Przejdź do głównej zawartości

Julia i tajemniczy sklep pana Pokrętły


     
     Julia to mała, smutna, zamknięta w sobie dziewczynka mieszkająca z mamą. Powodem jej smutku są grube okulary, przez które szkolni koledzy dokuczają jej, obrzucają przezwiskami lub, w najlepszym przypadku, traktują ją jakby była niewidzialna, a to także bardzo rani uczucia małej Julii.




     Obok domu, w którym mieszka dziewczynka, znajduje się niezwykły sklep. Na pierwszy rzut oka wygląda jak zupełnie normalny sklep z artykułami żelaznymi, można w nim kupić, między innymi: młotki, które śpiewają; garnki, które gwiżdżą;  czy pieniącą się gumę do żucia, ot, zwykłe przedmioty codziennego użytku. W sklepie, na zapleczu, znajduje się jednak pokój, w którym pan Pokrętło przyjmuje niecodziennych klientów.


     
     Pewnego dnia pan Pokrętło postanawia przejść na emeryturę i sprzedać swój osobliwy sklep. Jego niezwykli klienci, zaniepokojeni swoim dalszym losem, postanawiają pomóc mu znaleźć nowego nabywcę i umieszczają w gazecie ogłoszenie o sprzedaży sklepu. Na ogłoszenie trafia Julia, której udaje się namówić mamę na jego zakup. 
     

     Dziewczynka, wraz z mamą, przeprowadza się do mieszkania nad sklepem, mama zajmuje się normalnymi klientami, a Julia pomaga niezwykłym petentom pokoiku na zapleczu. Przez swoją duża wadę wzroku i potłuczone szkła w okularach dziewczynka nie zdaje sobie sprawy z kim tak na prawdę ma do czynienia i zaprzyjaźnia się z nabywcami nietypowych usług. Julia nie może jednak długo chodzić w rozbitych okularach i mama zabiera ją w końcu do optyka. Jej nowi przyjaciele bardzo boją się jak zareaguje na ich widok po powrocie. Czy nadal będzie chciała się z nimi przyjaźnić?



     Z tej historii płynie przesłanie, że nie można oceniać innych po wyglądzie, ważne jest to co mamy wewnątrz i jakimi jesteśmy ludźmi, a nie to jak wyglądamy. Szczerze mówiąc ja, podczas czytania tej książki, także nauczyłam się, że nie wszystko jest takie jak nam się wydaje. Gdy zaczęłam czytać i zobaczyłam wampiry, wilkołaki i inne tego typu stworzenia stwierdziłam, że to nie może być ciekawa książka, nawet filmów z takimi postaciami nie oglądam, a co dopiero czytać taką bajkę dzieciom, ale bardzo się myliłam. Książka jest naprawdę wyjątkowo  ciekawa i wartościowa, jak dla mnie zdecydowanie najlepsza z całej serii.



     "Przygody Małych Marzycieli" to 5 tomowa seria książek dla dzieci z głębokim przesłaniem. Każda z nich uświadamia nam co jest w życiu ważne i jakimi wartościami powinniśmy się kierować oraz, że marzenia się spełniają, ale trzeba im w tym pomóc!

     Książeczki cechują się nie tylko "drugim dnem", ale także ciekawymi, intrygującymi ilustracjami.



Autor: Maud Michel, Jessica Secheret
Wydawnictwo: Siedmioróg
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 36
Rozmiar: 20 x 20 


Komentarze

  1. Pierwsze zdanie z tyłu książeczki bardzo kojarzy mi się z Harrym Potterem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam :) Znaczy słyszałam o nim, ale nie czytałam książek ani nie widziałam żadnego filmu.

      Usuń
  2. Jak to ja o tej książce napisałam? "Nie sądź książki po obrazkach" :) Mnie też bardzo pozytywnie ona zaskoczyła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo ładna i taka rozwijająca wyobraźnie, lubimy czytać na dobranoc, więc szczerze powiem, ze mnie zaciekawiłaś ta pozycją

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale fajnie trafiłaś z książką. Moja Młodsza była u okulisty , no i babeczka musi nosić okulary. Niestety Jest upartą istotką i póki co jesteśmy na etapie negocjacji. -"okulaly są ble i koniec". Próbuję zbić ten argument:}}, oj ciężko jest.
    Mądra książka i temat zawsze będzie na czasie. Niestety często oceniamy ludzi po zewnętrznym opakowaniu zamiast postarać się i zerknąć do środka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A Młoda nie chce nosić okularów, bo jej przeszkadzają czy ma problemy z rówieśnikami?
      W czasach gdy różowe włosy, 100 kolczyków i wytatuowane ciało nikogo już nie dziwią okulary nadal wzbudzają taką sensację wśród dzieci?

      Usuń
    2. Powodzenia w negocjacjach z Młodą!

      Usuń
    3. Myślę że nie pozwala jej na to temperament. Jet bardzo ruchliwą dziewczynką a sama jestem okularnicą i wiem że czasami ograniczają. Nic to może wyczaruje jakieś magiczne oprawki i ją przekonam

      Usuń
  5. Wydaje się ciekawa, wpiszę na listę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wartościowa książka. A Julia jest mi bardzo bliska.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawa historia -na pewno kupię na prezent siostrzenicy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna książka, czytana przez nas kilka razy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Już mi się podoba :) JA uwielbiam wampiry, wilkołaki i różne stwory :) A skoro piszesz że ma dodatkowo przesłanie, to musi być naprawdę świetna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest, nawet dla osoby nie lubiącej wampirów tak jak ja :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Detektyw Pozytywka

        Nowa seria ćwiczeń na tablicę interaktywną z genial.ly właśnie pojawia się na blogu - nasze lektury .  Mam nadzieję, że chętnie będą z niej korzystali nauczyciele klas początkowych, a także rodzice, którzy będą chcieli przybliżyć swoim pociechom klasykę literatury dziecięcej.

Wielki skarbiec bajek

      Czerwony Kapturek, Jaś i Małgosia, Kopciuszek, Królewna Śnieżka i 7 krasnoludków - któż z nas nie zna tych bajek? Pamiętam jak chodziłyśmy z siostrą spać do babci, która wieczorami przenosiła nas w magiczny świat bajek. Jakoś wówczas nie było straszne to, że aby wydostać Babcię i Czerwonego Kapturka z brzucha wilka trzeba było mu rozciąć brzuch. Baba Jaga, która spłonęła w piecu przeznaczonym dla Jasia, także nie przerażała. 

Wachlarz z piórek DIY

Wachlarz z piórek DIY         Wachlarz z piórek DIY zrobiłyśmy z dziewczynkami w ramach przygotowania lekcji dla trzeciej klasy o uczuciach i Japonii. 

Cukierku, Ty łobuzie

       Cukierek to psotny kotek, który podbił serca wielu dzieci i (na szczęście) nie zmienił tego fakt, że jego przygody zostały szkolną lekturą.

Wiersze na długie wieczory

    " - Dziadku, dziadku,      Posiedź ze mną,      Opowiedz mi bajkę senną.      Senną , ciemną i przyjemną."

Ciastolina bez gotowania

       Bardzo lubimy bawić się różnego rodzaju masami plastycznymi . Masa plastyczna to nie tylko świetna zabawa, ale także bardzo dobre ćwiczenie wpływające na rozwój mowy, z czym nadal walczymy. 

Kaszolina - masa plastyczna z kaszy manny

      Wykonanie masy plastycznej z kaszy manny jest niezwykle proste, a do jej zrobienia potrzebne są tylko dwa składniki: kasza i woda. 

Galaktyka w słoiku

      Próbowaliście kiedyś zamknąć całą galaktykę w słoiku ? My spróbowaliśmy i wiecie co? Udało nam się! I wcale nie było takie trudne.

22 kwietnia Dzień Ziemi

     22 kwietnia obchodzony jest światowy dzień Ziemi z tej okazji zebrałam dla swoich uczniów (dla Was i Waszych uczniów także) kilka filków, ciekawostek i gier zwiazanych z ekologią.

Poznajemy kontynenty

     Podróże to nasza pasja. Na dysku czeka na opublikowanie i opisanie wiele zdjęć z naszych wakacyjnych wojaży.  Niestety domowy budżet z gumy nie jest, podobnie zresztą jak czas, więc powracamy do naszych podróży palcem po mapie w ramach projektu Mali Podróżnicy . 

Facebook