Przejdź do głównej zawartości

Bolek i Lolek Łowcy tajemnic



     W nasze ręce w raz z książką "Nowe przygody Bolka i Lolka - Domowi odkrywcy"  trafiła także niesamowita książka "Bolek i Lolek - Łowcy tajemnic" z łamigłówkami dla dzieci w wieki 3-5 lat. 


     Dzięki tym kolorowym zagadkom dzieci, wraz z ulubionymi bohaterami, ćwiczą spostrzegawczość, uczą się liczyć oraz rozróżniać kształty i kolory. Zadania mają różne poziomy trudności, które oznaczone są gwiazdkami, dzięki czemu przez jakiś czas rosną razem z dzieckiem. 

     Rozwiązanie każdej łamigłówki znajduje się na następnej stronie więc dziecko może, nawet samo, szybko sprawdzić czy udało mu się poprawienie rozwiązać zagadkę

      Nie muszę chyba wspominać, że dziewczynki od razu zabrały się za rozwiązywanie zagadek. Nie przeszkadzało im nawet to, że odpowiedzi trzeba udzielić ustnie lub wskazać ją palce, a nie przykleić naklejkę w odpowiednim miejscu. 






     Któregoś dnia, w trakcie gotowania obiadu, zorientowałam się, że w domu panuje błogi spokój. Chyba większość rodziców zdaje sobie sprawę, że cisza w domu, w którym przebywa dwoje dzieci, nie zwiastuje nic dobrego. Powoli zbliżyłam się do drzwi pokoju dziewczynek, zaglądnęłam przez szparkę, na szczęście drzwi nie były domknięte, i co zobaczyłam? Dziewczynki siedziały na łóżku i rozwiązywały zagadki z Bolkiem i Lolkiem! Myszka zadawała pytania Kruszynce, a że nie umie jeszcze czytać musiała wykazać się kreatywnością i sama wymyślać pytania. Taką ciszę chyba każdy rodzic chciałby usłyszeć :)





Tytuł:  Bolek i Lolek. Łowcy tajemnic
WydawnictwoZnak
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 112
Rozmiar: 20,5x10

Komentarze

  1. Alex sam by z chęcią usiadł i rozwiązał zagadki od Bolka i Lolka! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaka ona urocza, przywołuje we mnie wspomnienia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na sam widok wracają wspomnienia musze ją kupic dla mojego syna

    OdpowiedzUsuń
  4. Co jeden Bolek to lepszy, w sensie książki :) Moi siostrzeńcy lubią, ale i moja dziewczynka nie pogardzi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ile radości przyniosła ta mała książeczka u mnie w domu :) to zgadywanie, liczenie i tak jak u Ciebie wymyślanie innych poleceń niż te w książce - cudowna zabawa! Polecam z całego serca!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ach, Bolek i Lolek to moje dzieciństwo. :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam Bolka i Lolka, do tej pory znam prawie na pamięć ich przygody na Dzikim Zachodzie i w podróży dookoła świata :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A Wiesz, że ja nigdy nie oglądałam ich podróży dookoła świata, muszę to chyba nadrobić.

      Usuń
  8. Bolka i Lolka oczywiście uwielbiamy... Ale takich zadań moja Dusia nie chce już rozwiązywać ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przypomina mi stare czasy:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie kojarzę z dzieciństwa zagadek z Bolkiem i Lolkiem

      Usuń
  10. Super książeczka :) Martynka bardzo szybko rozwiązałą wszystkie zagadki, a póżniej godzinami siedziałyśmy i wymyślałyśmy swoje polecenia :)))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Detektyw Pozytywka

        Nowa seria ćwiczeń na tablicę interaktywną z genial.ly właśnie pojawia się na blogu - nasze lektury .  Mam nadzieję, że chętnie będą z niej korzystali nauczyciele klas początkowych, a także rodzice, którzy będą chcieli przybliżyć swoim pociechom klasykę literatury dziecięcej.

Wielki skarbiec bajek

      Czerwony Kapturek, Jaś i Małgosia, Kopciuszek, Królewna Śnieżka i 7 krasnoludków - któż z nas nie zna tych bajek? Pamiętam jak chodziłyśmy z siostrą spać do babci, która wieczorami przenosiła nas w magiczny świat bajek. Jakoś wówczas nie było straszne to, że aby wydostać Babcię i Czerwonego Kapturka z brzucha wilka trzeba było mu rozciąć brzuch. Baba Jaga, która spłonęła w piecu przeznaczonym dla Jasia, także nie przerażała. 

Wachlarz z piórek DIY

Wachlarz z piórek DIY         Wachlarz z piórek DIY zrobiłyśmy z dziewczynkami w ramach przygotowania lekcji dla trzeciej klasy o uczuciach i Japonii. 

Cukierku, Ty łobuzie

       Cukierek to psotny kotek, który podbił serca wielu dzieci i (na szczęście) nie zmienił tego fakt, że jego przygody zostały szkolną lekturą.

Wiersze na długie wieczory

    " - Dziadku, dziadku,      Posiedź ze mną,      Opowiedz mi bajkę senną.      Senną , ciemną i przyjemną."

Kaszolina - masa plastyczna z kaszy manny

      Wykonanie masy plastycznej z kaszy manny jest niezwykle proste, a do jej zrobienia potrzebne są tylko dwa składniki: kasza i woda. 

Ciastolina bez gotowania

       Bardzo lubimy bawić się różnego rodzaju masami plastycznymi . Masa plastyczna to nie tylko świetna zabawa, ale także bardzo dobre ćwiczenie wpływające na rozwój mowy, z czym nadal walczymy. 

Galaktyka w słoiku

      Próbowaliście kiedyś zamknąć całą galaktykę w słoiku ? My spróbowaliśmy i wiecie co? Udało nam się! I wcale nie było takie trudne.

22 kwietnia Dzień Ziemi

     22 kwietnia obchodzony jest światowy dzień Ziemi z tej okazji zebrałam dla swoich uczniów (dla Was i Waszych uczniów także) kilka filków, ciekawostek i gier zwiazanych z ekologią.

Poznajemy kontynenty

     Podróże to nasza pasja. Na dysku czeka na opublikowanie i opisanie wiele zdjęć z naszych wakacyjnych wojaży.  Niestety domowy budżet z gumy nie jest, podobnie zresztą jak czas, więc powracamy do naszych podróży palcem po mapie w ramach projektu Mali Podróżnicy . 

Facebook