Przejdź do głównej zawartości

Owieczka z patyczków do uszu

Mniej więcej w okolicach Bożego Narodzenia trafiłam w sieci na zdjęcie owieczki wykonanej z patyczków do uszu i pomyślałam, że musimy taką zrobić!

Zbliża się Wielkanoc więc do idealny okres na przygotowanie naszej owieczki.

Do jej wykonania potrzebne nam były: 2 kawałki białej kartki (jeden na brzuszek, drugi na główkę), patyczki do uszu, klamerki (które będą nóżkami owcy), mazak, kokardka i oczywiście klej na gorąco.

Na początku dziewczynki ucinały białe końcówki patyczków.

Kruszynka też próbowała swoich sił.

Wycięte białe końcówki przyklejałyśmy ciepłym klejem  do owalnego brzuszka owcy i w ten sposób powstał jej tułów.

Następnie Myszka (Kruszynka już się na nas wypięła) narysowała buzię owieczki, do której przykleiłyśmy jeszcze kilka patyczków i dokleiłyśmy kokardkę.

Teraz przyszła kolej na przymocowanie nóżek w postaci klamerek, wszak owca musi jakoś stać.

Gotowa owieczka prezentuje się następująco:

Jako, że nóżki zostały zrobione z klamerek, owcę można wykorzystać nie tylko jako ozdobę świąteczną, ale także jako stojak na przekazywanie wiadomości. Można np. wyznać mężowi miłość lub zostawić mu listę zakupów :) A na razie, świątecznie, owieczka stoi z karteczką:

1. Fajowa owieczka, świetny pomysł

2. Bardzo optymistyczne zwierzątko :) Dużo pracy, ale zabawa świetna :)

1. Jak się ma cierpliwe dzieci to można ją zrobić w pół godziny :) My musieliśmy podzielić pracę na dwa dni :)

3. Twoje Dziewczynki są wyjątkowo cierpliwe! My szykujemy kogucika z rzeżuchy i kartki świąteczne :)

1. Nie są takie cierpliwe, pracę z Myszką musiałyśmy podzielić na dwa dni, a Kruszynka jak tylko zabrałam jej nożyczki to sobie poszła :)

4. Świetna jest!
    Zrobię taką z bratem :D

5. Fantastyczny pomysł na kreatywne spędzenie czasu! Pozdrawiam :)

6. Dzieci lubią takie cuda robić :)

7. hehe super owieczka. Genialny pomysł

8. Świetna owieczka!
    A mi smutno - ja w Polsce, a dzieci na Tajwanie. Święta spędzimy oddzielnie ...

9. świetny pomysł :) I wyszło Wam bardzo ładnie :)

10. Świetny pomysł, trzeba to wykorzystać zwłaszcza, że zbliża się okres świąteczny :)

11. Piekna :) ale ile tego klejenia!

12. O jaaa! Ale cudna! Widziałam taką kiedyś w żłobku, robiła inna grupa i nawet myślałam, żeby podejrzeć przepis ;) Owca to nasze zwierzątko przewodnie, dzięki za instrukcje, na pewno zrobimy!! Buziaki

Popularne posty z tego bloga

Ciastolina bez gotowania

Bardzo lubimy bawić się różnego rodzaju masami plastycznymi . Masa plastyczna to nie tylko świetna zabawa, ale także bardzo dobre ćwiczenie wpływające na rozwój mowy, z czym nadal walczymy.

Detektyw Pozytywka

Nowa seria ćwiczeń na tablicę interaktywną z genial.ly właśnie pojawia się na blogu - nasze lektury .  Mam nadzieję, że chętnie będą z niej korzystali nauczyciele klas początkowych, a także rodzice, którzy będą chcieli przybliżyć swoim pociechom klasykę literatury dziecięcej.

Co zabrać pod namiot z dzieckiem?

Lato w pełni, choć pogoda nie zawsze na to wskazuje. Niemniej jednak, nie zważając na panującą za oknem aurę, postanowiliśmy wyskoczyć na kilka dni pod namiot do Czech.

Poznajemy kontynenty

Podróże to nasza pasja. Na dysku czeka na opublikowanie i opisanie wiele zdjęć z naszych wakacyjnych wojaży.  Niestety domowy budżet z gumy nie jest, podobnie zresztą jak czas, więc powracamy do naszych podróży palcem po mapie w ramach projektu Mali Podróżnicy .

Dziecko na warsztat - Doświadczenia

Listopad upłynął nam pod znakiem doświadczeń. Obserwowaliśmy reakcje chemiczne, uczyliśmy rodzynki skakać, zmiękczaliśmy jajko, bawiliśmy się kolorami i ogniem... a wszystko to w ramach kolejnej odsłowny Dziecka na warsztat.

Wachlarz z piórek DIY

Wachlarz z piórek DIY         Wachlarz z piórek DIY zrobiłyśmy z dziewczynkami w ramach przygotowania lekcji dla trzeciej klasy o uczuciach i Japonii.

Syrenka warszawska - praca plastyczna

Syrenka warszawska - praca plastyczna       Myszka kocha syrenki. I nie ma dla niej większej różnicy czy jest to Syrenka Ariel czy Syrenka Warszawska .

Mali Podróżnicy - Egipt

Mali Podróżnicy - Egipt       Mali Podróżnicy zwiedzają w tym miesiącu Egipt . Gdy w pierwszy dzień zasiedliśmy do wspólnej zabawy Myszka była ubrana w swój ukochany strój Elsy - tata powiedział jej, że przecież Elsa nie mieszkała w Afryce, na co Myszka zripostowała: "ale mogła jechać tam na wakacje". Tak więc mam nadzieję, że Elsa na wakacjach dobrze się bawiła.

Galaktyka w słoiku

Próbowaliście kiedyś zamknąć całą galaktykę w słoiku ? My spróbowaliśmy i wiecie co? Udało nam się! I wcale nie było takie trudne.

Wyklejanka z kolorowego ryżu

Kilka dni temu rozpoczęliśmy przygotowania do kolejnego warsztatu w ramach akcji Dziecko na Warsztat. Tym razem omawiamy Australię, a jedną z zabaw było wyklejanie różnymi rodzajami kaszy kangura i misia koala (cały warsztat będzie do zobaczenia już w poniedziałek). Myszce tak bardzo spodobało się to zajęcie, że przygotowałam jego inną wersję.