Przejdź do głównej zawartości

Rytmika dla Smyka

   
      
     Są książki do czytania, są książki do oglądania, są książki aktywizujące z licznymi łamigłówkami i zadaniami, ale są także książki pełne inspiracji i pomysłów na zabawy dla dzieci.

       Czasami nawet kreatywnych rodziców ogarnia niemoc twórczą i chętnie skorzystają z gotowych rozwiązań na ciekawe i rozwijające zabawy dla dzieci. Ja mogę przyznać się bez bicia, że czasem także chętnie sięgam po takie gotowce, tym bardziej jeśli są to zabawy muzyczno - ruchowe. Takie moje dziewczynki lubią najbardziej, całymi dniami mogłyby tylko tańczyć i śpiewać. Chyba rosną mi w domu małe artystki.



      "Rytmika dla Smyka" wydawnictwa Siedmioróg to nie tylko książka z kolorowymi obrazkami, które dzieci bardzo chętnie oglądają, to przede wszystkim zbór 11 dziecięcych hitów, do których przygotowane są scenariusze zabaw



     W książce znajdziemy:

  • Teksty piosenek - większość z nich pamiętam jeszcze z czasów swojego przedszkola, choć przeważnie znam słowa tylko pierwszej zwrotki. Teraz możemy sobie razem śpiewać całe piosenki, a nie tylko kilka linijek.



  • Nuty - to dla tych bardziej utalentowanych rodziców, którzy wiedzą co można z nimi zrobić i jak je w ogóle odczytać :)

   



  • Scenariusze zajęć przedszkolnych - zabawy przewidziane są dla większej grupy dzieci, ale możecie mi wierzyć, że w domu z jednym czy dwójką brzdąców też można się świetnie bawić. Na przykład do zabawy w Starego Niedźwiedzia wcale nie jest potrzebna cała grupa, dwie osoby też mogą się fajnie bawić, a w trójkę to już w ogóle jest niezła frajda.




  • Scenariusze zajęć domowych - znajdziemy tu wiele inspiracji na wciągajace zabawy zarówno ruchowe jak i plastyczne.



     Każdy scenariusz to nie tylko dokładnie opisany sposób zabawy, ale także wskazówka dla rodziców, jakie umiejętności dziecka rozwiniemy dzięki niej. I tak znajdziemy tu zabawy rozwijające poczucie rytmu, zmysł obserwacji, rozwijające słuch muzyczny, wyobraźnię ruchową, wyobraźnię plastyczną, ćwiczące koncentrację, prawidłowy oddech, refleks, uczące równowagi, nowych pojęć i podzielności uwagi.  Tyle dobrego, a do tego rewelacyjna zabawa i uśmiech nieschodzący z twarzy dziecka



     Moje dziewczynki są zachwycone zabawami i płytą dołączoną do książki. Często, nawet gdy się nie bawimy według scenariuszy, włączają sobie po prostu piosenki i tańczą, tańczą, tańczą... i śpiewają - bezcenne chwile spokoju dla rodzica. 





Tytuł:  Rytmika dla Smyka
Wydawnictwo: Siedmioróg
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 48
Rozmiar: B5







Komentarze

  1. oj tak racja człowiek czasem juz nie ma pomysłu ani sił i bierze gotowca.Baedzo interesujaca ksiazeczka;),mozna spiewac a moja starsza uwielbia:)Monika Flok;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje dzieci ledwo oczy otwierają, a już biegną włączyć płytę :)

      Usuń
  2. Brakowało mi zakończenia Kosi, kosi... Już mam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jak byłam mała to chodziłam na rytmikę przed przedszkolem, a teraz to można takie zajęcia samemu w domu zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, i dodatkowo rodzice mogą się fajnie bawić z dziećmi.

      Usuń
  4. Takie pomysły na zabawy z dziećmi bardzo się czasem przydają, oj bardzo ;) zwłaszcza w przypadku najmłodszych maluchów, bo większe zwykle mają same tysiąc pomysłów na minutę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem starszym też lepiej zapewnić rozrywkę, zanim same zaczną sobie wymyślać zajęcia :)

      Usuń
  5. Teraz już ciut mniej (Dziecko mi pomału wyrasta z takich rzeczy) ale jeszcze niedawno czasem do znudzenia słuchałyśmy tego typu piosenek i tańczyłyśmy do nich. ;-)
    Świetna pozycja :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieci dorastają bardzo szybko, dlatego muszę wykorzystywać czas puki chcą się jeszcze ze mną bawić.

      Usuń
  6. Świetna pozycja czasem brakuje mi pomysłów na takie zabawy z rytmiką w domu a mój uwielba muzyczne zabawy oj uwielbia

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale fajowa książeczka! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Mamy tą publikację. Jest niebanalna i ponadczasowa. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciężko jest znaleźć fajną książkę z piosenkami dla dzieci. Kupiłam jedną i bardzo mnie rozczarowała, bo teksty piosenek były zmienione (nie wiem po co), a dołączona płyta zawierała nagranie tylko niektórych utworów. Poszukam tej pozycji i zaproponuję zabawy Tuśkowi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tej pozycji są teksty oryginalne, przynajmniej takie jakie ja znam.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Detektyw Pozytywka

        Nowa seria ćwiczeń na tablicę interaktywną z genial.ly właśnie pojawia się na blogu - nasze lektury .  Mam nadzieję, że chętnie będą z niej korzystali nauczyciele klas początkowych, a także rodzice, którzy będą chcieli przybliżyć swoim pociechom klasykę literatury dziecięcej.

Ciastolina bez gotowania

       Bardzo lubimy bawić się różnego rodzaju masami plastycznymi . Masa plastyczna to nie tylko świetna zabawa, ale także bardzo dobre ćwiczenie wpływające na rozwój mowy, z czym nadal walczymy. 

Wachlarz z piórek DIY

Wachlarz z piórek DIY         Wachlarz z piórek DIY zrobiłyśmy z dziewczynkami w ramach przygotowania lekcji dla trzeciej klasy o uczuciach i Japonii. 

Cukierku, Ty łobuzie

       Cukierek to psotny kotek, który podbił serca wielu dzieci i (na szczęście) nie zmienił tego fakt, że jego przygody zostały szkolną lekturą.

Wiersze na długie wieczory

    " - Dziadku, dziadku,      Posiedź ze mną,      Opowiedz mi bajkę senną.      Senną , ciemną i przyjemną."

Kaszolina - masa plastyczna z kaszy manny

      Wykonanie masy plastycznej z kaszy manny jest niezwykle proste, a do jej zrobienia potrzebne są tylko dwa składniki: kasza i woda. 

Co zabrać pod namiot z dzieckiem?

        Lato w pełni, choć pogoda nie zawsze na to wskazuje. Niemniej jednak, nie zważając na panującą za oknem aurę, postanowiliśmy wyskoczyć na kilka dni pod namiot do Czech. 

22 kwietnia Dzień Ziemi

     22 kwietnia obchodzony jest światowy dzień Ziemi z tej okazji zebrałam dla swoich uczniów (dla Was i Waszych uczniów także) kilka filków, ciekawostek i gier zwiazanych z ekologią.

Galaktyka w słoiku

      Próbowaliście kiedyś zamknąć całą galaktykę w słoiku ? My spróbowaliśmy i wiecie co? Udało nam się! I wcale nie było takie trudne.

Wyklejanka z kolorowego ryżu

       Kilka dni temu rozpoczęliśmy przygotowania do kolejnego warsztatu w ramach akcji Dziecko na Warsztat. Tym razem omawiamy Australię, a jedną z zabaw było wyklejanie różnymi rodzajami kaszy kangura i misia koala (cały warsztat będzie do zobaczenia już w poniedziałek). Myszce tak bardzo spodobało się to zajęcie, że przygotowałam jego inną wersję.

Facebook