Przejdź do głównej zawartości

Projekty blogowe - ściąga

     
     
     Na blogu ostatnio cicho i pusto. Najpierw były wczasy, później remont, a teraz już nie mam na co zwalić. Spodobały mi się wieczory w łóżku z książką i jakoś ciężko mi się zebrać do pisania.


      Żeby się całkowicie nie rozleniwić muszę tu sobie wrzucić harmonogram postów, które się powinny ukazać w ramach projektów do których się zgłosiliśmy. Konkretny termin jednak najbardziej mnie motywuje.

     Nie wiem tylko jak będzie z realizacją, bo choć, na przykład, przygotowałam sobie już kilka książek i zabaw związanych z Francją do projektu Mali Podróżnicy, to pogoda jest taka piękna, że całe dnie spędzamy na placu zabaw i na rowerach w związku z czym na realizację planu nie zostaje nam w ogóle czasu, że o zainteresowaniu dzieci już nie wspomnę.

      Dodatkowo za dwa tygodnie Myszka idzie do szpitala więc realizacja wrześniowych terminów będzie jeszcze bardziej utrudniona. Ale postaramy się!



     Najważniejszy projekt to dla nas Dziecko na warsztat. W IV edycji będziemy tworzyć:

26 Września - Tektura, papier 
31 Października - Plastik
28 Listopada - Szkło  
19 Grudnia  - Filc  
30 Stycznia - Folia
27 Lutego - Tkaniny
27 Marca - Nici i włóczki
24 Kwietnia - Drewno 
29 Maja- Glina/gips
26 Czerwca - Extra warsztat - podsumowanie 



     Mali Podróżnicy to jeden z moich ulubionych projektów. Tym razem zwiedzać będziemy Europę:

10 listopada - Grecja
1 grudnia - Austria
22 grudnia -  Hiszpania
12 stycznia - Niemcy
2 lutego - Finlandia
23 lutego - Czechy
16 marca - Belgia
6 kwietnia - Irlandia
27 kwietnia - Bułgaria
16 maja - Rumunia
8 czerwca - Islandia
29 czerwca - Anglia
20 lipca - Dania
10 sierpnia - Holandia
31 sierpnia - Szwecja
21 września - Szkocja
12 października - Malta
1 listopada - Chorwacja
22 listopada - Estonia




     Nowy projekt, do którego zostaliśmy zaproszeni to Spoza tęczy. Przez 5 miesięcy będziemy zajmować się 5 kolorami spoza tęczy. Co miesiąc inny kolor:
- różowy
- brązowy
- czarny
- biały
- szary



     Książki są dla nas bardzo ważne, więc Przygód z książką nie mogliśmy sobie darować:

21 września
19 października
23 listopada
21 grudnia




    Piątki z eksperymentami to zdecydowanie ulubiony projekt dziewczyn. W poprzedni piątek się nie popisaliśmy, ale powodem nie był brak czasu tylko dwa nieudane eksperymenty. Choć może także je powinnam opisać, w końcu nie każdy eksperyment musi się udać.

     W gry planszowe gramy praktycznie codziennie jednak posty w ramach projektu Grajmy! pojawiają się u nas bardzie nieregularnie. Brakuje nam motywacji w postaci wyznaczonej daty, której moglibyśmy się trzymać :)

      Czekamy jeszcze na projekt Matematyka jest piękna, ponieważ także bardzo nam się podobał, choć matematyka podróży nas pokonała.

      Są jeszcze dwa projekty nad którymi się zastanawiałam: Nasza Polska i Zwierzaki Cudaki 2, ale nie podjęłam się już uczestnictwa w nich. Za dużo tego jak dla mnie, szczególnie na wrzesień. 

     A, i jeszcze nie skończyłam przecież opisywać naszej podróży po Słowenii więc to też muszę nadrobić.

      Trzymajcie kciuki żeby udało mi się wszystko ogarnąć :)

Komentarze

  1. Trzymamy mocno (y) samej mi się ciężko zabrać do pisania, a projekty w drodze i nie wiem jak to wszystko wypali :D motywacją jest, tak ja piszesz ustalony termin i tego należy się trzymać!
    Ps. motywuję Cię do działania i czekam na kopniaka - razem raźniej hehe :*

    OdpowiedzUsuń
  2. O, kachana moja Matko Polko, napisalas piękną notke, jakby z leksza o ,,nas". ;-)
    Też ,,zawsze cos wypada", to ladna pogod. U mnie tez juz wymowek nie ma.
    Biore sie w garsc i chce wiecej pisac.
    Mamy o czym, stale cos robiny. Zdjec tyle, ze komputer peka w szwach :-D (nadmiar szkodzi blogowaniu).
    Kończąc ten przydługawy komentarz, zapraszam na blog na Tupcio Chrupcio.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje dziewczyny ostatnio niestety straciły zapał do zabawy ze mną, wolą bawić się lalkami :)

      Usuń
  3. Jestem pod wrażeniem. Będzie się u Was działo.
    My też pierwszy raz włączyliśmy się do zabawy (Zwierzaki cudaki) i mam problem, żeby zacząć działać. Na szczęście wrzesień ciągle trwa. Tym bardziej podziwiam za zaangażowanie. I oczywiście czekam na wpisy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje, że ogarniemy i faktycznie coś się będzie działo.
      Uważaj, bo projekty blogowe są wciągające, ja też kiedyś zaczęłam od jednego :)

      Usuń
  4. Kciuki mocno trzymam i z niecierpliwością czekam na kolejne posty, buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  5. U Was to się zawsze dzieje :) Ja biorę udział tylko w dwóch projektach z ksiażkami i grami, ale to dlatego, że nie należę do osób kreatywnych :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czekam, bo bardzo lubię u Was ten cykl :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ależ planów! Super, nie mogę się doczekać.

    Chciałam tylko, żebyś wiedziała, że czytam zawsze i wszystko :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że do nas zaglądasz nawet gdy mamy chwilową posuchę :)

      Usuń
  8. Zapowiada sie bardzo ciekawie. Bed zaglądać na pewno. Dodam do ulubionych żeby nie zapomnieć. Pozdrawiam Karolina;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dużo tych projektów i wszystkie niesamowicie ciekawe. Zaintrygował mnie ten z kolorami. Ciekawa jestem o co w nim dokładnie chodzi więc z niecierpliwością czekam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pełna dowolność, można robić wszystko co się nam kojarzy z danym kolorem: mogą to być zabawy, gotowanie, tworzenie - pełna improwizacja :)

      Usuń
  10. U was dużo mogę podpatrzyć choć projekt Mali Podróżnicy mnie ciągnie to jakoś przegapiłam zgłoszenia ale chętnie podpatrzę co Wy wymyślicie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co się orientuję jest to projekt otwarty i można przystąpić do niego w dowolnym momencie, także macie jeszcze szansę :)

      Usuń
  11. Trzymam kciuki kobieto niezniszczalna- niezłe wyzwanie do wykonania ale myślę że pójdziesz jak burza;).

    OdpowiedzUsuń
  12. Hej, życzę Ci werwy w realizacji zabawowo-poznawczego planu:)
    Buziaki!:))

    OdpowiedzUsuń
  13. uwaga specjalna motywacja dla Was od koordynatorki Grajmy! od teraz OBOWIĄZKOWO nowy post planszówkowy raz na każde 30 dni - i co Ty na to? ;)

    i nie przyjmuję wymówek w postaci zaangażowania w pozostałe projekty! choć przyznam, że lista zacna a plany ambitne...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Detektyw Pozytywka

        Nowa seria ćwiczeń na tablicę interaktywną z genial.ly właśnie pojawia się na blogu - nasze lektury .  Mam nadzieję, że chętnie będą z niej korzystali nauczyciele klas początkowych, a także rodzice, którzy będą chcieli przybliżyć swoim pociechom klasykę literatury dziecięcej.

Wielki skarbiec bajek

      Czerwony Kapturek, Jaś i Małgosia, Kopciuszek, Królewna Śnieżka i 7 krasnoludków - któż z nas nie zna tych bajek? Pamiętam jak chodziłyśmy z siostrą spać do babci, która wieczorami przenosiła nas w magiczny świat bajek. Jakoś wówczas nie było straszne to, że aby wydostać Babcię i Czerwonego Kapturka z brzucha wilka trzeba było mu rozciąć brzuch. Baba Jaga, która spłonęła w piecu przeznaczonym dla Jasia, także nie przerażała. 

Cukierku, Ty łobuzie

       Cukierek to psotny kotek, który podbił serca wielu dzieci i (na szczęście) nie zmienił tego fakt, że jego przygody zostały szkolną lekturą.

Wiersze na długie wieczory

    " - Dziadku, dziadku,      Posiedź ze mną,      Opowiedz mi bajkę senną.      Senną , ciemną i przyjemną."

Wachlarz z piórek DIY

Wachlarz z piórek DIY         Wachlarz z piórek DIY zrobiłyśmy z dziewczynkami w ramach przygotowania lekcji dla trzeciej klasy o uczuciach i Japonii. 

Kaszolina - masa plastyczna z kaszy manny

      Wykonanie masy plastycznej z kaszy manny jest niezwykle proste, a do jej zrobienia potrzebne są tylko dwa składniki: kasza i woda. 

Galaktyka w słoiku

      Próbowaliście kiedyś zamknąć całą galaktykę w słoiku ? My spróbowaliśmy i wiecie co? Udało nam się! I wcale nie było takie trudne.

22 kwietnia Dzień Ziemi

     22 kwietnia obchodzony jest światowy dzień Ziemi z tej okazji zebrałam dla swoich uczniów (dla Was i Waszych uczniów także) kilka filków, ciekawostek i gier zwiazanych z ekologią.

Kraków - Ogród Doświadczeń

           Gdy w sierpniu poznałam rozpiskę nowej edycji Dziecka na warsztat od razu zaczęłam się zastanawiać co będziemy robić przez najbliższe miesiące. Staram się tak planować warsztaty aby dziewczynki były zadowolone i przy okazji może czegoś się nauczyły. 

Ciastolina bez gotowania

       Bardzo lubimy bawić się różnego rodzaju masami plastycznymi . Masa plastyczna to nie tylko świetna zabawa, ale także bardzo dobre ćwiczenie wpływające na rozwój mowy, z czym nadal walczymy. 

Facebook