Przejdź do głównej zawartości

Układanki dla najmłodszych


     Kruszynka z uporem odrzuca od siebie wszystkie puzzle, które staram się jej podsunąć, nawet te składające się tylko z 3 elementów. Rzuca nimi po całym domu i na tym kończy się jej zainteresowanie wszystkimi układankami.


      Jakiś czas temu kupiłam jej drewniane klocki składające się z 4 elementów, pomyślałam, że może będą trochę łatwiejsze dla niej niż puzzle. Z puzzlami, szczególnie drewnianymi, ma tak, że nawet jak wie które kawałki pasują do siebie to nie umie ich połączyć, bo puzzel trzeba dopiąć do drugiego od góry, a ona koniecznie chce go wepchnąć z boku, co oczywiście się jej nie udaje i kończy się atakiem gniewu.  

     Układanka składa się z 6 kolorowych obrazków, a każdy z nich z 4 klocków. Maluchy mogą układać swoich ulubionych bohaterów na drewnianej podkładce otoczonej delikatną ramką dzięki czemu klocki nie rozjeżdżają się i łatwiej jest dopasować kolejny element układanki. 

     Kupiłam Kruszynce dwa takie zestawy i co robi moja córka? Rzuca nimi po całym pokoju. Pocieszam się, że rok temu Myszka robiła to samo, a teraz nie może się oderwać od puzzli. Może Kruszynce też przejdzie ten bunt.




     Myszka za to bardzo chętnie bawi się tymi drewnianymi układankami, tym bardziej, że lubi zarówno Myszkę Mickey,  jak i Kubusia Puchatka. Dla niej jednak 4 elementy to zdecydowanie za mało więc trochę utrudniam jej zabawę.

     Zamiast dostać 4 klocki potrzebne do ułożenia jednej z postaci Disneya, Myszka dostaje 48 kawałków i zabiera się do układania wszystkich 12 obrazków naraz.







      Gdy Myszka skończyła zabawę, ja zabrałam się za układanie. W posiadaniu dzieci bardzo fajne jest to, że można bezkarnie się bawić różnymi zabawkami. Mama kiedyś się ze mnie śmiała, że wszystkie zabawki, które dostają dziewczynki najpierw sama testuję. No cóż, lubię to. 

     Ułożyłam więc klocki, ale chyba mi coś nie poszło ...


     ... i Myszka musiała poprawiać wszystko po mnie. Przy okazji poćwiczyła trochę spostrzegawczość.







     Później poćwiczyłyśmy jeszcze pamięć. Wszystkie klocki ułożyłyśmy obrazkami do dołu i odwracając po jednym kawałku starałyśmy się ułożyć jakiś obrazek. Myszka układała Kaczora Donalda, a ja Maleństwo. Gdy podniesiony klocek nie pasował do naszego obrazka odkładałyśmy go na miejsce, starając się zapamiętać gdzie został odłożony brakujący nam element.




     Uważni obserwatorzy zauważyli, że na wszystkich zdjęciach Myszka jest tak samo ubrana, a to oznacza, że wytrzymała dość długo skupiając się na jednej zabawce bez nerwów. Bardzo cieszę się, że udało nam się wytrenować już trochę zarówno cierpliwość jak i koncentrację Myszki. Trening czyni mistrza i mam nadzieję, że Kruszynka też się tego nauczy.

      A co robiła moja młodsza córka w czasie gdy z Myszką bawiłyśmy się klockami? Rzucała po całym pokoju innymi puzzlami!



Komentarze

  1. To może dla młodszej zestaw piłeczek do rzucania ;) Ja jako dziecko uwielbiałam puzzle, mój brat nie lubił -tez rzucał, rozwalał, ale wystarczyło przynieść jakiś sprzęt do ćwiczeń -piłki, skakanki,gumy i już dziecka cały dzień nie było.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma już cały zestaw piłek i innych sprzętów sportowych. Nawet mały worek bokserski żeby miała się na czym wyżywać, ale przecież najlepiej rzucać tym czym nie wolno :)

      Usuń
  2. Ja też baaardzo lubię puzzle. Moja starsza szybko zaskoczyła ale młodsza jest niecierpliwą złośnicą i wszystko chciałaby umieć już, natychmiast. Była niecierpliwe że nie może ułożyć tak szybko jak to sobie w główce zaplanowała i dopiero w wieku 4 lat dorosła do puzzelków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja mała też jest niezłą złośnicą, mam nadzieję, że wyrośnie.

      Usuń
  3. Moja Młoda długo nie lubiła puzzli. Przyszedł dzień, że pokochała je całym sercem i nie ma dnia bez układania :) Ja sama uwielbiam puzzle :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie mam cierpliwości, nigdy chyba nie ułożyłam więcej niż 200 kawałków.

      Usuń
  4. Moja córka od zawsze lubiła wszelkie układanki! Miałą tez takie podbne jak Twoja choc nie tak sliczne , a potem takie drewniane z uchwytami! Potem szło juz w coraz większą ilość elementów......aż w momencie gdy miała jakieś cztery lata zaczeła układać puzzle dla sześciolatków! Każde dziecko jest inne! Mój siostrzeniec w ogóle nie interesuje się puzzlami!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Róże są dzieci, najważniejsze żeby Kruszynka nauczyła się choć odrobinę cierpliwości.

      Usuń
    2. Oj tak! a wszelkie układanki na pewno jej tego nauczą :)

      Usuń
  5. Przyjdzie czas będzie rada ;)
    Kto by pomyślał, że taka jedna zabawka a może mieć tyle zastosowań :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba wymyślać różne zastosowanie dla zabawek żeby zbyt szybko nie szły w kat.

      Usuń
  6. Przyjdzie taki dzień, że Kruszynka zacznie układać puzzle. Ja marudziłam, że Antek gryzie książki, nie chce oglądam gdy inne dzieci już od dawna się nimi interesują. Przyszedł czas i na moje dziecko. Od 3 tygodni dzień bez książki dniem stracony.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myszka jeszcze rok temu też wszystkim rzucała, ale na szczęście wyrosła więc pewnie na Kruszynkę też przyjdzie czas.

      Usuń
  7. A ja lubię puzzle do teraz :) Może się z czasem przekona do nich z takimi układankami :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne takie drewniane puzzle. Te są takie kolorowe i pogodne!
    Pozdrowienia:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja Duśka o ile gdy była mała różne drewniane układanki lubiła to do puzzli jakoś nie mogła się przekonać... zresztą nawet teraz musi mieć wenę do układania ;).
    Ps. Zabawy które wymyśliłaś z tymi układankami są super... gratuluję pomysłów :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobry patent z tym poprawianiem po mamie, jeszcze dodatkowo ją przekonałaś, że układanie to dobra zabawa/
    u nas już 4,5 letnia corka od zawsze lubila ukladac puzzle, mlodsza dwulatka dopiero sie pomalu przekonuje...;) nie daje sobie pomoc i czesto stara sie wcisnac puzzle tam gdzie ewidentnie nie pasuja ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas jest tak samo, a później jest straszy krzyk, ze nie chcą się połączyć :)

      Usuń
  11. Prosta układanka, a tyle możliwości. Gratuluję pomysłów.

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne puzzle, mogę wiedzieć gdzie kupiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajna ta drewniana układanka, na pewno w końcu Kruszynka przekona się do tych układanek i puzzli ;) a wtedy Ty i Myszka będziecie mogły tylko popatrzeć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie posiedziałabym z boku, w ciszy, i patrzyła jak moje dzieci bawią :)

      Usuń
  14. Śliczne te puzzle :) Świetny pomysł, że poukładałaś jej najpierw źle, a ona po Tobie poprawiała :) Ja bym pewnie poczekała, aż dzieciaki się tymi puzzlami wybawią, a później jako obrazki na ścianę :] Ale na razie Eryk do puzzli większą miłością nie pała więc muszę poczekać ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Detektyw Pozytywka

        Nowa seria ćwiczeń na tablicę interaktywną z genial.ly właśnie pojawia się na blogu - nasze lektury .  Mam nadzieję, że chętnie będą z niej korzystali nauczyciele klas początkowych, a także rodzice, którzy będą chcieli przybliżyć swoim pociechom klasykę literatury dziecięcej.

Cukierku, Ty łobuzie

       Cukierek to psotny kotek, który podbił serca wielu dzieci i (na szczęście) nie zmienił tego fakt, że jego przygody zostały szkolną lekturą.

Galaktyka w słoiku

      Próbowaliście kiedyś zamknąć całą galaktykę w słoiku ? My spróbowaliśmy i wiecie co? Udało nam się! I wcale nie było takie trudne.

Przebiśniegi z wacików

     Piękno jest pojęciem względnym. Dla jednych piękna praca plastyczna wykonana przez dziecko to taka do wykonania której rodzic/nauczyciel wszystko przygotował, równo powycinał elementy i instruował dziecko krok po kroku co ma robić, i jak wszystko posklejać aby praca ładnie prezentowała się na wystawce. Dla innych piękna praca to taka, w której dziecko wszystko zrobiło samo, według własnej inwencji, gdzie kolory niekoniecznie zgadzają się z tym co ma swój pierwowzór w przyrodzie, kreski narysowane niewprawną rączką są krzywe, a wycięta nożyczkami linia bardziej przypomina zygzak niż prostą. 

Kubuś Puchatek i Przyjaciele. Wielka Księga Opowieści.

      "Już pora wstać wyruszyć z domu, przyjaciela spotkać znów. Miły, okrągły, puchaty, bo to jest mój Kubuś, Puchatek Kubuś..." Kto z nas nie zna Misia o Bardzo Małym Rozumku , o którym jest przytoczona powyższa piosenka?

Ilustrowany Atlas Świata dla dzieci - Dookoła Świata

     Uwielbiam podróże.  Australia, Skandynawia, Bałkany, zamki nad Loarą, podróż przez Amerykę Południową, Wielki Kanion, Himalaje, Bali, Meksyk... długo mogłabym wymienić miejsca, które chciałabym odwiedzić,  poznać,  zobaczyć.

Mikołajkowe prezenty - sieci handlowe

     Sieci handlowe prześcigają się w przygotowywaniu oferty na prezenty mikołajkowe. Ja najchętniej zakupy robię jednak w internecie, tłok w sklepach mnie przytłacza i strasznie męczy. Jednak dla tych z Was, którzy preferują tradycyjne zakupy, wolą oglądnąć, dotknąć, sprawdzić kupowany przedmiot przygotowałam zestaw gazetek promocyjnych z zabawkami dla dzieci. 

Kraków - Ogród Doświadczeń

           Gdy w sierpniu poznałam rozpiskę nowej edycji Dziecka na warsztat od razu zaczęłam się zastanawiać co będziemy robić przez najbliższe miesiące. Staram się tak planować warsztaty aby dziewczynki były zadowolone i przy okazji może czegoś się nauczyły. 

Wyklejanka z kolorowego ryżu

       Kilka dni temu rozpoczęliśmy przygotowania do kolejnego warsztatu w ramach akcji Dziecko na Warsztat. Tym razem omawiamy Australię, a jedną z zabaw było wyklejanie różnymi rodzajami kaszy kangura i misia koala (cały warsztat będzie do zobaczenia już w poniedziałek). Myszce tak bardzo spodobało się to zajęcie, że przygotowałam jego inną wersję.

Kaszolina - masa plastyczna z kaszy manny

      Wykonanie masy plastycznej z kaszy manny jest niezwykle proste, a do jej zrobienia potrzebne są tylko dwa składniki: kasza i woda. 

Facebook