Przejdź do głównej zawartości

Kraków - Wielka Parada Smoków

Jak szybko, mając dwójkę dzieci, można podjąć decyzję o wyjeździe? Bardzo szybko. Taką właśnie spontaniczną wycieczkę do Krakowa zrobiliśmy sobie w miniony weekend. Zadzwoniliśmy tylko do znajomych czy nas przenocują i w kilka chwil byliśmy gotowi.

W sobotę wybraliśmy się na Wielkie Widowisko Plenerowe. Byliśmy nad Wisłą mniej więcej półtorej godziny przed rozpoczęciem widowiska i już mieliśmy duży problem ze znalezieniem miejsca na rozłożenie kocyka, ale na szczęście się udało. Rozłożyliśmy koc, wyciągnęliśmy biszkopciki i czekaliśmy, uwielbiam takie pikniki, nawet tłum ludzi dookoła mi nie przeszkadza. Kocyk, rodzina i jestem najszczęśliwszą osobą na świecie.

Aby umilić czas oczekującym na widowisko zorganizowany został pokaz motolotni.

W końcu o 22 rozpoczęło się wielkie show. Muzyka, lasery, fajerwerki i gigantyczne dmuchanie smoki pływające na barkach robiły niesamowite wrażenie. Wszystko było doskonale zsynchronizowane  i tworzyło niezwykłe widowisko. Sztuczne ognie rozświetlały niebo przez 45 minut i "tańczyły" wraz ze smokami w rytm świetnie skomponowanej muzyki. Dziewczynkom bardzo podobało się całe przedstawienie, śledziły wszystko z zapartym tchem. Fajnie się patrzyło na ich szeroko otwarte oczy, które nie chciały przepuścić ani jednego fajerwerka. Późna pora w ogóle im nie przeszkadzała, choć w domu o tej porze już dawno śpią. Chyba wystarczyło im to, że przespały się w samochodzie w drodze do Krakowa.

Wszystko było fajnie do czasu aż Kruszynce przypomniało się, że chce do toalety. Przejście przez cały tłum ludzi było nie lada wyzwaniem, że o powrocie już nie wspomnę :)

Żeby po widowisku nie ciągać dzieci przez pół miasta do samochodu zaparkowaliśmy na parkingu podziemnym przy samym Wawelu. Niestety był to bardzo duży błąd. Parking na 600 aut, ma tylko 3 kasy! Żeby zapłać za postój trzeba było stać w kolejce przez godzinę (czas postoju oczywiście ciągle biegnie), a później jeszcze stać w korku do wyjazdu. Tym oto sposobem do znajomych, u których mieliśmy nocować, dotarliśmy dopiero przed 1 w nocy.

W niedzielę, wyspani i wypoczęci, pojechaliśmy na Rynek oglądnąć Wielką Paradę Smoków. Z Wawelu na Rynek przeszło ponad 30 dużych, kolorowych, wykonanych różnymi technikami smoków. Były nawet takie smoki, który mrugały oczami i puszczały dym nosem.

Mogliśmy przebrać tatusia i też iść w korowodzie :) (o tym jak robiliśmy z taty Smoka Wawelskiego możecie poczytać TU)

Po paradzie udało się nam wstąpić jeszcze do Kościoła Mariackiego i do Sukiennic. Byliśmy już tyle razy w Krakowie, a nadal nie odwiedziliśmy najważniejszych jego zabytków, musimy to nadrobić.

1. Bardzo fajne imprezy, tylko pierwsza trochę za późno dla nas, bo o tej porze Bąble już śpi - ale sami chętnie byśmy sobie taki pokaz obejrzeli :) Zazdroszczę troszeczkę, ze macie tak blisko do Krakowa - my musielibyśmy kilkaset kilometrów zrobić, a tęskni nam się za tym miastem strasznie.

1. Moje dziewczynki w normalnych okolicznościach tez o tej porze już śpią, ale tym razem późna pora w ogóle im nie przeszkadzała.
      Do Krakowa faktycznie nie mamy jakoś bardzo daleko.

2. Kraków był i bedzie dla mnie zawsze - the best - miastem. Mieszkałam w nim przeszło 7 lat. Pamiętne "wianki", imprezy plenerowe... zapamietam na całe życie

1. Na wiankach też kiedyś byliśmy, dawno, dawno temu...

3. Barwnie i wesoło :) Świetna impreza

4. Jak ja lubię Kraków. Fantastyczny weekend kochani mieliście. Jak na załączonym obrazku- na fotkach widać że atrakcji mieliście dużo i to jaich. Mślę że dziewczynki wybaczą Wam stanie w korku- takie doznania że hoho

1. Dziewczynki dostały wtedy głupawki i bardzo dobrze się bawiły :)

5. Bardzo lubię Kraków i choć nie mam okazji zbyt często w nim gościć, to z przyjemnością wracamy przy każdej sposobności!
    Wycieczka - super!

1. My bywamy w Krakowie ze 2-3 razy w roku, a jeszcze w tylu miejscach dziewczyny nie były.

6. Wspaniała impreza, zazdroszczę wrażeń i radości dziewczyn:D Prawdziwe z nich podróżniczki!

1. Prawdziwe, dziś Kruszynka pytała kiedy pójdziemy w góry :)

7. Nie słyszałam o tym wydarzeniu! Sama chętnie bym się wybrała, chociaż dzieckiem już nie jestem... :)

1. Też bardzo chętnie patrzyłam na pokaz fajerwerków i taniec smoków :)

8. Wspaniałe! Nigdy o tym nie słyszałam, ale też mieszkam dość daleko :) Córce na bank by sie spodobało :)

1. To była 16 parada, a je też pierwszy raz słyszałam o tym wydarzeniu.

9. Jakie fajne klimaty! Też bym się dobrze bawiła:)

10. Tatę smoka oczywiście pamiętam.
    Świetna impreza. Kraków kochamy. Żałujemy, że mamy tak daleko. Jeszcze damy Tygrysowi parę lat i na pewno się wybierzemy.

1. Na wycieczkę do Krakowa to musicie sobie zarezerwować kilka dni :)

11. Mieliśmy być w Krakowie w tym czasie, ale nie wyszło... Strasznie żałuję!

12. Patrz, a ja mieszkam w Krakowie i zapomniałam o paradzie smoków!;/ A dzieciaki byłyby zachwycone, a jak je kładłam spać to zastanawiałam się gdzie i po co ktoś tak puszcza i puszcza te petardy ;)

Popularne posty z tego bloga

Ciastolina bez gotowania

Bardzo lubimy bawić się różnego rodzaju masami plastycznymi . Masa plastyczna to nie tylko świetna zabawa, ale także bardzo dobre ćwiczenie wpływające na rozwój mowy, z czym nadal walczymy.

Detektyw Pozytywka

Nowa seria ćwiczeń na tablicę interaktywną z genial.ly właśnie pojawia się na blogu - nasze lektury .  Mam nadzieję, że chętnie będą z niej korzystali nauczyciele klas początkowych, a także rodzice, którzy będą chcieli przybliżyć swoim pociechom klasykę literatury dziecięcej.

Co zabrać pod namiot z dzieckiem?

Lato w pełni, choć pogoda nie zawsze na to wskazuje. Niemniej jednak, nie zważając na panującą za oknem aurę, postanowiliśmy wyskoczyć na kilka dni pod namiot do Czech.

Poznajemy kontynenty

Podróże to nasza pasja. Na dysku czeka na opublikowanie i opisanie wiele zdjęć z naszych wakacyjnych wojaży.  Niestety domowy budżet z gumy nie jest, podobnie zresztą jak czas, więc powracamy do naszych podróży palcem po mapie w ramach projektu Mali Podróżnicy .

Dziecko na warsztat - Doświadczenia

Listopad upłynął nam pod znakiem doświadczeń. Obserwowaliśmy reakcje chemiczne, uczyliśmy rodzynki skakać, zmiękczaliśmy jajko, bawiliśmy się kolorami i ogniem... a wszystko to w ramach kolejnej odsłowny Dziecka na warsztat.

Wachlarz z piórek DIY

Wachlarz z piórek DIY         Wachlarz z piórek DIY zrobiłyśmy z dziewczynkami w ramach przygotowania lekcji dla trzeciej klasy o uczuciach i Japonii.

Syrenka warszawska - praca plastyczna

Syrenka warszawska - praca plastyczna       Myszka kocha syrenki. I nie ma dla niej większej różnicy czy jest to Syrenka Ariel czy Syrenka Warszawska .

Mali Podróżnicy - Egipt

Mali Podróżnicy - Egipt       Mali Podróżnicy zwiedzają w tym miesiącu Egipt . Gdy w pierwszy dzień zasiedliśmy do wspólnej zabawy Myszka była ubrana w swój ukochany strój Elsy - tata powiedział jej, że przecież Elsa nie mieszkała w Afryce, na co Myszka zripostowała: "ale mogła jechać tam na wakacje". Tak więc mam nadzieję, że Elsa na wakacjach dobrze się bawiła.

Galaktyka w słoiku

Próbowaliście kiedyś zamknąć całą galaktykę w słoiku ? My spróbowaliśmy i wiecie co? Udało nam się! I wcale nie było takie trudne.

Wyklejanka z kolorowego ryżu

Kilka dni temu rozpoczęliśmy przygotowania do kolejnego warsztatu w ramach akcji Dziecko na Warsztat. Tym razem omawiamy Australię, a jedną z zabaw było wyklejanie różnymi rodzajami kaszy kangura i misia koala (cały warsztat będzie do zobaczenia już w poniedziałek). Myszce tak bardzo spodobało się to zajęcie, że przygotowałam jego inną wersję.