Przejdź do głównej zawartości

Dziecko na warsztat - Filc


        Dziecko na warsztat, grudzień, święta i filc - jako to wszystko połączyć w jedną spójną całość? Przygotować z filcu świąteczną grę DIY


       Taka gra łączy w sobie kilka bardzo ważnych zalet:
- uczy dzieci, że nie wszystko trzeba kupować - własnoręcznie wykonane zabawki także mogą być ciekawe
- uprzyjemnia wspólnie spędzony czas
- dostarcza dzieciom wiedzy na temat Świąt Bożego Narodzenia oraz tradycji z nimi związanych

     Wykonanie świątecznej gry jest bardzo proste. Z zielonego arkusza filcu wycięłam choinkę, a na niej narysowałam łańcuch (odrysowany od zakrętek), który stanowi pola do poruszania się po grze. Dokleiłam także kolka ozdób, żeby choinka była bardziej świąteczna.


        Gotową choinkę nakleiłam na czerwony filc i dodałam jeszcze kilka świątecznych akcentów: gwiazdki oraz prezenty.



      Integralna częścią gry jest 25 kart ze świątecznymi zagadkami, pytaniami i zadaniami. Po stanięciu na każdym z pól gracz losuje jedną z kart i odpowiada na zawarte na niej pytanie lub wykonuje zamieszczone tam polecenie.  U nas za brak odpowiedzi lub złą odpowiedź nie ma kar (w końcu to gra świąteczna), ale można wprowadzić zasadę, że, na przykład, za brak poprawnej odpowiedzi gracz cofa się o 3 pola lub traci najbliższą kolejkę. 


     Aby zagrać w grę trzeba mieć pionki, w pierwszej wersji miałam iść na łatwiznę i wyciągnąć je z jakiejś innej gry, ale ostatecznie zrobiłam je z zakrętek. Narysowałam na nich: choinkę, bałwanka, bombkę i gwiazdkę.


     Teraz już można przystąpić do rozgrywki!






      W ogóle nie miałam pomysłu na grudniowy warsztat z filcem. Po pierwsze nie jest to mój ulubiony materiał, a po drugie szycie ozdób świątecznych wydawało mi się zbyt oczywiste i zbyt trudne. I to nie tylko dla dzieci, ale też dla mnie. Szycie nie jest moim ulubionym zajęciem i do tej pory jak trzeba coś zszyć to zanoszę to do mamy.
  
      Pomysł na filcową choinkę powstał przypadkiem, gdy miałam zrobić w prezencie na mikołajki grę DIY, a okazało się, że ani w domu ani w sklepie nie ma już mojej ulubionej pianki kreatywnej. Zastąpiłam ją więc dostępnymi akurat filcowymi arkuszami i tak przypadkiem połączyłam 2 w 1 - pomysł na prezent z pomysłem na warsztat. Oczywiście świąteczna gra DIY musiała powstać w dwóch egzemplarzach, jedna jako wspomniany wcześniej prezent, a druga dla moich dziewczynek.

WESOŁYCH ŚWIĄT


Dziecko na warsztat Namaluj mi Latorośle Borsuczkowo Schwytane chwile I&K w domowym zaciszu Jake, jeże nici i inne takie Animart - animacje z twojej bajki Tymoszko Dzwoneczkowa Karolowa mama Co robi Robcio Dzika Jabłoń Gugusiowo Cały świat Karli Elena po polsku WorldSchool Explorers Igranie z Tosią Świat Tomskiego Ina i Sewa On ona i dzieciaki Czytoczary Kreatywnie z dzieciakami Kreatywna dżungla Mama Aga sztuka i dzieciaki Więc bawmy się My home and heart Myshowelove Słowo mamy Kusiatka Zakręcony Belfer Kreatywna mama Kreatywnym Okiem Pomysłowe Smyki Kreatywnie w domu Kinderki Nasza szkoła domowa Jej cały świat

Komentarze

  1. Filcowechoinki są najlepsze dla Maluchów, mieliśmy taką dwa lata, a połączenie jej z grą super pomysł

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze mam wrażenie, że już nic nowego nie wymyślę ;)

      Usuń
  2. Bardzo kreatywne i nietypowe zastosowanie filcu :) Jak widać - wcale nie trzeba kupować całego mnóstwa gier, bo można równie świetne przygotować samodzielnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. I miałam nie uznać Waszej pracy? No wiesz! Świetny pomysł na grę! Nie przyszło mi nic poza kartkami i ozdobami świątecznymi z filcu. A takie gry docenia się jeszcze bardziej!

    OdpowiedzUsuń
  4. Proste, szybkie i świetne. SUper!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajna gra ;) Łatwe i przyjemne

    OdpowiedzUsuń
  6. I świątecznie, i zabawnie, i kreatywnie... ;) Świetny pomysł!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję...najważniejsze, że dzieciom też się podoba.

      Usuń
  7. Świetna gra i do tego hand made - coś co uwielbiam (y) chętnie bym z Wami pograła :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Gra DIY w dzisiejszych czasach jest najcenniejsza :D Ciekawy sposób na poznanie tradycji świątecznych

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakoś mnie nie dziwi, że akurat u Was widzę taką pomysłową choinkę :)))))

    OdpowiedzUsuń
  10. Pomysł z grą to strzał w dziesiątkę!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja zwykle bardzo oryginalny pomysł :-) super :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. REWELACJA! Gra super, pomysł mega, wykonanie cudne!

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny pomysł!!!! Bardzo mi się podoba!!! Super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję...cieszę się, że choinka znalazła wielbicieli ;)

      Usuń
  14. Fajny pomysł.
    3 w 1.
    Filc, gra, motyw świąteczny na czasie

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetna gra :) ​ Zapraszam do siebie Pani domowa

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny pomysł!, a wykonanie naprawdę robi wrażenie, brawa za kreatywność.

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo lubię takie własnoręcznie wykonane z zabawki, a z filcu, to już bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny pomysł na świąteczną grę!! Brawo!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo kreatywnie. :)
    Pozdrawiam i życzę Wesołych Świat. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. No Kochana, kolejny superowy pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  21. proszę jaki fajny pomysł na zabawę

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo fajny pomysł:) z pewnością go wykorzystam w następnym roku na warsztatach z dzieciakami, Gratulacje!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Detektyw Pozytywka

        Nowa seria ćwiczeń na tablicę interaktywną z genial.ly właśnie pojawia się na blogu - nasze lektury .  Mam nadzieję, że chętnie będą z niej korzystali nauczyciele klas początkowych, a także rodzice, którzy będą chcieli przybliżyć swoim pociechom klasykę literatury dziecięcej.

Wielki skarbiec bajek

      Czerwony Kapturek, Jaś i Małgosia, Kopciuszek, Królewna Śnieżka i 7 krasnoludków - któż z nas nie zna tych bajek? Pamiętam jak chodziłyśmy z siostrą spać do babci, która wieczorami przenosiła nas w magiczny świat bajek. Jakoś wówczas nie było straszne to, że aby wydostać Babcię i Czerwonego Kapturka z brzucha wilka trzeba było mu rozciąć brzuch. Baba Jaga, która spłonęła w piecu przeznaczonym dla Jasia, także nie przerażała. 

Cukierku, Ty łobuzie

       Cukierek to psotny kotek, który podbił serca wielu dzieci i (na szczęście) nie zmienił tego fakt, że jego przygody zostały szkolną lekturą.

Wiersze na długie wieczory

    " - Dziadku, dziadku,      Posiedź ze mną,      Opowiedz mi bajkę senną.      Senną , ciemną i przyjemną."

Wachlarz z piórek DIY

Wachlarz z piórek DIY         Wachlarz z piórek DIY zrobiłyśmy z dziewczynkami w ramach przygotowania lekcji dla trzeciej klasy o uczuciach i Japonii. 

Kaszolina - masa plastyczna z kaszy manny

      Wykonanie masy plastycznej z kaszy manny jest niezwykle proste, a do jej zrobienia potrzebne są tylko dwa składniki: kasza i woda. 

Galaktyka w słoiku

      Próbowaliście kiedyś zamknąć całą galaktykę w słoiku ? My spróbowaliśmy i wiecie co? Udało nam się! I wcale nie było takie trudne.

22 kwietnia Dzień Ziemi

     22 kwietnia obchodzony jest światowy dzień Ziemi z tej okazji zebrałam dla swoich uczniów (dla Was i Waszych uczniów także) kilka filków, ciekawostek i gier zwiazanych z ekologią.

Ciastolina bez gotowania

       Bardzo lubimy bawić się różnego rodzaju masami plastycznymi . Masa plastyczna to nie tylko świetna zabawa, ale także bardzo dobre ćwiczenie wpływające na rozwój mowy, z czym nadal walczymy. 

Kraków - Ogród Doświadczeń

           Gdy w sierpniu poznałam rozpiskę nowej edycji Dziecka na warsztat od razu zaczęłam się zastanawiać co będziemy robić przez najbliższe miesiące. Staram się tak planować warsztaty aby dziewczynki były zadowolone i przy okazji może czegoś się nauczyły. 

Facebook