Przejdź do głównej zawartości

Miasteczko szeptów




     Alicja mieszka w małym, urokliwym miasteczku zagubionym wśród pół i łąk. Miasteczko jest jednak dość specyficzne: panuje w nim całkowity zakaz hałasowania. Ludzie rozmawiają tylko szeptem lub wcale, koty miauczą po cichu, a psy zupełnie przestały szczekać. Nawet w czasie obchodów święta z udziałem orkiestry dętej nie słychać muzyki ani śpiewu.



     Przez tę ciągłą ciszę w miasteczku jest bardzo smutno, nawet ludzie przestali się już uśmiechać. Alicja nie godzi się z takim stanem rzeczy, lubi muzykę, uwielbia grać na skrzypcach, a ich dźwięk najbardziej podoba się jej gdy gra na nich głośno. Dziewczynka postanawia dowiedzieć się kto i, przede wszystkim, dlaczego wprowadził w mieście zakaz hałasowania. 



     Udaje się do lasu, z dala od wszystkich którzy ciągle ją uciszają, gdzie  znajduje grotę, w której gra najgłośniej jak potrafi i śpiewa na całe gardło. I nagle... staje się coś dziwnego, coś niepokojącego, coś przerażającego - wszystko zaczyna się trząść. Okazało się, że Alicja zbudziła wielkoluda! Wielkoluda, który po przespaniu wielu lat jest baaardzooo głody. Jakby tego było mało na jaw wychodzi fakt, że miasteczko w którym  mieszka dziewczynka, jej rodzina i przyjaciele zbudowane jest na grzbiecie olbrzyma... 




     Przy "Miasteczku szeptów" sprawdziła się zasada "nie oceniaj książki po okładce". A muszę przyznać, że okładka i tytuł bardzo mnie zainteresowały. Spodziewałam się intrygującej historii, wciągającej, trzymającej w napięciu akcji. Liczyłam chyba na taki mini thriller dla dzieci z głębokim morałem.



     Dzięki tej książce, a właściwie nie książce tylko właśnie tej okładce zwróciłam uwagę na serię "Przygody Małych Marzycieli". Niestety nieco się zawiodłam, ale może to nie wina książki tylko moja? Może właśnie zbyt wiele się spodziewałam? Może gdybym podeszła do niej neutralnie to by mi się bardziej spodobała?

     Niestety nie doszukałam się w niej głębokiego przesłania, jakie znalazłam w pozostałych książeczkach z serii, choć jest coś ,oprócz oczywiście rewelacyjnych ilustracji, co łączy ją z pozostałymi książkami, a mianowicie to, że jeśli czegoś bardzo pragniemy to nasze marzenie się spełni. 

    Fakt pozostaje jednak faktem z całej serii "Miasteczko szeptów" najmniej przypadło mi do gustu, choć z drugiej strony bez niego nie odkryłabym pozostałych tytułów, co byłoby niewątpliwie wielką stratą dla naszej domowej biblioteczki.


     "Przygody Małych Marzycieli" to 5 tomowa seria książek dla dzieci z głębokim przesłaniem. Każda z nich uświadamia nam co jest w życiu ważne i jakimi wartościami powinniśmy się kierować oraz, że marzenia się spełniają, ale trzeba im w tym pomóc!

     Książeczki cechują się nie tylko "drugim dnem", ale także ciekawymi, intrygującymi ilustracjami.




Autor: Vincent Zabaus, Renaud Collin
Wydawnictwo: Siedmioróg
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 36
Rozmiar: 20x20



Komentarze

  1. No i nie dowiedziałam się, jak skończyła się historia :)
    Na szczęście książeczka jest dostępna w naszej bibliotece, więc doczytam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mamy jedną część, o sklepie Pana Pokrętły , po Twojej recenzji jestem jeszcze bardziej przekonana do tego, że musimy przeczytac pozostałe przygody marzycieli :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Strasznie podobają mi się ilustracje, napisałaś to tak intrygująco, że też spodziewam się fajnego zakończenia. Ale dzieci wbrew pozorom lubią proste historie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie zakończenie nie jest proste, jak dla mnie jest trochę przekombinowane.

      Usuń
  4. Ja ostatnio kupowałam dwie ksiązki z tej serii, tą kartkowałam, ale osatecznie nie wzięłam-jednak tamte były lepsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozostałe są faktycznie lepsze, przynajmniej mnie bardziej przypadły do gustu.

      Usuń
  5. Bardzo interesująco wyglądają te książeczki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Strasznie podobają mi się ilustracje! Muszę się za tą serią rozejrzeć jak będę w empiku ( a bywam często ;) ), bo jeszcze jej nie widziałam, a bardzo mnie zaciekawiła ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Detektyw Pozytywka

        Nowa seria ćwiczeń na tablicę interaktywną z genial.ly właśnie pojawia się na blogu - nasze lektury .  Mam nadzieję, że chętnie będą z niej korzystali nauczyciele klas początkowych, a także rodzice, którzy będą chcieli przybliżyć swoim pociechom klasykę literatury dziecięcej.

Wielki skarbiec bajek

      Czerwony Kapturek, Jaś i Małgosia, Kopciuszek, Królewna Śnieżka i 7 krasnoludków - któż z nas nie zna tych bajek? Pamiętam jak chodziłyśmy z siostrą spać do babci, która wieczorami przenosiła nas w magiczny świat bajek. Jakoś wówczas nie było straszne to, że aby wydostać Babcię i Czerwonego Kapturka z brzucha wilka trzeba było mu rozciąć brzuch. Baba Jaga, która spłonęła w piecu przeznaczonym dla Jasia, także nie przerażała. 

Cukierku, Ty łobuzie

       Cukierek to psotny kotek, który podbił serca wielu dzieci i (na szczęście) nie zmienił tego fakt, że jego przygody zostały szkolną lekturą.

Wiersze na długie wieczory

    " - Dziadku, dziadku,      Posiedź ze mną,      Opowiedz mi bajkę senną.      Senną , ciemną i przyjemną."

Wachlarz z piórek DIY

Wachlarz z piórek DIY         Wachlarz z piórek DIY zrobiłyśmy z dziewczynkami w ramach przygotowania lekcji dla trzeciej klasy o uczuciach i Japonii. 

Kaszolina - masa plastyczna z kaszy manny

      Wykonanie masy plastycznej z kaszy manny jest niezwykle proste, a do jej zrobienia potrzebne są tylko dwa składniki: kasza i woda. 

Galaktyka w słoiku

      Próbowaliście kiedyś zamknąć całą galaktykę w słoiku ? My spróbowaliśmy i wiecie co? Udało nam się! I wcale nie było takie trudne.

22 kwietnia Dzień Ziemi

     22 kwietnia obchodzony jest światowy dzień Ziemi z tej okazji zebrałam dla swoich uczniów (dla Was i Waszych uczniów także) kilka filków, ciekawostek i gier zwiazanych z ekologią.

Ciastolina bez gotowania

       Bardzo lubimy bawić się różnego rodzaju masami plastycznymi . Masa plastyczna to nie tylko świetna zabawa, ale także bardzo dobre ćwiczenie wpływające na rozwój mowy, z czym nadal walczymy. 

Kraków - Ogród Doświadczeń

           Gdy w sierpniu poznałam rozpiskę nowej edycji Dziecka na warsztat od razu zaczęłam się zastanawiać co będziemy robić przez najbliższe miesiące. Staram się tak planować warsztaty aby dziewczynki były zadowolone i przy okazji może czegoś się nauczyły. 

Facebook