Przejdź do głównej zawartości

Zimna porcelana

Co prawda już po walentynkach, ale przecież miłość powinno się okazywać przez cały rok. Dlatego właśnie przygotowałam dla swojej rodziny puzzle z zimnej porcelany

W trakcie tworzenia puzzli okazało się, że muszę przygotować dwa komplety, bo mam już dwie rodziny. Jeden komplet podzieliłam między rodziców i siostrę, a drugi między męża i córeczki. Ja mam oczywiście dwa kawałki, po jednym z każdego kompletu.

Do przygotowania zimnej porcelany potrzebny jest klej wikol (ja dałam 100g), taka sama ilość mąki ziemniaczanej, 1 łyżka soku z cytryny oraz 1 łyżka oliwki dla dzieci. Całość należy dokładnie wymieszać, a następnie ugnieść na gładką masę.

Gotowa masa porcelanowa jest gładka i miła w dotyku, a do tego ma piękny, śnieżnobiały kolor, niestety dość długo utrzymuje się w niej zapach kleju (nawet pomimo użycia soku z cytryny) więc dzieciom chyba bym jej nie dała do zabawy.

Masa porcelanowa
szybko schnie więc do pracy należy zostawić tylko taką jej część jaka jest nam aktualnie potrzebna, a resztę schować do woreczka lub owinąć szczelnie folią spożywczą.

Z rozwałkowanej masy wykroiłam serce, a następnie wycięłam w nim cztery kawałki puzzli. W każdym z nich przygotowałam od razu dziurkę, bo w zamyśle miałam stworzenie z każdego elementu breloczka, aby obdarowani mogli go mieć zawsze przy sobie.

Z masy, która mi została przygotowałam jeszcze małe serduszka dla dziewczynek.

Puzzle schły około jednej doby, a gdy już wyschły napisałam na nich sentencję, którą można odczytać dopiero po złożeniu wszystkich kawałków razem.

Drugą stronę kawałków pomalowałam czerwonym lakierem do paznokci, a gdy wyschnął całość polakierowałam jeszcze lakierem bezbarwnym.

Na koniec jeszcze przyczepiłam breloczki i zapakowałam puzzle aby móc je wręczyć członkom rodziny.

1. Cudowny patent. Już mi zaświtał w głowie pomysł na jego wykorzystanie- dzięki za inspirację :*

2. ach jakie pęknę... cudny prezent bez okazji

3. Super pomysł na drobny upominek :). I obdarowani zawsze mogą je mieć przy sobie. Przy najbliższej okazji zrobię coś podobnego dla siebie i chłopaka :)

4. Cudny pomysł z tą formą puzzli :)

Popularne posty z tego bloga

Ciastolina bez gotowania

Bardzo lubimy bawić się różnego rodzaju masami plastycznymi . Masa plastyczna to nie tylko świetna zabawa, ale także bardzo dobre ćwiczenie wpływające na rozwój mowy, z czym nadal walczymy.

Detektyw Pozytywka

Nowa seria ćwiczeń na tablicę interaktywną z genial.ly właśnie pojawia się na blogu - nasze lektury .  Mam nadzieję, że chętnie będą z niej korzystali nauczyciele klas początkowych, a także rodzice, którzy będą chcieli przybliżyć swoim pociechom klasykę literatury dziecięcej.

Co zabrać pod namiot z dzieckiem?

Lato w pełni, choć pogoda nie zawsze na to wskazuje. Niemniej jednak, nie zważając na panującą za oknem aurę, postanowiliśmy wyskoczyć na kilka dni pod namiot do Czech.

Poznajemy kontynenty

Podróże to nasza pasja. Na dysku czeka na opublikowanie i opisanie wiele zdjęć z naszych wakacyjnych wojaży.  Niestety domowy budżet z gumy nie jest, podobnie zresztą jak czas, więc powracamy do naszych podróży palcem po mapie w ramach projektu Mali Podróżnicy .

Dziecko na warsztat - Doświadczenia

Listopad upłynął nam pod znakiem doświadczeń. Obserwowaliśmy reakcje chemiczne, uczyliśmy rodzynki skakać, zmiękczaliśmy jajko, bawiliśmy się kolorami i ogniem... a wszystko to w ramach kolejnej odsłowny Dziecka na warsztat.

Wachlarz z piórek DIY

Wachlarz z piórek DIY         Wachlarz z piórek DIY zrobiłyśmy z dziewczynkami w ramach przygotowania lekcji dla trzeciej klasy o uczuciach i Japonii.

Syrenka warszawska - praca plastyczna

Syrenka warszawska - praca plastyczna       Myszka kocha syrenki. I nie ma dla niej większej różnicy czy jest to Syrenka Ariel czy Syrenka Warszawska .

Mali Podróżnicy - Egipt

Mali Podróżnicy - Egipt       Mali Podróżnicy zwiedzają w tym miesiącu Egipt . Gdy w pierwszy dzień zasiedliśmy do wspólnej zabawy Myszka była ubrana w swój ukochany strój Elsy - tata powiedział jej, że przecież Elsa nie mieszkała w Afryce, na co Myszka zripostowała: "ale mogła jechać tam na wakacje". Tak więc mam nadzieję, że Elsa na wakacjach dobrze się bawiła.

Galaktyka w słoiku

Próbowaliście kiedyś zamknąć całą galaktykę w słoiku ? My spróbowaliśmy i wiecie co? Udało nam się! I wcale nie było takie trudne.

Wyklejanka z kolorowego ryżu

Kilka dni temu rozpoczęliśmy przygotowania do kolejnego warsztatu w ramach akcji Dziecko na Warsztat. Tym razem omawiamy Australię, a jedną z zabaw było wyklejanie różnymi rodzajami kaszy kangura i misia koala (cały warsztat będzie do zobaczenia już w poniedziałek). Myszce tak bardzo spodobało się to zajęcie, że przygotowałam jego inną wersję.