Kolejny, już trzeci rok z projektem Grajmy! za nami. Czas więc na małe podsumowanie. W 2018 roku pojawiło się na blogu nieco mniej recenzji gier niż w 2017 roku. Nie oznacza to jednak, ze gramy mniej. Wręcz przeciwnie - gramy jeszcze więcej, przez co zostaje mi mniej czasu na opisywanie posiadanych przez nas pozycji, tym bardziej, że pojawiają się u nas coraz bardziej zaawansowane gry.
Podsumowanie zacznijmy od przypomnienia gier, których recenzje pojawiły się na blogu w ramach projektu Grajmy!
Gracze wcielają się w piratów, a ich zadaniem jest zgarnięcie dla siebie jak największej ilości łupów zanim nadejdzie świt i pojawi się straż przybrzeżna.
Mechanika gry jest dość nietypowa, przypomina słynną grę papier, kamień, nożyce.
Największym atutem gry, moim zdaniem, są wyjątkowo piękne i starannie wykonane ilustracje.
Gra z pewnością przypadnie do gustu zarówno tym mniejszym jak i większym smakoszom słodyczy. A dobra zabawa i niewielka cena gry to z pewnością nie jej jedyne zalety. Niewątpliwymi atutami są także jej walory edukacyjne: rozwijanie logicznego myślenia, ćwiczenie pamięci i koncentracji oraz ciekawe wprowadzenie w naukę dodawania.
Park dinozaurów to gra kooperacyjna, w której zadaniem całej rodziny jest uratowanie dinozaurów spacerujących po parku zanim spadnie meteoryt. Nie ma tu rywalizacji, wszyscy gracze współpracują ze sobą, podejmując wspólne decyzje. Dzięki takiemu podejściu dzieci mają możliwość nie tylko nauczyć się współpracy w grupie, ale także rozwinąć zdolności logicznego myślenia.
Łap za słówka wydawnictwa Egmont to wesoła gra imprezowa, w której naszym zadaniem jest wymyślenie w określonym czasie trzech słów z wybranej kategorii oraz na wybraną literę. Niby proste, ale jest pewien haczyk, a mianowicie punkty zdobywamy tylko za te wyrazy, których nie użyli przeciwnicy.
Dwie gry przeznaczone dla przedszkolaków, przy których także rodzice nie będą się nudzili. Gdy otworzyłam pudełko spodziewałam się, że cała mechanika gier będzie polegała na rzucaniu kostką i przesuwaniu się pionkiem. Okazało się jednak, że owszem kostka jest głównym motorem gry, ale jest tu także miejsce na podejmowanie decyzji, zastanawianie się nad kolejnym ruchem i logiczne myślenie.
Gra przyciąga uwagę już samym wykonaniem, żywe kolory podwodnej głębi oraz zwierząt, które nawet pomimo swoich drapieżnych skłonności wyglądają bardzo sympatycznie, zachęcają do zanurzania się w podwodne odmęty i robienia im pięknych zdjęć. Całość wykonana jest z niezwykłą starannością, a gruby karton zarówno planszy, zwierząt, jak i batyskafów z pewnością bez szwanku przetrwa wiele rozgrywek.
Supernogi stonogi pozwalają cieszyć się zabawą aż 6 graczom. Każdy z nich wybiera sobie jedną ze stonóg dla której będzie zbierał jak największą ilość kolorowych butów. W swoim ruchu gracz rzuca 4 kostkami, maksymalnie może wykonać 3 rzuty. Po każdym z nich może odłożyć na bok kostki z wybranymi przez siebie butami, a pozostałymi rzucić ponownie.
Kontynuacja bestselerowej gry Luxtopreda Polska. Podobnie jak w pierwowzorze mamy tu do dyspozycji dwie talie kart: podstawową i dodatkową. W kartach podstawowych znajdziemy takie kategorie jak: grzyby, owady, sztuka ludowa, wiersze dla dzieci, drzewa, zawody oraz przysłowia. W każdej z kategorii znajduje się siedem kart obiektów.
Szybka gra logiczna dla całej rodziny przy której nie sposób się znudzić. Cel gry jest niezwykle prosty. Wystarczy układać znaczki w pięciu różnych kolorach na planszy w odpowiedniej konfiguracji i zdobywać za nie punkty. Jednak AXIO ukrywa pewien haczyk - aby wygrać trzeba starać się zdobywać równomiernie punkty za każdy kolor, ponieważ na koniec gry brany jest pod uwagę tylko najsłabszy wynik każdego z graczy.
56 kafelków, które stanowią główny trzon gry, ozdobionych jest połówkami cukierków, które się rozsypały i połamały. Zadaniem graczy jest połączenie ich w całość i tym samym zdobycie jak największej ilości punktów. Cukierki dostarczają nie tylko słodkiej rozrywki, ale także wspomagają rozwój spostrzegawczości, bo tylko dopasowując odpowiednio takie same połówki łakoci mamy szansę na zwycięstwo.
Gry, które także zagościły w naszym domu w 2018 roku, ale nie doczekały się recenzji:
Terraformacja Marsa
Cywilizacja Poprzez Wieki
Wsiąść do pociągu - Kraje Północy
Wsiąść do pociągu - Pierwsza podróż
Twister
Takenoko
Choinka
Podaj cegłę
Zeus
oraz kilka mniejszych gier
http://projektgrajmy.blogspot.com/
Wow! Super zestawienie i... świetna wiadomość, że gracie coraz więcej i w bardziej zaawansowane tytuły :)
OdpowiedzUsuńCo mogę dodać - GRAJMY! :D
GRAJMY! jeszcze więcej! :)
UsuńSporo fajnych gier :) My ostatnio czesto wracamy do tych starszych!
OdpowiedzUsuńZ ciekawością czytam Wasze opisy gier - inspirujecie!
OdpowiedzUsuńpozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)
Bardzo fajne tytuły! Chętnie poczytam tez o Takenoko i Wsiąść do pociągu - Kraje Północy :)
OdpowiedzUsuńW Waszym zestawieniu znalazła się jedna z naszych ulubionych gier "Park dinozaurów". Tygrys ciągle się uczy przegrywać czemu czasem daje wyraz w niezbyt fajny sposób, a przy tek grze bawimy się świetnie razem.
OdpowiedzUsuńU nas do tej pory Myszka potrafi się obrazić na cały świat gdy przegra. Wszystko zależy od dnia, czasem gratuluje zwycięzcy, a czasami wychodzi trzaskając drzwiami.
Usuń