Przejdź do głównej zawartości

Matematyka dźwięku


      Matematyka dźwięku. Na początku ciężko nam szło. Najpierw matka nie mogła nic wymyślić, a jak już wysiliła szare komórki i coś tam sobie wymłodziła to dzieci nie chciały współpracować. Jak tylko widziały wyciągnięte bębenki i cymbałki to w ogóle nie chciały mnie słuchać, od razu zabierały się do grania. Zupełnie tak jakbym wcześniej trzymała je przed nimi zamknięte na klucz.


     Musiałam się więc lepiej zorganizować. Koniec zabawy na podłodze. Zanim dziewczynki wróciły z przedszkoli przygotowałam, tym razem na stole, wszystkie potrzebne do nauki/zabawy przedmioty. 

     Przy okazji warsztatu chciałam pobawić się z dziewczynkami w zabawy słuchowe, żeby "rozruszać" ich znów zatkane przez katar uszka. 

     Pierwszą zabawą było liczenie uderzeń w bębenek i zapisywanie cyfr.



      Myszka zamykała oczka i liczyła ile razy pałeczka wydobędzie dźwięk z bębenka, a następnie wygrywała taką samą ilość uderzeń. Gdy ilość uderzeń moich i jej się zgadzała Myszka szukała nakrętki z odpowiednią cyfrą i próbowała sama ją zapisać



     Kruszynka w międzyczasie wcielała w życie swoją wizję matematyki dźwięku. Po prostu układała nakrętki z cyferkami na bębenku.


     Później była zabawa na pamięć dla obu dziewczynek i ćwiczenie rozpoznawania cyfr dla Kruszynki.


      Do zabawy wykorzystałyśmy panel, który odkleił się nam z książki, imitujący odgłosy zwierząt oraz małe pianinko z ponumerowanymi klawiszami. Każdemu ze zwierząt przypisałyśmy odpowiednią cyfrę. Dziewczynki zamykały oczy, a ja naciskałam któreś ze zwierząt. Myszka miała za zadanie powiedzieć jaki był jego numer, a Kruszynka wskazać klawisz z odpowiednią liczbą


     Na koniec jeszcze Myszka uczyła się grać "Wlazł kotek na płotek". 


     Płytki na cymbałkach opisałam cyframi, a na kartce, zamiast nut, wypisałam po kolei liczby, które należy zagrać aby powstała ta znana przez wszystkie dzieci melodia.


  Przy okazji ja też się czegoś nauczyłam. Jak chce się aby dzieci się skupiły trzeba najpierw się do tego odpowiednio przygotować, a nie iść na żywioł. 





Komentarze

  1. super :) kolejny warsztat z wlazł kotek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne pomysły :) trzeba bedzie je wykorzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jesteś świetna w wymyślaniu zabaw !

    OdpowiedzUsuń
  4. "Jak chce się aby dzieci się skupiły trzeba najpierw się do tego odpowiednio przygotować, a nie iść na żywioł."
    I za to Cię uwielbiam, brawo TY!!!
    KAŻDY NAUCZYCIEL POWINIEN MIEĆ WŁAŚNIE TAKIE PODEJŚCIE DO NAUCZANIA!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak zwykle u Ciebie intrygujące i niewyczerpywalne pomysły! I na co ci kochana książki z pomysłami? :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie masz sobie równych jeśli chodzi o wymyślanie zabaw. Mamy cymbałki więc będziemy działać

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak ja lubię te Wasze zabawy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak zwykle ciekawe inspiracje. A ostatni akapit powinnam wydrukować i powiesić sobie na ścianie, ku pamięci.
    U nas cymbałki królują, choć na razie twórczość własna wybrzmiewa.
    Udanego weekendu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo często o tym zapominam, a na prawdę jest bardzo duża różnica (przynajmniej u nas) jak ja jestem dobrze przygotowana do zabawy.

      Usuń
  9. Matematyka jest piękna - zdecydowanie! A Wasze pomysły świetne (y)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mamy w domu cymbałki więc coś pokombinujemy ale marzy nam się bębenek to jak coś to podkradnę i przetestuję u siebie :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Podkradam pomysł:) Super- Młoda lubi liczenie, więc będzie niezła zabawa:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeju jak byłam dzieckiem doprowadzałam rodziców do szału takimi cymbałkami i bębenkiem! :D Miałam też tamburyn, zabawkowe skrzypce, flet i keyboard... Biedni rodzice. :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale świetny pomysł z tymi cymbałkami. Muszę w domu przetestować na dzieciach

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajna zabawa, a szczególnie to granie kotka na cymbałkach:) Jak byłam mała, to też lubiłam cymbałki i grę na wszelkich rzeczach wydających dźwięki:)
    Buziaki!:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba wszystkie dzieci to lubią, im głośniej tym lepiej :)

      Usuń
  15. Dziewczyny, bardzo Was proszę. Tylko nie cymbałki. Tak wiem wszyscy tak mówią. Tylko, że my uczymy nasze dzieci. uczmy je prawidłowo. To nie są cymbałki. TO sa dzwonki. Taki instrument muzyczny tak własnie się nazywa.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Detektyw Pozytywka

        Nowa seria ćwiczeń na tablicę interaktywną z genial.ly właśnie pojawia się na blogu - nasze lektury .  Mam nadzieję, że chętnie będą z niej korzystali nauczyciele klas początkowych, a także rodzice, którzy będą chcieli przybliżyć swoim pociechom klasykę literatury dziecięcej.

Galaktyka w słoiku

      Próbowaliście kiedyś zamknąć całą galaktykę w słoiku ? My spróbowaliśmy i wiecie co? Udało nam się! I wcale nie było takie trudne.

Przebiśniegi z wacików

     Piękno jest pojęciem względnym. Dla jednych piękna praca plastyczna wykonana przez dziecko to taka do wykonania której rodzic/nauczyciel wszystko przygotował, równo powycinał elementy i instruował dziecko krok po kroku co ma robić, i jak wszystko posklejać aby praca ładnie prezentowała się na wystawce. Dla innych piękna praca to taka, w której dziecko wszystko zrobiło samo, według własnej inwencji, gdzie kolory niekoniecznie zgadzają się z tym co ma swój pierwowzór w przyrodzie, kreski narysowane niewprawną rączką są krzywe, a wycięta nożyczkami linia bardziej przypomina zygzak niż prostą. 

Cukierku, Ty łobuzie

       Cukierek to psotny kotek, który podbił serca wielu dzieci i (na szczęście) nie zmienił tego fakt, że jego przygody zostały szkolną lekturą.

Kubuś Puchatek i Przyjaciele. Wielka Księga Opowieści.

      "Już pora wstać wyruszyć z domu, przyjaciela spotkać znów. Miły, okrągły, puchaty, bo to jest mój Kubuś, Puchatek Kubuś..." Kto z nas nie zna Misia o Bardzo Małym Rozumku , o którym jest przytoczona powyższa piosenka?

Ilustrowany Atlas Świata dla dzieci - Dookoła Świata

     Uwielbiam podróże.  Australia, Skandynawia, Bałkany, zamki nad Loarą, podróż przez Amerykę Południową, Wielki Kanion, Himalaje, Bali, Meksyk... długo mogłabym wymienić miejsca, które chciałabym odwiedzić,  poznać,  zobaczyć.

Mikołajkowe prezenty - sieci handlowe

     Sieci handlowe prześcigają się w przygotowywaniu oferty na prezenty mikołajkowe. Ja najchętniej zakupy robię jednak w internecie, tłok w sklepach mnie przytłacza i strasznie męczy. Jednak dla tych z Was, którzy preferują tradycyjne zakupy, wolą oglądnąć, dotknąć, sprawdzić kupowany przedmiot przygotowałam zestaw gazetek promocyjnych z zabawkami dla dzieci. 

Wyklejanka z kolorowego ryżu

       Kilka dni temu rozpoczęliśmy przygotowania do kolejnego warsztatu w ramach akcji Dziecko na Warsztat. Tym razem omawiamy Australię, a jedną z zabaw było wyklejanie różnymi rodzajami kaszy kangura i misia koala (cały warsztat będzie do zobaczenia już w poniedziałek). Myszce tak bardzo spodobało się to zajęcie, że przygotowałam jego inną wersję.

Kraków - Ogród Doświadczeń

           Gdy w sierpniu poznałam rozpiskę nowej edycji Dziecka na warsztat od razu zaczęłam się zastanawiać co będziemy robić przez najbliższe miesiące. Staram się tak planować warsztaty aby dziewczynki były zadowolone i przy okazji może czegoś się nauczyły. 

Kaszolina - masa plastyczna z kaszy manny

      Wykonanie masy plastycznej z kaszy manny jest niezwykle proste, a do jej zrobienia potrzebne są tylko dwa składniki: kasza i woda. 

Facebook