Przejdź do głównej zawartości

Plastyczna masa cukrowa


       Na spotkaniu MAMblog (pisałam o nim TU) mieliśmy warsztaty z ozdabiania babeczek plastyczną masą cukrową. Bardzo mi się to spodobało, tak bardzo, że postanowiłam powtórzyć to w domu.


     Pani, prowadząca warsztaty, niestety nie chciała zdradzić jak zrobić taką masę, ale od czego jest internet. Znalazłam kilka przepisów i wybrałam ten, który, moim zdaniem, nie mógł się nie udać. 

     Masa cukrowa świetnie nadaje się nie tylko do wypieków cukierniczych, ale także do zabawy dla dzieci. Można się nią bawić jak plasteliną, a rodzice mniejszych pociech nie muszą się martwić, że ich szkraby będą chciały jej spróbować. Ta masa jest całkowicie jadalna. 

      Do wykonania plastycznej masy cukrowej potrzebnych jest tylko kilka składników:
800 g cukru pudru
100 g glukozy
4 łyżeczki żelatyny
70 ml wody

       Glukozę można bez problemu kupić w każdym większym sklepie spożywczym, ja kupowałam ją w Kauflandzie za niecałe 3 zł.

      Żelatynę należy zalać wodą i zostawić aby namokła. W czasie kiedy żelatyna się moczyła Myszka przesiewała cukier puder przez sitko aby nie było grudek i łatwiej się go mieszało.


     Do namokniętej żelatyny dodałyśmy glukozę. Mieszanka nie chciała nam się zbyt dobrze połączyć więc postawiłam ją na kilka sekund na ogniu. To w zupełności wystarczyło aby żelatyna pomieszała się z glukozą, a całość miała na tyle płynną konsystencję żeby można ją było łatwo połączyć z połową cukru pudru.  



     Żelatynę, glukozę i pierwszą połowę cukru mieszałyśmy za pomocą łyżki. Później, gdy wszystko było już dobrze połączone, dosypywałyśmy pozostały cukier i wyrabiałyśmy ręcznie.


      Powstała masa jest bardzo miękka, plastyczna, elastyczna i słodko pachnie. 


     Podzieliłam ją na dwie części, jedną schowałam do lodówki w szczelnie zamkniętym opakowaniu, a drugą podzieliłam na części, które zabarwiłam barwnikami spożywczymi i zostawiłam dziewczynkom do zabawy. Jako że brałam pod uwagę fakt iż zjemy później gotowe figurki zamiast dać dziewczynkom foremki do plasteliny dałam ich foremki do ciastek. Większość foremek jakie mamy w domu nawiązuje do świąt więc niechcący w środku lata przywołałyśmy świąteczną atmosferę.







       Gdyby ktoś nie zauważył (lub zauważył ale nie rozpoznał) to na pierwszym zdjęciu na powyższym kolażu jest pies zrobiony przez Kruszynkę.

      Uwaga, teraz będę się chwaliła!

      Gdy na drugi dzień dziewczyny poszły do przedszkola ja zaczęłam się bawić odłożoną porcją masy cukrowej. Masa, która leżała w lodówce niestety trochę stwardniała i nie chciało mi się jej ugniatać aż zmięknie więc wsadziłam ją na pół minuty do mikrofali - to wystarczyło była jak nowa.

       Zdecydowaną większość masy pozostawiłam białą, a niewielką część zafarbowałam na czerwono. Całość ułożyłam na torcie urodzinowym Myszki.


     Może masa na torcie nie jest zbyt równo ułożona, ale i tak byłam z siebie dumna. Nieźle jak na pierwszy raz :)

     






      

Komentarze

  1. Super! Robiłam masę cukrową, ale nie pomyślałam żeby użyć jej w zabawie :D piękny torcik i na pewno pyszny :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masa jest bardzo fajna do zabawy, bo jest elastyczna i miękka.

      Usuń
  2. Jak na pierwszy raz to elegancko ;)
    Pamiętam jeszcze ze szkoły te wszystkie masy taką jak ty lub marcepanową pyszne, proste i ładne!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marcepanowej jeszcze nie robiłam, wszystko przede mną :)

      Usuń
  3. Pięknie ozdobiony tort :) Muszę się kiedyś skusić na zrobienie takiej masy na moim torcie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie to jest dość proste, na żywo nawet nie widać tak tych nierówności, które wyszły na zdjęciu.

      Usuń
  4. Tort wygląda naprawdę fajnie :-). A zabawa ową masą bez wątpienia była udana i słodka ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. My robimy masę z tego samego przepisu, ale trzymamy z dala od Tygrysa, bo pochłonął by całą, a jest dość słodka. Ale w przyszłości z chęcią się pobawimy.
    Torcik prezentuje się pięknie, ja do tej pory próbowałam się w mniejszych formach.
    Serdeczne życzenia dla Myszki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tygrys nie musi wiedzieć, że można ją jeść, może bawić się jak zwykłą plasteliną, a jeśli coś niechcący trafi do jego buzi to przynajmniej nie będziesz musiała się martwić, że coś mu zaszkodzi.
      Dziękujemy za życzenia :)

      Usuń
  6. za moich czasów była masa solna

    OdpowiedzUsuń
  7. tort wygląda mega:D bym go podziwiała i podziwiała;D

    OdpowiedzUsuń
  8. A od czego jest internet. W Internecie znajdzie się wszystko. :)
    Brawo Ty!
    Ja też wypróbuję Twoj pomysł. Świetna zabawa i do tego zjadliwa. :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. A od czego jest internet. W Internecie znajdzie się wszystko. :)
    Brawo Ty!
    Ja też wypróbuję Twoj pomysł. Świetna zabawa i do tego zjadliwa. :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. nigdy nie robiłam, wygląda super, jak "sklepowa", świetny pomysł na deszczowy wietrzny dzien

    OdpowiedzUsuń
  11. "Kradnę" przepis do swojej kuchni. Będę ozdabiać muffiny a w przyszłości bawić się masą cukrową z moją córeczką. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetna masa i chętnie bym z niej polepiła:) Wszystkiego najlepszego dla Myszki:)
    Buziaki!:))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Detektyw Pozytywka

        Nowa seria ćwiczeń na tablicę interaktywną z genial.ly właśnie pojawia się na blogu - nasze lektury .  Mam nadzieję, że chętnie będą z niej korzystali nauczyciele klas początkowych, a także rodzice, którzy będą chcieli przybliżyć swoim pociechom klasykę literatury dziecięcej.

Wielki skarbiec bajek

      Czerwony Kapturek, Jaś i Małgosia, Kopciuszek, Królewna Śnieżka i 7 krasnoludków - któż z nas nie zna tych bajek? Pamiętam jak chodziłyśmy z siostrą spać do babci, która wieczorami przenosiła nas w magiczny świat bajek. Jakoś wówczas nie było straszne to, że aby wydostać Babcię i Czerwonego Kapturka z brzucha wilka trzeba było mu rozciąć brzuch. Baba Jaga, która spłonęła w piecu przeznaczonym dla Jasia, także nie przerażała. 

Wachlarz z piórek DIY

Wachlarz z piórek DIY         Wachlarz z piórek DIY zrobiłyśmy z dziewczynkami w ramach przygotowania lekcji dla trzeciej klasy o uczuciach i Japonii. 

Cukierku, Ty łobuzie

       Cukierek to psotny kotek, który podbił serca wielu dzieci i (na szczęście) nie zmienił tego fakt, że jego przygody zostały szkolną lekturą.

Wiersze na długie wieczory

    " - Dziadku, dziadku,      Posiedź ze mną,      Opowiedz mi bajkę senną.      Senną , ciemną i przyjemną."

Ciastolina bez gotowania

       Bardzo lubimy bawić się różnego rodzaju masami plastycznymi . Masa plastyczna to nie tylko świetna zabawa, ale także bardzo dobre ćwiczenie wpływające na rozwój mowy, z czym nadal walczymy. 

Kaszolina - masa plastyczna z kaszy manny

      Wykonanie masy plastycznej z kaszy manny jest niezwykle proste, a do jej zrobienia potrzebne są tylko dwa składniki: kasza i woda. 

Galaktyka w słoiku

      Próbowaliście kiedyś zamknąć całą galaktykę w słoiku ? My spróbowaliśmy i wiecie co? Udało nam się! I wcale nie było takie trudne.

22 kwietnia Dzień Ziemi

     22 kwietnia obchodzony jest światowy dzień Ziemi z tej okazji zebrałam dla swoich uczniów (dla Was i Waszych uczniów także) kilka filków, ciekawostek i gier zwiazanych z ekologią.

Poznajemy kontynenty

     Podróże to nasza pasja. Na dysku czeka na opublikowanie i opisanie wiele zdjęć z naszych wakacyjnych wojaży.  Niestety domowy budżet z gumy nie jest, podobnie zresztą jak czas, więc powracamy do naszych podróży palcem po mapie w ramach projektu Mali Podróżnicy . 

Facebook