Przejdź do głównej zawartości

Ilustrowany Atlas Świata dla dzieci - Dookoła Świata


     Uwielbiam podróże.  Australia, Skandynawia, Bałkany, zamki nad Loarą, podróż przez Amerykę Południową, Wielki Kanion, Himalaje, Bali, Meksyk... długo mogłabym wymienić miejsca, które chciałabym odwiedzić,  poznać,  zobaczyć.


     Mimo, że czasem trafia się bardzo atrakcyjna oferta na bilety samolotowe,  np. Bali w dwie strony za 1600 zamiast około 4000, to przy 4 osobach robią się z tego kwoty nie do przeskoczenia dla nas. Choć może kiedyś wygramy w totka i naszym jedynym zmartwieniem będzie niechęć do latania? Kto wie?

     Na razie zostają nam bliższe podróże i podróże "palcem po mapie". W odbywaniu tych ostatnich bardzo pomaga nam Ilustrowany Atlas dla dzieci "Dookoła Świata" Wydawnictwa Olesiejuk.

     Atlas jest bardzo przejrzysty.  Na początku pokrótce, przystępnym i zrozumiałym językiem opisany jest układ słoneczny oraz budowa Ziemi.   


     Wytłumaczone i przedstawione za pomocą opisanych rysunków jest także co to są góry, niziny, rzeki, morza wraz z wybrzeżami oraz miasta.



     W bardzo ciekawy i obrazowy sposób wyjaśnione jest czym są południki i równoleżniki, a krótka lekcja określania kierunków stron świata z pewnościom przyda się małym podróżnikom. 


         Najważniejszą częścią atlasu są oczywiście mapy. Każdy kontynent przedstawiony jest na czterech mapach: fizycznej, bogactw naturalnych, politycznej oraz ludności. 





     To co zdecydowanie wyróżnia tę pozycję od innych tego typu dostępnych na rynku to jednak nie mapy, a kolejne strony dotyczące każdego z kontynentów na których znajdują się flagi poszczególnych państw wraz z ich stolicami i liczbą mieszkańców, a także bardzo interesujące ciekawostki. Dzieciaki dowiedzą się między innymi, że drogi łączące najważniejsze miejsca Europy to drogi wyznaczone przez starożytnych Rzymian; że jadąc najdłuższą na świecie linią kolejową - koleją transsyberyjską podróżujemy przez 8 stref czasowych; że 300 000 lat temu Sahara była bujną puszczą; czy tego, że Krzysztof Kolumb nie był pierwszym Europejczykiem, który dotarł do wybrzeży Ameryki. 

     Wszystkie te informacje okraszone są zabawnymi rysunkami, przyciągającymi uwagę dzieci i nie tylko ... moją też.

     Na koniec naszą wiedzę dotyczącą poszczególnych kontynentów sprawdza GEO...quiz. Wstyd się przyznać, ale nie na wszystkie pytania znałam odpowiedź, cóż człowiek  uczy się przez całe życie :)







     Największą zaletą atlasu jest jednak dołączona do niego rewelacyjna mapa świata. Na mapie o wymiarach  100 x 70 cm, za pomocą kolorowych i wesołych obrazków, są zaznaczone najbardziej charakterystyczne punkty dla danego obszaru. Rozpalone i zmęczone słońce wskazuje nam położenie równika, a uśmiechnięte pingwiny pokazują gdzie znajduje się Antarktyda.




      Mimo, że moje córeczki są nieco za małe na sam atlas to z mapy bardzo chętnie korzystają. Szukają na niej różnych zwierzątek ćwicząc nie tylko spostrzegawczość, ale także przy okazji nieświadomie obeznają się z wyglądem poszczególnych kontynentów.




Tytuł: "Ilustrowany Atlas Świata dla dzieci - Dookoła Świata"
Autor: opracowanie zbiorowe
Wydawnictwo: Olesiejuk
Rok wydania: 2014
Ilość stron: 68
Rozmiar: 28 x 27 cm




Komentarze

  1. ciekawa propozycja
    ja atlasy mogę czytać godzinami, taki kolorowy i pełen ciekawostek na pewno jest równie wciągający dla maluchów
    a co do podróży - Bali faktycznie daleko, ale spokojnie możecie zacząć od Skandynawii - też piękna, a tuż, tuż :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byliśmy w Norwegii, jeszcze w czasach przed dziećmi. Świetnie było, ale mój mąż uważa, że już "zaliczył" Skandynawię i nie będzie marnował urlopu na takie zimne kraje :)

      Usuń
  2. SUPER!!! uwielbiamy takie książki :) Córka przegląda nawet przewodniki, bo bardzo jej się podobają, a na zakończenie przedszkola dostała globus i encyklopedię świata dla dzieci i wcale sie z nia nie rozstaje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas globus niestety nie przeżył zainteresowania dzieci :)

      Usuń
  3. Już dodaję ten atlas do swojej listy. Oboje z Mężem lubimy mapy, a ten atlas prezentuje się ciekawie.
    Dziewczynki swoją podróż po świecie mają już za sobą :) Świetne te ostatnie zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz liczymy na milsze podróże, choć ta, którą odbyły skończyła się dla nich bardzo dobrze :)

      Usuń
  4. Olesiejuk wydaje genialne pozycje dla dzieci. Kolejny raz jestem pod wrażeniem ich książki.
    Ach, skąd ja znam podróże książkowe... Nie dla wszystkich kwestie finansowe są do przeskoczenia. Jednak od czego mamy książki? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby nie było książek to przynajmniej nie wiedziałabym co tracę :)

      Usuń
  5. super, masz prawdziwy dar wynajdywania fajnych pozycji...
    książek mamy sporo, ale u Ciebie ciągle znajduje coś czego nie znam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy tej książce to akurat szukałam nie tyle atlasu co właśnie mapy, okazało się, że same mapy były droższe niż ten atlas, a żadna z nich nie była taka fajna jak ta :)

      Usuń
  6. Uwielbiam takie książki. Jakiś czas temu byłam w domu rodzinnym i odnalazłam mój podręcznik do geografii. Wszystko było tak ładnie zilustrowane, że czytałam sobie codziennie przed zaśnięciem :D A co! Dla dorosłych niestety takich nie robią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz być młodsza ode mnie, bo za moich czasów w podręcznikach nie było rysunków, czasem tylko jakiś szkic. A myślałam, ze nie jestem jeszcze taka stara :)

      Usuń
  7. Atlas prezentuje się świetne, mój synek jest na etapie map i atlasów ale tej pozycji nie widziałam.

    OdpowiedzUsuń
  8. świetna książka, już wiem co kupię na prezent dla chrześnicy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Powiem Ci szczerze Kochana, że mąż taką książką na pewno zadowoliłby się bardzo :) I on i Synek w przyszłości mieliby frajdę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jestem z niej bardzo zadowolona, wydawcy chyba po prostu bardziej się starają przy książkach dla dzieci niż dla dorosłych.

      Usuń
    2. chyba tak... w dużej mierze docierają i do dwóch pokoleń :) My też przecież będziemy je oglądać

      Usuń
  10. To jest coś :) W łatwy sposób bawi i przy okajzi uczy milusińskich :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Trochę u nas za wcześniej na takie pozycje, ale już kompletuję biblioteczkę dla córki.
    kolodynska.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale mapa może już wisieć na ścianie i cieszyć oczy :)

      Usuń
  12. Młoda za jakiś czas zacznie się interesować mapami i światem:) Mam już ściągawkę co kupić :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przyda się. My również kochamy podróże!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Galaktyka w słoiku

      Próbowaliście kiedyś zamknąć całą galaktykę w słoiku ? My spróbowaliśmy i wiecie co? Udało nam się! I wcale nie było takie trudne.

Detektyw Pozytywka

        Nowa seria ćwiczeń na tablicę interaktywną z genial.ly właśnie pojawia się na blogu - nasze lektury .  Mam nadzieję, że chętnie będą z niej korzystali nauczyciele klas początkowych, a także rodzice, którzy będą chcieli przybliżyć swoim pociechom klasykę literatury dziecięcej.

Kaszolina - masa plastyczna z kaszy manny

      Wykonanie masy plastycznej z kaszy manny jest niezwykle proste, a do jej zrobienia potrzebne są tylko dwa składniki: kasza i woda. 

Kraków - Ogród Doświadczeń

           Gdy w sierpniu poznałam rozpiskę nowej edycji Dziecka na warsztat od razu zaczęłam się zastanawiać co będziemy robić przez najbliższe miesiące. Staram się tak planować warsztaty aby dziewczynki były zadowolone i przy okazji może czegoś się nauczyły. 

Poznajemy kontynenty

     Podróże to nasza pasja. Na dysku czeka na opublikowanie i opisanie wiele zdjęć z naszych wakacyjnych wojaży.  Niestety domowy budżet z gumy nie jest, podobnie zresztą jak czas, więc powracamy do naszych podróży palcem po mapie w ramach projektu Mali Podróżnicy . 

Kubuś Puchatek i Przyjaciele. Wielka Księga Opowieści.

      "Już pora wstać wyruszyć z domu, przyjaciela spotkać znów. Miły, okrągły, puchaty, bo to jest mój Kubuś, Puchatek Kubuś..." Kto z nas nie zna Misia o Bardzo Małym Rozumku , o którym jest przytoczona powyższa piosenka?

Cukierku, Ty łobuzie

       Cukierek to psotny kotek, który podbił serca wielu dzieci i (na szczęście) nie zmienił tego fakt, że jego przygody zostały szkolną lekturą.

Mikołajkowe prezenty - sieci handlowe

     Sieci handlowe prześcigają się w przygotowywaniu oferty na prezenty mikołajkowe. Ja najchętniej zakupy robię jednak w internecie, tłok w sklepach mnie przytłacza i strasznie męczy. Jednak dla tych z Was, którzy preferują tradycyjne zakupy, wolą oglądnąć, dotknąć, sprawdzić kupowany przedmiot przygotowałam zestaw gazetek promocyjnych z zabawkami dla dzieci. 

Wyklejanka z kolorowego ryżu

       Kilka dni temu rozpoczęliśmy przygotowania do kolejnego warsztatu w ramach akcji Dziecko na Warsztat. Tym razem omawiamy Australię, a jedną z zabaw było wyklejanie różnymi rodzajami kaszy kangura i misia koala (cały warsztat będzie do zobaczenia już w poniedziałek). Myszce tak bardzo spodobało się to zajęcie, że przygotowałam jego inną wersję.

Facebook