Przejdź do głównej zawartości

Dziecko na warsztat - Plastik


      Dookoła panują dynie, czaszki i inne atrybuty kojarzące się z Halloween. A u nas? U nas już nastrój świąteczny. W ramach Dziecka na warsztat i tworzenia z plastiku przygotowałyśmy bałwanka z kubków jednorazowych.


      Jego przygotowanie jest bardzo proste, a efekt niesamowity.

     Do przygotowania bałwanka zużyłyśmy około 450 kubków i bardzo dużo zszywek. W trakcie pracy skończyły się nam kubeczki i okazało się, że dokupienie ich w październiku, gdy sezon grillowy został już zakończony, w naszym małym mieście nie jest takie proste. 

       Kubki zszywałyśmy ze sobą za pomocą zszywacza. Gdy pierwszy okrąg był gotowy na górę przypinałyśmy następny i tak aż do momentu powstania połowy kuli.  


       Stworzyłyśmy cztery takie półkule, dwie nieco większe, a dwie mniejsze. Później połączyłyśmy półkule w kule. Niby rozmiary półkul były takie same (ta sama ilość kubków w najszerszym okręgu), ale gdy przyszło do ich łączenia to jakoś delikatnie się nam rozjeżdżały. 


     Mniejszą kulę położyłyśmy na większej i delikatnie przykleiłyśmy ją klejem na gorąco, choć nie było to konieczne, bo dość dobrze trzymała się sama.


     Z pianki kreatywnej przygotowałyśmy dla bałwanka oczka, guziczki i pomarańczowy nos. Dziewczynki użyczyły mu także szalika, choć jak można się było tego spodziewać, akurat w tym momencie był im niezbędny do życia. 


     Czego jeszcze brakuje naszemu bałwanowi? Oczywiście kapelusza. Wycięłam z kartonu nakrycie głowy dla nowego domownika, posklejałam, a dziewczynki go później pomalowały.



    Gotowy bałwanek prezentuje się bardzo dostojnie, wzrostem dorównuje Kruszynce.



     Nasz bałwanek ma jeszcze jedną bardzo fają zaletę. Świeci! Do środka wsadziłam lampki choinkowe, które dodają mu charakteru i rozświetlają wieczorem pokój.



      Pierwszy raz od dawna warsztat skończyłyśmy dużo przed czasem, ale popełniłam jeden błąd. Bałwanek stanął w pokoju dziewczynek zanim zdążyłam pstryknąć mu kilka fotek. Uważni obserwatorzy pewnie zauważyli już kilka dziurek na jego brzuchu.

     W bonusie zrobiłam też dla dziewczynek malutkie pudełeczko na drobiazgi.

     Z plastikowej butelki obcięłam szyjkę na którą nasadziłam zakrętkę. Nie spodziewałam się, że nakrętka tak fajnie "zaskoczy" i będzie się tak dobrze trzymała na miejscu bez użycia żadnego kleju. Druga zakrętka stanowi zamknięcie dla pudełeczka.



    A za miesiąc szkło!



Dziecko na warsztat Namaluj mi Latorośle Borsuczkowo Schwytane chwile I&K w domowym zaciszu Jake, jeże nici i inne takie Animart - animacje z twojej bajki Tymoszko Dzwoneczkowa Karolowa mama Co robi Robcio Dzika Jabłoń Gugusiowo Cały świat Karli Elena po polsku Sopelkowo Igranie z Tosią Świat Tomskiego Ina i Sewa On ona i dzieciaki Czytoczary Kreatywnie z dzieciakami Kreatywna dżungla Mama Aga sztuka i dzieciaki Więc bawmy się My home and heart Myshowelove Słowo mamy Kusiatka Zakręcony Belfer Kreatywna mama Kreatywnym Okiem Pomysłowe Smyki Kreatywnie w domu Kinderki Worldschool Explorers Nasza szkoła domowa Jej cały świat Nasza przygoda DIY

Komentarze

  1. Jestem pod wrażeniem! kiedyś widziałam to na pinterest i myślałam nad zrobieniem, ale szczerze...nie chciało mi się, za dużo pracy...a tu proszę piękne wykonanie i bałwanek jest. Gratuluję!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest wcale tak dużo pracy, dasz radę! Jak nie Ty to kto? :)

      Usuń
  2. Wyszedł genialnie, muszę Ci powiedzieć, że to był nasz pierwotny plan na plastik, nawet kupiłam kubki, ale chyba kiepskiej jakości, bo zaczęliśmy je łączyć i nam pękały pod naporem, więc ostatecznie zmieniliśmy koncepcje. Ale bardzo mi się podoba i chyba jeszcze się skusimy przed świętami :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas niektóre kubeczki też popękały, ale to nie przeszkadza, bałwanek nadal stoi :)

      Usuń
  3. No czad...wprowadziłaś już nas w świąteczny klimat <3 pięknie wam wyszło - wiele razy myślałam nad zrobieniem podobnego ale wydawało się zbyt trudne ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. zawsze marzyłam aby wykonać takiego bałwanka :D ale się mi zwyczajnie nie chce :P Wam wyszedł bombowo!

    OdpowiedzUsuń
  5. Super taka lampka jak w tym roku nie będzie śniegu to na bank zrobimy takiego bałwanka :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że jednak choć trochę śniegu spadnie.

      Usuń
  6. To mnie zaskoczyliście tym bałwankiem :)
    Pomysł na pewno wykorzystamy ale za kilka tygodni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Liczyliśmy na to, że uda nam się wywołać zaskoczenie :) Jeśli nawet nie sama pracą to przynajmniej jej przedwczesną tematyką :)

      Usuń
  7. Brawo Ty! I pomysł i zachęcenie dzieci i efekt końcowy...

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak,taki bałwanek stanie i u nas przed świętami,masa pracy ale efekt jest tego wart,twój pomysł i piękna fotorelacja zmotywowała mnie bardzo..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi bardzo, dziękuję i już szukam kolejnych pomysłów ;)

      Usuń
  9. A ja myślałam, że świąteczne klimaty dopiero od pojutrza. Uprzedziłyście nawet świąteczną reklamę słynnego napoju :) Ale bałwan pierwsza klasa, a z lampkami prawdziwe cudeńko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę się boję tych lampek w środku, ale palą się jak mamy GO na oku :)

      Usuń
  10. Bałwanka znam, ale to schowanko na koraliki - czad! To coś, co lubią małe dziewczynki!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Hehe, to nie na moją cierpliwość by było :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak się wydaje, a potem nie chcesz odpuścić bałwanowi ;)

      Usuń
  12. Musisz kiedyś dostać jakąś nagrodę za pomysłowość i prostotę;) Fantastyczny bałwanek;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję,a uznanie i zachwyt na buziach dzieci....bezcenny.

      Usuń
  13. Po raz kolejny jestem pod wielkim wrażeniem ! Nie dość, że już się u Was tak świątecznie zrobiło - to jeszcze wykonanie bałwanka perfekcyjne, a jego gabaryty naprawdę imponujące :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Im mniejszy pokój tym większy bałwan... u nas gigant :)

      Usuń
  14. Boski bałwan!!! Chyba taki stanie u nas obok choinki w tym roku ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. WOW!!!! Podziwiam Was, że Wam sie chciało tyle tych kubeczków........no WOW!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za uznanie, naprawdę problemem jest zdobycie kubków.

      Usuń
  16. Genialny:-) przy braku śniegu w sam raz :-D

    OdpowiedzUsuń
  17. oświetlony wygląda nieziemsko:) oj moje koty miałyby radochę:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale pomysłowy, pięknie się prezentuje! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bałwan wyszedł Wam genialnie!!! Nastrój zimowo-świąteczny gwarantowany, a podświetlony prezentuje się fantastycznie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, przydałby się osobny pokój tylko na projekty.

      Usuń
  20. Niesamowita kreatywność!!! BRAWO DLA WAS!

    OdpowiedzUsuń
  21. Zobaczyłam tego bałwanka i od razu pomyślałam "ale byłby czad, gdyby jeszcze świecił" no i proszę... Świeci! Jak dla mnie to prawdziwe dzieło sztuki.

    OdpowiedzUsuń
  22. świetny baławanek no i masa łączania :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Detektyw Pozytywka

        Nowa seria ćwiczeń na tablicę interaktywną z genial.ly właśnie pojawia się na blogu - nasze lektury .  Mam nadzieję, że chętnie będą z niej korzystali nauczyciele klas początkowych, a także rodzice, którzy będą chcieli przybliżyć swoim pociechom klasykę literatury dziecięcej.

Wielki skarbiec bajek

      Czerwony Kapturek, Jaś i Małgosia, Kopciuszek, Królewna Śnieżka i 7 krasnoludków - któż z nas nie zna tych bajek? Pamiętam jak chodziłyśmy z siostrą spać do babci, która wieczorami przenosiła nas w magiczny świat bajek. Jakoś wówczas nie było straszne to, że aby wydostać Babcię i Czerwonego Kapturka z brzucha wilka trzeba było mu rozciąć brzuch. Baba Jaga, która spłonęła w piecu przeznaczonym dla Jasia, także nie przerażała. 

Wachlarz z piórek DIY

Wachlarz z piórek DIY         Wachlarz z piórek DIY zrobiłyśmy z dziewczynkami w ramach przygotowania lekcji dla trzeciej klasy o uczuciach i Japonii. 

Cukierku, Ty łobuzie

       Cukierek to psotny kotek, który podbił serca wielu dzieci i (na szczęście) nie zmienił tego fakt, że jego przygody zostały szkolną lekturą.

Wiersze na długie wieczory

    " - Dziadku, dziadku,      Posiedź ze mną,      Opowiedz mi bajkę senną.      Senną , ciemną i przyjemną."

Kaszolina - masa plastyczna z kaszy manny

      Wykonanie masy plastycznej z kaszy manny jest niezwykle proste, a do jej zrobienia potrzebne są tylko dwa składniki: kasza i woda. 

Ciastolina bez gotowania

       Bardzo lubimy bawić się różnego rodzaju masami plastycznymi . Masa plastyczna to nie tylko świetna zabawa, ale także bardzo dobre ćwiczenie wpływające na rozwój mowy, z czym nadal walczymy. 

Galaktyka w słoiku

      Próbowaliście kiedyś zamknąć całą galaktykę w słoiku ? My spróbowaliśmy i wiecie co? Udało nam się! I wcale nie było takie trudne.

22 kwietnia Dzień Ziemi

     22 kwietnia obchodzony jest światowy dzień Ziemi z tej okazji zebrałam dla swoich uczniów (dla Was i Waszych uczniów także) kilka filków, ciekawostek i gier zwiazanych z ekologią.

Jeże z ziemniaków i makaronu - jesienna praca plastyczna dla przedszkolaków

Jeż z ziemniaków i makaronu - jesienna praca plastyczna dla przedszkolaków       Od miesiąca bawię się i tworzę już nie tylko ze swoimi dziećmi, ale także z przedszkolakami. Moje dziewczyny mają ostatnio coraz mniej czasu na różnego rodzaju prace plastyczne, a jeśli już znajdą wolną chwilę to wolą ją spędzić na tańcu lub zabawach w ogródku niż poświęcić czas na stworzenie jakiegoś artystycznego dzieła. 

Facebook