Przejdź do głównej zawartości

Dziecko na warsztat - drewno


       Drewno było tematem kolejnego wyzwania w Dziecku na Warsztat. Poniżej prezentujemy kilka naszych zabaw nim inspirowanych.


     Na rozruszanie dziewczynki ozdobiły nieco kolorową kredą płot w ogródku, a Myszka dodatkowo poćwiczyła pisanie cyfr.




      Wielką frajdę sprawiło Myszce także malowanie farbami na drewnianej sklejce. Zwróćcie uwagę na detale, szczególnie na panią w ciąży i niemowlaka - moim zdaniem pięknie jej wyszły.







        Będąc na zakupach trafiłam niechcący na świetne drewniane puzzle 3D, które idealnie wpasowywały się temat warsztatu więc po prostu nie mogłam ich nie kupić. Były trzy zestawy: paw, Wieża Eiffla oraz koń. Dziewczynki, oczywiście obie, wybrały sobie koniki. Ich złożenie było nieco skomplikowane, ale Myszka z pomocą taty świetnie sobie poradziła, a Kruszynka poszła na łatwiznę i zaczekała aż tata wykona za nią cała pracę.





     Do zestawu były dołączone mini farbki w sześciu kolorach i pędzle, a do malowania dziewczyn nie trzeba było dwa razy namawiać.

      Zakup puzzli okazała się strzałem w dziesiątkę, nie tylko rozwijają one kreatywność i ćwiczą małą motorykę u dzieci, ale także zajmują je na długi czas: najpierw składanie, później malowanie, a na koniec jeszcze świetna zabawa.






     Po ubarwieniu koników zostało nam jeszcze nieco farb więc pomalowałyśmy na każdy z kolorów dwa komplety po sześć patyczków do lodów i bawiłyśmy się w odwzorowywanie różnych układów. Najpierw ja układałam wzór, a któraś z dziewczyn starała się go powielić, a następnie zamieniałyśmy się rolami. Jest to doskonała zabawa na koncentrację i spostrzegawczość.




      Tak bawiliśmy się my, zobaczcie co porabiali inni:

Dziecko na warsztat Namaluj mi Latorośle Borsuczkowo Nasza szkoła domowa I&K w domowym zaciszu Kidsandu Animart - animacje z twojej bajki Tymoszko Dzwoneczkowa Karolowa mama Co robi Robcio Dzika Jabłoń Gugusiowo Cały świat Karli Elena po polsku WorldSchool Explorers Igranie z Tosią Świat Tomskiego Ina i Sewa On ona i dzieciaki Czytoczary Kreatywnie z dzieciakami Kreatywna dżungla Mama Aga sztuka i dzieciaki Więc bawmy się My home and heart Myshowelove Słowo mamy Kusiatka Zakręcony Belfer Kreatywna mama Kreatywnym Okiem Pomysłowe Smyki Kreatywnie w domu Kinderki

Komentarze

  1. Świetne te koniki. I jak fantazyjnie pomalowane.

    OdpowiedzUsuń
  2. Koniki bardzo kolorowe i indywidualne. Kiedyś mieliśmy helikopter ale nie dopracowany był

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniki są dobrej jakości, musimy kiedyś jeszcze wypróbować pozostałe zestawy.

      Usuń
  3. Dużo fajnych działań 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy pomysł z tymi puzzlami - w sumie nie mieliśmy okazji jeszcze układać takich,a wyglądają ciekawie ;) i idealnie wpasowują się w projekt 'zwierzaki cudaki', gdzie konik był jednym z bohaterów :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Co post to fajniejsze te Wasze dzieła ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiałam od dziecka :) Sama do teraz lubię sobie złożyć drewniany model :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jakoś nigdy nie pałałam entuzjazmem do tego typu rzeczy, zawsze brakowało mi cierpliwości. Nawet teraz wmanewrowałam męża w składanie koników.

      Usuń
  7. Pomysłowo podeszliście do tematu. Puzzle bardzo lubię, ale takich jeszcze nie składałam. Wszystko przede mną. Serdeczności dla Dziewczynek z okazji Dnia Dziecka.

    OdpowiedzUsuń
  8. Te koniki sa świetne, a jakby u nas teść zobaczył młodą malującą po płocie to zszedłby na zawał! Nie mogła nawet malować kredą po kostce brukowej :( Do czasu aż awanture zrobiłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kredę mój tata jest w stanie przeżyć, z farbą pewnie by to nie przeszło :)

      Usuń
  9. Nasz drewniany dinozaur niestety nie był stabilny i ciągle spadał i rozsypywał się, ale może to dlatego, że nie dodaliśmy mu kolorów a on ciągle się o nie dopominał :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne te koniki ;) takie zabawki lubię najbardziej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszy raz spotkałam się z tego typu puzzlami, ale też bardzo mi się spodobały.

      Usuń
  11. Najbardziej mi się podoba pisanie po płocie i malowanie po sklejce. Takie proste, a tak fajnie można podglądać tory myśli dziecięcych. <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Ależ tu jest artystyczna dusza, super! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Drewniany konik jest świetny. Ja ze swoimi chłopakami akurat składam statek piracki.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Detektyw Pozytywka

        Nowa seria ćwiczeń na tablicę interaktywną z genial.ly właśnie pojawia się na blogu - nasze lektury .  Mam nadzieję, że chętnie będą z niej korzystali nauczyciele klas początkowych, a także rodzice, którzy będą chcieli przybliżyć swoim pociechom klasykę literatury dziecięcej.

Wielki skarbiec bajek

      Czerwony Kapturek, Jaś i Małgosia, Kopciuszek, Królewna Śnieżka i 7 krasnoludków - któż z nas nie zna tych bajek? Pamiętam jak chodziłyśmy z siostrą spać do babci, która wieczorami przenosiła nas w magiczny świat bajek. Jakoś wówczas nie było straszne to, że aby wydostać Babcię i Czerwonego Kapturka z brzucha wilka trzeba było mu rozciąć brzuch. Baba Jaga, która spłonęła w piecu przeznaczonym dla Jasia, także nie przerażała. 

Wachlarz z piórek DIY

Wachlarz z piórek DIY         Wachlarz z piórek DIY zrobiłyśmy z dziewczynkami w ramach przygotowania lekcji dla trzeciej klasy o uczuciach i Japonii. 

Cukierku, Ty łobuzie

       Cukierek to psotny kotek, który podbił serca wielu dzieci i (na szczęście) nie zmienił tego fakt, że jego przygody zostały szkolną lekturą.

Wiersze na długie wieczory

    " - Dziadku, dziadku,      Posiedź ze mną,      Opowiedz mi bajkę senną.      Senną , ciemną i przyjemną."

Kaszolina - masa plastyczna z kaszy manny

      Wykonanie masy plastycznej z kaszy manny jest niezwykle proste, a do jej zrobienia potrzebne są tylko dwa składniki: kasza i woda. 

Ciastolina bez gotowania

       Bardzo lubimy bawić się różnego rodzaju masami plastycznymi . Masa plastyczna to nie tylko świetna zabawa, ale także bardzo dobre ćwiczenie wpływające na rozwój mowy, z czym nadal walczymy. 

Galaktyka w słoiku

      Próbowaliście kiedyś zamknąć całą galaktykę w słoiku ? My spróbowaliśmy i wiecie co? Udało nam się! I wcale nie było takie trudne.

22 kwietnia Dzień Ziemi

     22 kwietnia obchodzony jest światowy dzień Ziemi z tej okazji zebrałam dla swoich uczniów (dla Was i Waszych uczniów także) kilka filków, ciekawostek i gier zwiazanych z ekologią.

Poznajemy kontynenty

     Podróże to nasza pasja. Na dysku czeka na opublikowanie i opisanie wiele zdjęć z naszych wakacyjnych wojaży.  Niestety domowy budżet z gumy nie jest, podobnie zresztą jak czas, więc powracamy do naszych podróży palcem po mapie w ramach projektu Mali Podróżnicy . 

Facebook