Przejdź do głównej zawartości

Magia baśni

Kto z nas nie zna bajki o Czerwonym Kapturku, Jasiu i Małgosi, czy Królewnie Śnieżce i 7 Krasnoludkach.

Jakiś czas temu trafiłam na pięknie wydaną serię czterech książek "Magia baśni". Jest to zbiór najpopularniejszych bajek dla dzieci, klasyka, którą każdy powinien znać.

Książeczki mają duże i bardzo kolorowe ilustracje,  czym przykuwają uwagę dziecka i przenoszą nas w magiczny świat baśni. Dodatkowo bajki są krótkie, co umożliwia przeczytanie ich w całości nie tracąc zainteresowania dziecka. W książeczce Wróżki i Księżniczki bajeczki mają wręcz tylko kilka zdań, więc nawet najbardziej ruchliwy maluch powinien wytrzymać do końca opowiadania.

Baśnie zamieszczone w książeczkach ukazują ponadczasowe wartości i pomagają dzieciom w nauce odróżniania dobra od zła, a dorosłym pozwalają przenieść się na chwilę do szczęśliwych wspomnień z dzieciństwa.

Dzięki krótkiemu tekstowi i dużym literkom książeczki świetnie nadają się także jako pierwsza samodzielna lektura.

U nas książeczki dla dzieci są podzielone na razie na dwie kategorie: te krótkie i kolorowe, które czytamy razem, i te dłuższe, z mniejszą ilością obrazków, które mama czyta przed snem. Seria "Magia baśni" wydawnictwa Zielona Sowa, zdecydowanie pasuje do tej pierwszej kategorii.

Baśnie Braci Grimm:

- Wiedźma z lasu
- Roszpunka
- Zła Czarownica

1. już kiedyś pisałam o tym, że w natłoku współczesnych książeczek dla dzieci kiedyś niemal zapomniałam czytać J. baśnie - nie wszystkie uważam za wartościowe (więcej - niektóre przeciwnie - za zbyt wartościujące) ale wiele z nich to klasyka...
    dziewczynki na pewno lubią te cukierkowe ilustracje :)

2. mamy też właśnie takie stare piękne baśnie, ale w innym wydaniu i jest w nich ta magia :)

Popularne posty z tego bloga

Ciastolina bez gotowania

Bardzo lubimy bawić się różnego rodzaju masami plastycznymi . Masa plastyczna to nie tylko świetna zabawa, ale także bardzo dobre ćwiczenie wpływające na rozwój mowy, z czym nadal walczymy.

Detektyw Pozytywka

Nowa seria ćwiczeń na tablicę interaktywną z genial.ly właśnie pojawia się na blogu - nasze lektury .  Mam nadzieję, że chętnie będą z niej korzystali nauczyciele klas początkowych, a także rodzice, którzy będą chcieli przybliżyć swoim pociechom klasykę literatury dziecięcej.

Co zabrać pod namiot z dzieckiem?

Lato w pełni, choć pogoda nie zawsze na to wskazuje. Niemniej jednak, nie zważając na panującą za oknem aurę, postanowiliśmy wyskoczyć na kilka dni pod namiot do Czech.

Poznajemy kontynenty

Podróże to nasza pasja. Na dysku czeka na opublikowanie i opisanie wiele zdjęć z naszych wakacyjnych wojaży.  Niestety domowy budżet z gumy nie jest, podobnie zresztą jak czas, więc powracamy do naszych podróży palcem po mapie w ramach projektu Mali Podróżnicy .

Dziecko na warsztat - Doświadczenia

Listopad upłynął nam pod znakiem doświadczeń. Obserwowaliśmy reakcje chemiczne, uczyliśmy rodzynki skakać, zmiękczaliśmy jajko, bawiliśmy się kolorami i ogniem... a wszystko to w ramach kolejnej odsłowny Dziecka na warsztat.

Wachlarz z piórek DIY

Wachlarz z piórek DIY         Wachlarz z piórek DIY zrobiłyśmy z dziewczynkami w ramach przygotowania lekcji dla trzeciej klasy o uczuciach i Japonii.

Syrenka warszawska - praca plastyczna

Syrenka warszawska - praca plastyczna       Myszka kocha syrenki. I nie ma dla niej większej różnicy czy jest to Syrenka Ariel czy Syrenka Warszawska .

Mali Podróżnicy - Egipt

Mali Podróżnicy - Egipt       Mali Podróżnicy zwiedzają w tym miesiącu Egipt . Gdy w pierwszy dzień zasiedliśmy do wspólnej zabawy Myszka była ubrana w swój ukochany strój Elsy - tata powiedział jej, że przecież Elsa nie mieszkała w Afryce, na co Myszka zripostowała: "ale mogła jechać tam na wakacje". Tak więc mam nadzieję, że Elsa na wakacjach dobrze się bawiła.

Galaktyka w słoiku

Próbowaliście kiedyś zamknąć całą galaktykę w słoiku ? My spróbowaliśmy i wiecie co? Udało nam się! I wcale nie było takie trudne.

Wyklejanka z kolorowego ryżu

Kilka dni temu rozpoczęliśmy przygotowania do kolejnego warsztatu w ramach akcji Dziecko na Warsztat. Tym razem omawiamy Australię, a jedną z zabaw było wyklejanie różnymi rodzajami kaszy kangura i misia koala (cały warsztat będzie do zobaczenia już w poniedziałek). Myszce tak bardzo spodobało się to zajęcie, że przygotowałam jego inną wersję.