Przejdź do głównej zawartości

Podsumowanie II edycji Dziecka na Warsztat

     Gdy nieco ponad 10 miesięcy temu przeczytałam o akcji "Dziecko na Warsztat" i spytałam męża, czy jak się zapiszę to mi pomoże, odpowiedział: "A co jest do wygrania?"


     Mimo,  że to nie był konkurs my i tak wygraliśmy. Wygraliśmy coś czego nie można zastąpić nawet najlepszą nagrodą rzeczową -czas spędzony wspólnie z dziećmi. Czas w trakcie którego nie tylko wspólnie się uczyliśmy, ale też wspaniale bawiliśmy. 

     Nie tylko dziewczynki czegoś się nauczyły w trakcie przeprowadzanych warsztatów, ja także dowiedziałam się kilku nowych rzeczy. Może nie powinnam się przyznawać do tego publicznie, ale zawsze myślałam, że tygrysy żyją w Afryce podobnie jak lwy, a okazało się że mieszkają tylko w Azji. No cóż człowiek uczy się przez całe życie.

     Przez 10 miesięcy udało nam się "odwiedzić" wszystkie kontynenty, a każdemu z nich towarzyszył inny temat przewodni.

     Pierwszy warsztat wyszedł nam chyba najlepiej. Zebraliśmy za niego najwięcej pozytywnych komentarzy, a ilość odsłon plasuje ten post na drugim miejscu pod względem liczby czytelników ze wszystkich napisanych przeze mnie do tej pory tekstów. Jeszcze długo ciężko będzie go przebić, a przecież bloga czyta teraz około pięć razy więcej osób niż wówczas. Smokiem Wawelskim zaskoczyliśmy chyba większość uczestników, a sobie postawiliśmy poprzeczkę tak wysoko, że ciężko było nam do niej nawet doskoczyć przy następnych warsztatach.

     W trakcie 10 warsztatów udało nam się stworzyć wiele małych dzieł sztuki :)

     Warsztat dotyczący najbliższego otoczenia. Temat przewodni: legenda. 


    Warsztat dotyczący Polski. Temat przewodni: znana osoba. Wizyta w planetarium.



     Warsztat dotyczący Afryki. Temat przewodni: rękodzieło. Maska i koraliki z masy solnej. 




     Warsztat dotyczący Ameryki Południowej. Temat przewodni: zwyczaje świąteczne.  



     Warsztat dotyczący Ameryki północnej. Temat przewodni: muzyka. 



     Warsztat dotyczący Antarktydy. Temat przewodni: świat przyrody.


     Warsztat dotyczący Australii. Temat przewodni: sztuka.




     Warsztat dotyczący Azji. Temat przewodni: język.



     Warsztat dotyczący Europy. Temat przewodni: kulinaria.





     Warsztat dotyczący ulubionego kraju. Temat przewodni: zabytki.
Zamek z rolek po papierze toaletowym



     Dziękujemy za możliwość wzięcia udziału w tej świetnej akcji, super się bawiliśmy i trzeba przyznać, że dzieci prawie w ogóle nam nie przeszkadzały :)

     Liczymy na kolejną edycję!

Komentarze

  1. Ale sie przy tym napracowaliscie! Pingwiny mnie rozwalily, jak Wy to zrobiliscie? Wprawdzie jeden wyglada jak sowa, ale co tam ;) pozdrowienia dla calej Druzyny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tata smok wywołał wielki uśmiech na mojej twarzy ;)
    Fantastyczna zabawa ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podobają mi się te warsztaty. Jak będzie kolejna edycja, to ja jestem chętna i proszę o wcześniejszą zapowiedź na blogu, to z miłą chęcią dołączę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trwają już przygotowania do trzeciej edycji więc mam nadzieję, że wystartuje. Jak będę znała szczegóły zaraz napiszę o tym na blogu.

      Usuń
  4. Jestem pod wrażeniem Waszej i Dziewczynek pracy. Nie potrafię wybrać warsztatu, który najbardziej mi się podobał. Każdy był inny i ciekawy. Z

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale pracy przy tym, ale zabawy i śmiechu jeszcze więcej :) Tata smok wymiata :) No i jakie śliczne kolorowe sombrero :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Leżą teraz na szafie, przydałaby mi się osobna witryna na te wszystkie skarby :)

      Usuń
  6. Tyle wspólnej pracy! Aż miło się patrzy na efekty :) Tata najlepszy :) Musieliście mieć niezły ubaw :) A przy okazji sami się czegoś nauczyliście.

    OdpowiedzUsuń
  7. Post z pingwinami najlepszy! Pamiętam jak byłam w szoku, że tyle różnych pingwinów w jednym miejscu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wtedy faktycznie pracowaliśmy przez cały miesiąc :)

      Usuń
  8. Fajna była zabawa, mimo różnych przeciwieństw. Jeśli będzie trzecia edycja DnW to mam nadzieję Was tam czytać:)? My mimo noworodka pewnie też spróbujemy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajna była zabawa, mimo różnych przeciwieństw. Jeśli będzie trzecia edycja DnW to mam nadzieję Was tam czytać:)? My mimo noworodka pewnie też spróbujemy.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Detektyw Pozytywka

        Nowa seria ćwiczeń na tablicę interaktywną z genial.ly właśnie pojawia się na blogu - nasze lektury .  Mam nadzieję, że chętnie będą z niej korzystali nauczyciele klas początkowych, a także rodzice, którzy będą chcieli przybliżyć swoim pociechom klasykę literatury dziecięcej.

Wielki skarbiec bajek

      Czerwony Kapturek, Jaś i Małgosia, Kopciuszek, Królewna Śnieżka i 7 krasnoludków - któż z nas nie zna tych bajek? Pamiętam jak chodziłyśmy z siostrą spać do babci, która wieczorami przenosiła nas w magiczny świat bajek. Jakoś wówczas nie było straszne to, że aby wydostać Babcię i Czerwonego Kapturka z brzucha wilka trzeba było mu rozciąć brzuch. Baba Jaga, która spłonęła w piecu przeznaczonym dla Jasia, także nie przerażała. 

Cukierku, Ty łobuzie

       Cukierek to psotny kotek, który podbił serca wielu dzieci i (na szczęście) nie zmienił tego fakt, że jego przygody zostały szkolną lekturą.

Wiersze na długie wieczory

    " - Dziadku, dziadku,      Posiedź ze mną,      Opowiedz mi bajkę senną.      Senną , ciemną i przyjemną."

Wachlarz z piórek DIY

Wachlarz z piórek DIY         Wachlarz z piórek DIY zrobiłyśmy z dziewczynkami w ramach przygotowania lekcji dla trzeciej klasy o uczuciach i Japonii. 

Kaszolina - masa plastyczna z kaszy manny

      Wykonanie masy plastycznej z kaszy manny jest niezwykle proste, a do jej zrobienia potrzebne są tylko dwa składniki: kasza i woda. 

Galaktyka w słoiku

      Próbowaliście kiedyś zamknąć całą galaktykę w słoiku ? My spróbowaliśmy i wiecie co? Udało nam się! I wcale nie było takie trudne.

22 kwietnia Dzień Ziemi

     22 kwietnia obchodzony jest światowy dzień Ziemi z tej okazji zebrałam dla swoich uczniów (dla Was i Waszych uczniów także) kilka filków, ciekawostek i gier zwiazanych z ekologią.

Kraków - Ogród Doświadczeń

           Gdy w sierpniu poznałam rozpiskę nowej edycji Dziecka na warsztat od razu zaczęłam się zastanawiać co będziemy robić przez najbliższe miesiące. Staram się tak planować warsztaty aby dziewczynki były zadowolone i przy okazji może czegoś się nauczyły. 

Wyklejanka z kolorowego ryżu

       Kilka dni temu rozpoczęliśmy przygotowania do kolejnego warsztatu w ramach akcji Dziecko na Warsztat. Tym razem omawiamy Australię, a jedną z zabaw było wyklejanie różnymi rodzajami kaszy kangura i misia koala (cały warsztat będzie do zobaczenia już w poniedziałek). Myszce tak bardzo spodobało się to zajęcie, że przygotowałam jego inną wersję.

Facebook