Przejdź do głównej zawartości

Podsumowanie aktywnego roku

W weekend świętowaliśmy nasz pierwszy wspólny rok. Były ciasta, słodycze i lody z galaretkami i bitą śmietaną na czekoladowej miseczce.

Dziś krótkie podsumowanie tego co dziewczynki robiły i gdzie były w ciągu tego czasu.

Były za granicą w:

- skok cioci Edytki i wujka Pawła ze spadochronem
- trzydniowe wesele

Odwiedziły:
- zlot zabytkowych samochodów
- wystawę klocków LEGO
- ZOO
- Park Dinozaurów
- starożytne miasto Phaselis
- Planetarium
- Wystawę "Podwodny Świat"
- Jarmark Bożonarodzeniowy
- Park Świętego Mikołaja
- Tropical Islands
- Muzeum Techniki

Muszę nadrobić zaległości i opisać jeszcze na blogu rewelacyjne ZOO w Ostravie i nasz wypad na Jaworzynę w poszukiwaniu śniegu.

Kilka razy spały poza domem, były to wizyty u cioć, noclegi pod namiotem, w hostelu, pensjonacie, hotelach i wszędzie czuły się bardzo dobrze, a szczególnie pod namiotami, ale to mają po mamusi :)

Dziewczynki są idealnymi kompanami podróży, wszystko je ciekawi i są bardzo grzeczne na różnego typu wyjazdach, grzeczniejsze nawet niż w domu.

Inwałd - w krainie dinozaurów
Zakopane - -wystawa klocków Lego
Turcja
Wystawa Podwodny Świat
Kraków - Jarmark Bożonarodzeniowy
Zator - Park Św. Mikołaja
Berlin - Tropical Islands
Berlin - Muzeum Techniki
Paleśnica - "Święty Spokój"
Szczyrk - wystawa zabytkowych samochodów
Turcja - Antalaya
Nasz drugi dom
Turcja - Phaselis
Turcja - Olympos Teleferik

Wszystkie te miejsca, które odwiedziły i wszystkie rzeczy, które przeżyły to nie było tak, że chcieliśmy nadrobić stracony czas. Po prostu nie zmieniliśmy naszego trybu życia z okresu "przed dziećmi" i pokazaliśmy wielu osobom, że z dziećmi także można żyć aktywnie.

1. Nie próżnujecie ;) Tyle pięknych i ciekawych miejsc zwiedziliście :) Widać, że chcecie im dać wszystko co tylko się da :)

2. Piekny rok za Wami. Pewnie dzieci zachwycone:-) Pozdrawiam Zuza

3. Strasznie podoba mi się to co napisałaś na końcu. Ze nie zmieni liście Waszego trybu życia "przed dziecmi" na tryb "dzieci".
    Dużo osób chyba niestety o tym zapomina i traci trochę siebie, a przecież miło gdy dziecko od małego zaczyna posiadać pasje podobne do Nas :)

4. Hahahaha, też o namiocie mówiłam "dom" :D To fantastyczne, że możecie tak aktywnie spędzać czas! Życzę Wam niekończącej się energii i pasji :)

5. Jesteście fantastycznie! Wszyscy razem i każde z osobna :-) Dobrze, że Wasz tryb życia się nie zmienił :-) Czasem trzeba odpuścić ale dobrze, że nie jest to "normą" :-)

6. Genialny rok :) Świetny, aktywny, cudowny :)
    No i świetnie, ze Wasz tryb życia się nie zmienił- to wpaja pasję w młode osóbki.

7. Aktywny, pełen wrażeń rok. Fajnie, że realizowaliście wspólnie Wasze pasje. Myślę, że zaszczepicie w dziewczynkach miłość do aktywnego spędzania czasu. Dziewczynki przez ten rok pewnie pięknie się rozwinęły manualnie, bo tyle u Was twórczego działania.

Popularne posty z tego bloga

Detektyw Pozytywka

Nowa seria ćwiczeń na tablicę interaktywną z genial.ly właśnie pojawia się na blogu - nasze lektury .  Mam nadzieję, że chętnie będą z niej korzystali nauczyciele klas początkowych, a także rodzice, którzy będą chcieli przybliżyć swoim pociechom klasykę literatury dziecięcej.

Ciastolina bez gotowania

Bardzo lubimy bawić się różnego rodzaju masami plastycznymi . Masa plastyczna to nie tylko świetna zabawa, ale także bardzo dobre ćwiczenie wpływające na rozwój mowy, z czym nadal walczymy.

Wachlarz z piórek DIY

Wachlarz z piórek DIY         Wachlarz z piórek DIY zrobiłyśmy z dziewczynkami w ramach przygotowania lekcji dla trzeciej klasy o uczuciach i Japonii.

Cukierku, Ty łobuzie

Cukierek to psotny kotek, który podbił serca wielu dzieci i (na szczęście) nie zmienił tego fakt, że jego przygody zostały szkolną lekturą.

Wiersze na długie wieczory

" - Dziadku, dziadku,      Posiedź ze mną,      Opowiedz mi bajkę senną.      Senną , ciemną i przyjemną."

Kaszolina - masa plastyczna z kaszy manny

Wykonanie masy plastycznej z kaszy manny jest niezwykle proste, a do jej zrobienia potrzebne są tylko dwa składniki: kasza i woda.

Co zabrać pod namiot z dzieckiem?

Lato w pełni, choć pogoda nie zawsze na to wskazuje. Niemniej jednak, nie zważając na panującą za oknem aurę, postanowiliśmy wyskoczyć na kilka dni pod namiot do Czech.

22 kwietnia Dzień Ziemi

22 kwietnia obchodzony jest światowy dzień Ziemi z tej okazji zebrałam dla swoich uczniów (dla Was i Waszych uczniów także) kilka filków, ciekawostek i gier zwiazanych z ekologią.

Galaktyka w słoiku

Próbowaliście kiedyś zamknąć całą galaktykę w słoiku ? My spróbowaliśmy i wiecie co? Udało nam się! I wcale nie było takie trudne.

Wyklejanka z kolorowego ryżu

Kilka dni temu rozpoczęliśmy przygotowania do kolejnego warsztatu w ramach akcji Dziecko na Warsztat. Tym razem omawiamy Australię, a jedną z zabaw było wyklejanie różnymi rodzajami kaszy kangura i misia koala (cały warsztat będzie do zobaczenia już w poniedziałek). Myszce tak bardzo spodobało się to zajęcie, że przygotowałam jego inną wersję.