Przejdź do głównej zawartości

Mali podróżnicy - Indie


     W tym tygodniu w ramach projektu "Mali podróżnicy" zabieramy Was na wyprawę do Indii. Trochę się zakręciłam przy przygotowywaniu tego postu. Chciałam połączyć Indie ze Sri Lanką (Sri Lanka jednak będzie osobno), a nie wiedzieć czemu przez dwa dni opowiadałam dzieciom o Japonii :)


     W końcu wróciłam na odpowiednie tory i poszperałyśmy nieco w książkach o tym wyjątkowym i pełnym kontrastów kraju.


     Sprawdzałyśmy na globusie gdzie leżą Indie, czytałyśmy o imponujących zabytkach, rajskich plażach, a także o Kotlinie Kaszmirskiej, w której zbiera się szafran, najdroższą przyprawę na świecie. Dowiedziałyśmy się, że Indie są największym na świecie producentem herbaty, święte krowy bez skrępowania chodzą po ulicach, a wysokość łuku w Bramie Dżajpurskiej  dobrano tak, aby maharadże z dynastii Mogołów mogli przejeżdżać przez bramę, siedząc wygodnie na słoniach pod baldachimami. 



    W atlasach odszukiwałyśmy jakie zwierzęta zamieszkujące ten rejon świata, a o części z nich kilka ciekawostek opowiedziała nam Myszka Miki. Czy wiedzieliście na przykład, że mangusta jest tak szybka, że może pokonać kobrę, największego na świecie jadowitego węża, chwytając ją zębami za szyję?




     Turan, chłopiec z Indii, oprowadził nas po zakątkach swojego kraju. Opowiedział nam kilka słów o Himalajach i Gangesie. Zabrał nas do Bombaju, gdzie pokazał nam malowidła na ścianach reklamujące filmy oraz zalane ulice po monsunowych deszczach. Byłyśmy z nim także na targu, gdzie sprzedaje się warzywa, owoce i oczywiście przyprawy, a na koniec witaliśmy razem wiosnę uczestnicząc w Święcie Kolorów.




     Dziewczynkom bardzo spodobała się zabawa w opisy. Czytałam im o różnych indyjskich postaciach, a one odgadywały na zdjęciach kogo dany opis dotyczy. Bawiłyśmy się w to kilkakrotnie, tak im się podobało.



     Próbowałyśmy także rozwiązać kilka zagadek jakie przygotowała dla nas Myszka Miki w grze "Z biegiem Gangesu". Nie na wszystkie pytania udało nam się poprawnie odpowiedzieć, ale nadrobimy kiedyś zaległości.

     
     Gdy już poczytałyśmy i pooglądałyśmy książki zabrałyśmy się za malowanie mistycznej mandali, czyli rysunku tworzonego przez rozsypanie na ziemi kolorowych proszków lub malowanego na płótnie. Uzyskuje się w ten sposób uproszczony obraz całego wszechświata i dobroczynnych sił, które go zaludniają. 

     
     Nasza mandala nie była malowana na płótnie tylko na papierowym talerzyku.




     Jednak zarówno nasz praca, jak i wszystko czego zdążyłyśmy się dowiedzieć o Indiach, przestało mieć jakiekolwiek znaczenie w momencie, gdy włączyłam dziewczynkom indyjską muzykę. W tej chwili moje małe tancerki, przepadły już zupełnie. Muzyka i kolorowe stroje wciągnęły je bez reszty. Oczywiście bardzo chciały mieć też takie stroje, więc znalazłam w szafie pareo i zrobiłam z niego sari.


     Teraz dziewczynki mają już nawet swoje ulubione bollywoodzkie piosenki:



     Przed snem poczytałyśmy jeszcze indyjskie bajki.



Komentarze

  1. Mandala super wyszła :-) ja jeszcze mam malutkie córki ale świetne takie zwiedzanie Monika Flok

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudnie, kolorowo, roznorodnie!!! Tak jak w Indiach :) mandala przesliczna! Piekna podroz,jestem pod wrazeniem!!! Te ksiazki z Miki voraz bardziej mi sie podobaja :) musze ich poszukac!

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny warsztat i ile wiedzy w nim :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kochana oglądając to co się u Was dzieje nie mogę się już doczekać takich wspaniałych podróży z moją córką, pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeju jakie cudne te książeczki teraz robią. :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. ALE bajkowo :) świetny post, książki super, Sari świetne :) i mandala. Kiedyś rysowałyśmy na kartce- świetnie uspokaja dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje dzieci nie bardzo przepadają za kredkami, ale może wypróbuję, ciekawe czy się uspokoją :)

      Usuń
  7. Bardzo podobają mi się Wasze pomysły! Do Indii chętnie bym pojechała:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, ja to bym w ogóle najchętniej wybrała się w podróż dookoła świata :)

      Usuń
  8. Kolejna świetna pozycja dla dzieci :)
    Kochana, poklikałabyś w linki w najnowszym poście? Będę bardzo wdzięczna :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuje za kolejna wycieczkę :)
    Tancerka pięknie ubrana a pewnie i taniec byl niczego sobie :)
    Pozdrawiam Was :) Mali podróżnicy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz co tydzień będziemy Was zabierać w dalekie podróże :)

      Usuń
  10. Świetny warszat mnóstwo wiedzy i ciekawostek.

    OdpowiedzUsuń
  11. Podejrzewam, że teram wiem o Indiach mniej niż Twoje dziewczynki!

    OdpowiedzUsuń
  12. Mandala wyszła Wam dziewczynki przepięknie , Twoja gwiazdeczka prezentuje się ślicznie;). Dołączam się do wpisu Melduję Gotowość- Twoje babeczki wiedzą zdecydowanie więcej o Indiach niż ja;)))

    OdpowiedzUsuń
  13. Swego czasu przeżywałam taką mini-fascynację kulturą Indii, która właśnie odżyła we mnie dzięki Twojemu wpisowi :) Mnie też najbardziej podobały się multikolorowe stroje i tańce - chętnie bym tam z Wami poszalała, Dziewczyny ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Oj widać, że świetnie się bawiły :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Młoda słodko wygląda w stroju ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzięki Wam i ja przeżyłam podróż bez wychodzenia z domu.
    A mała tancerka mnie urzekła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś możesz podróżować z nami po Filipinach, serdecznie zapraszamy!

      Usuń
  17. Fajne są tańce indyjskie:) Nauka przez zabawę rządzi:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Detektyw Pozytywka

        Nowa seria ćwiczeń na tablicę interaktywną z genial.ly właśnie pojawia się na blogu - nasze lektury .  Mam nadzieję, że chętnie będą z niej korzystali nauczyciele klas początkowych, a także rodzice, którzy będą chcieli przybliżyć swoim pociechom klasykę literatury dziecięcej.

Wielki skarbiec bajek

      Czerwony Kapturek, Jaś i Małgosia, Kopciuszek, Królewna Śnieżka i 7 krasnoludków - któż z nas nie zna tych bajek? Pamiętam jak chodziłyśmy z siostrą spać do babci, która wieczorami przenosiła nas w magiczny świat bajek. Jakoś wówczas nie było straszne to, że aby wydostać Babcię i Czerwonego Kapturka z brzucha wilka trzeba było mu rozciąć brzuch. Baba Jaga, która spłonęła w piecu przeznaczonym dla Jasia, także nie przerażała. 

Wachlarz z piórek DIY

Wachlarz z piórek DIY         Wachlarz z piórek DIY zrobiłyśmy z dziewczynkami w ramach przygotowania lekcji dla trzeciej klasy o uczuciach i Japonii. 

Wiersze na długie wieczory

    " - Dziadku, dziadku,      Posiedź ze mną,      Opowiedz mi bajkę senną.      Senną , ciemną i przyjemną."

Cukierku, Ty łobuzie

       Cukierek to psotny kotek, który podbił serca wielu dzieci i (na szczęście) nie zmienił tego fakt, że jego przygody zostały szkolną lekturą.

Kaszolina - masa plastyczna z kaszy manny

      Wykonanie masy plastycznej z kaszy manny jest niezwykle proste, a do jej zrobienia potrzebne są tylko dwa składniki: kasza i woda. 

22 kwietnia Dzień Ziemi

     22 kwietnia obchodzony jest światowy dzień Ziemi z tej okazji zebrałam dla swoich uczniów (dla Was i Waszych uczniów także) kilka filków, ciekawostek i gier zwiazanych z ekologią.

Galaktyka w słoiku

      Próbowaliście kiedyś zamknąć całą galaktykę w słoiku ? My spróbowaliśmy i wiecie co? Udało nam się! I wcale nie było takie trudne.

Ciastolina bez gotowania

       Bardzo lubimy bawić się różnego rodzaju masami plastycznymi . Masa plastyczna to nie tylko świetna zabawa, ale także bardzo dobre ćwiczenie wpływające na rozwój mowy, z czym nadal walczymy. 

Złota Księga Bajek. Najpopularniejsi bohaterowie Disney Junior

           Dziś startuje projekt "Przygody z książką" do którego bardzo chętnie dołączyłyśmy. 

Facebook