Przejdź do głównej zawartości

Jakie to łatwe




     Trafiłam ostatnio na rewelacyjne książeczki dla dzieci. "Jakie to łatwe" to seria trzech edukacyjnych książek, dla dzieci w wieku przedszkolnym, wydanych przez Wydawnictwo Wilga. 

     W skład serii wchodzą następujące pozycje:

     "Uczę się pisać 123."


     To właściwie nie jest książka tylko zestaw 26 suchościeralnych tablic do nauki pisania cyfr. Na każdej z tablic dziecko może ćwiczyć pisanie po śladzie, a także samodzielne zapisywanie liczb. Przy każdej cyfrze jest także odpowiednia ilość przedmiotów, która ma pomóc dzieciom w wyobrażeniu sobie ile to jest np. 9. I tak, między innymi, przy cyfrze 1 mamy jedną piłkę, przy 7 mamy siedem lalek, a przy 15 widnieje piętnaście winogron.




     Dodatkowo przy cyfrach od 1 do 10 czekają na dzieciaki proste zadania, które nie tylko pomagają w nauce liczenia, ale także rozwijają spostrzegawczość.



     Wszystkie tablice połączone są rolonem, który umożliwia  ich swobodne obracanie. Do książki dołączony jest także odpowiedni mazak.

    Od tej pozycji zaczęłyśmy z Myszą naszą pracę z serią "Jakie to łatwe", ale okazało się, że wcale takie łatwe dla Myszki nie jest. Na razie dość ciężko nam idzie, ale przecież nie od razu Rzym zbudowano. Będziemy wytrwale ćwiczyć nadal. 




      "Mój zegar Tik-Tak - uczymy się odczytywać godziny."


     Gdy poznamy już cyferki możemy przejść do nauki odczytywania godzin na zegarze.

      Na dwunastu stronach książeczki, dzięki rymowanym wierszykom,  dzieci poznają przygody i rozkład dnia misia. Dowiadują się, między innymi, kiedy je śniadanie, o której wybiera się na piknik, czy kiedy nadchodzi pora na sen. 





     Przy każdej porze dnia dzieci mają za zadanie ustawić ruchome wskazówki zegara na odpowiednią godzinę. Dla ułatwienia zarówno wskazówki jak i poszczególne godziny są różnokolorowe.



     "Moje buty - naucz się wiązać sznurówki krok po kroku"



     Nauka wiązania bucików to nie taka prosta sprawa. Małym paluszkom ciężko jest opanować tą trudną sztukę. 

     Z prawej strony rozkłada się kartkę z  bucikiem, na którym dzięki dwukolorowej sznurówce dzieciaki mogą ćwiczyć ich wiązanie. 

     Rymowanka o dwóch wesołych króliczkach oraz prosta instrukcja tłumaczą krok po kroku jak postępować z końcami niesfornej sznurówki aby zrobić z nich ładną kokardkę.



   Jak pierwszy raz rozłożyłam książkę to pomyślałam, że chyba coś jest nie tak, bo jak dziecko ma jednocześnie czytać i ćwiczy wiązanie sznurówki skoro jest ona źle przewiązania? I jakie jest pierwsze zdanie w książce? "Wyciągnij sznurówkę i przewlecz ją przez dziurki tak, żeby jej końce zwisały po wewnętrznej stronie okładki". Muszę działać wolnej, najpierw powinnam czytać instrukcję, a dopiero później przechodzić do czynów.




     Kartki książek "Mój zegar Tik-Tak" i "Moje buty" są wykonane z wysokiej jakości grubego kartonu i nawet mojej Kruszynce raczej nie uda się z nimi rozprawić.

     Cała seria jest obecnie dostępna w Tesco w promocyjnej cenie.






Komentarze

  1. Najbardziej spodobała mi się ta, który uczy sznurowania butów. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A mi ta z cyferkami. Młody uwielbia suchościeralne pisaki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja nie potrafię się zdecydować. Dobrze, że mamy jeszcze czas, bo inaczej skusiłabym się na wszystkie trzy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też się nie mogłam zdecydować dlatego kupiłam trzy :)

      Usuń
    2. Trafiliśmy dziś do Tesco :) Oczywiście głównym powodem było mleko dla Szkraba. Nie mogłam ominąc półki z książkami. Postanowiłam jednak dokonać wyboru, bo przesadzam z zakupami ksiązkowymi. Skusiłam buciki. 2 egzemplarze: dla Tygrysa i dla synka znajomych, których niedługo odwiedzimy.

      Usuń
    3. Cieszę się, że się przydaliśmy :) Zanim Tygrysek dorośnie do tych książek zdążysz dokupić pozostałe :)

      Usuń
  4. Niestety u nas nie ma tesco :( Szkoda, bo pewnie wzięłabym wszystkie trzy tak jak Ty :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale super książeczki! Coś akurat dla nas, bo Eryk już niedługo będzie przedszkolaczek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super książeczki :-) Szkoda tylko że wczoraj byłam w Tesco ale śpieszyłam się i na książeczki nie wstąpiłam..następnym razem się rozejrzę :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię przychodzić do Ciebie po takie pomysły!

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne są tego typu książeczki no ale Dusia już ciut za duża ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. super pozycje, a zwłaszcza ta z bucikiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się chyba jednak najbardziej podoba zegar. Myszka za to otwiera na razie tylko cyferki :)

      Usuń
  10. z tą książeczką uczącą sznurować buty spadłaś mi jak z nieba...jesteśmy na tym etapie...mam nadzieję, że upoluję w innym miejscu niż w tesco - mamy jednak trochę za daleko ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szukałam w internecie, ale znalazłam tylko w Empiku, ale były droższe.

      Usuń
  11. Muszę przyznać, że książka ucząca sznurowania butów jest mega oryginalna :) Muszę ją zakupić dla mojej małej kuzyneczki, będzie łatwiej na pewno jej się nauczyć tej sztuki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie zdawałam sobie sprawy, że to takie trudne. Zapomniałam już jak ciężko jest się tego nauczyć.

      Usuń
  12. Poszalałaś z tymi zakupami, ale seria naprawdę fajna.
    Ale co jam będę się mądrzyć, skoro sama wydaję fortunę w tesco na książeczki i zabawki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja przeważnie kupuję książki w internecie, bo są tańsze, ale tych nie mogłam nigdzie znaleźć w lepszej cenie.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Detektyw Pozytywka

        Nowa seria ćwiczeń na tablicę interaktywną z genial.ly właśnie pojawia się na blogu - nasze lektury .  Mam nadzieję, że chętnie będą z niej korzystali nauczyciele klas początkowych, a także rodzice, którzy będą chcieli przybliżyć swoim pociechom klasykę literatury dziecięcej.

Galaktyka w słoiku

      Próbowaliście kiedyś zamknąć całą galaktykę w słoiku ? My spróbowaliśmy i wiecie co? Udało nam się! I wcale nie było takie trudne.

Przebiśniegi z wacików

     Piękno jest pojęciem względnym. Dla jednych piękna praca plastyczna wykonana przez dziecko to taka do wykonania której rodzic/nauczyciel wszystko przygotował, równo powycinał elementy i instruował dziecko krok po kroku co ma robić, i jak wszystko posklejać aby praca ładnie prezentowała się na wystawce. Dla innych piękna praca to taka, w której dziecko wszystko zrobiło samo, według własnej inwencji, gdzie kolory niekoniecznie zgadzają się z tym co ma swój pierwowzór w przyrodzie, kreski narysowane niewprawną rączką są krzywe, a wycięta nożyczkami linia bardziej przypomina zygzak niż prostą. 

Cukierku, Ty łobuzie

       Cukierek to psotny kotek, który podbił serca wielu dzieci i (na szczęście) nie zmienił tego fakt, że jego przygody zostały szkolną lekturą.

Kubuś Puchatek i Przyjaciele. Wielka Księga Opowieści.

      "Już pora wstać wyruszyć z domu, przyjaciela spotkać znów. Miły, okrągły, puchaty, bo to jest mój Kubuś, Puchatek Kubuś..." Kto z nas nie zna Misia o Bardzo Małym Rozumku , o którym jest przytoczona powyższa piosenka?

Ilustrowany Atlas Świata dla dzieci - Dookoła Świata

     Uwielbiam podróże.  Australia, Skandynawia, Bałkany, zamki nad Loarą, podróż przez Amerykę Południową, Wielki Kanion, Himalaje, Bali, Meksyk... długo mogłabym wymienić miejsca, które chciałabym odwiedzić,  poznać,  zobaczyć.

Mikołajkowe prezenty - sieci handlowe

     Sieci handlowe prześcigają się w przygotowywaniu oferty na prezenty mikołajkowe. Ja najchętniej zakupy robię jednak w internecie, tłok w sklepach mnie przytłacza i strasznie męczy. Jednak dla tych z Was, którzy preferują tradycyjne zakupy, wolą oglądnąć, dotknąć, sprawdzić kupowany przedmiot przygotowałam zestaw gazetek promocyjnych z zabawkami dla dzieci. 

Wyklejanka z kolorowego ryżu

       Kilka dni temu rozpoczęliśmy przygotowania do kolejnego warsztatu w ramach akcji Dziecko na Warsztat. Tym razem omawiamy Australię, a jedną z zabaw było wyklejanie różnymi rodzajami kaszy kangura i misia koala (cały warsztat będzie do zobaczenia już w poniedziałek). Myszce tak bardzo spodobało się to zajęcie, że przygotowałam jego inną wersję.

Kraków - Ogród Doświadczeń

           Gdy w sierpniu poznałam rozpiskę nowej edycji Dziecka na warsztat od razu zaczęłam się zastanawiać co będziemy robić przez najbliższe miesiące. Staram się tak planować warsztaty aby dziewczynki były zadowolone i przy okazji może czegoś się nauczyły. 

Kaszolina - masa plastyczna z kaszy manny

      Wykonanie masy plastycznej z kaszy manny jest niezwykle proste, a do jej zrobienia potrzebne są tylko dwa składniki: kasza i woda. 

Facebook