Przejdź do głównej zawartości

Dziecko na warsztat - Zwierzęta


     Zakręciłam się przy tym warsztacie jak przy żadnym wcześniejszym. Nie wiem dlaczego, ale ubzdurałam sobie, że w tym miesiącu bierzemy na warsztat biologię. Z czasem u nas ostatnio krucho, ale coś tam zaczęłam przygotowywać z anatomii człowieka (w końcu to też biologia), a tu w dniu publikacji okazało się, że tematem miały być zwierzęta/rośliny.


      Realizacja warsztatu musiała być więc bardzo spontaniczna. Szybko przygotowałam podobizny różnych zwierząt i zaczęłyśmy się bawić.



     Dzieliłyśmy zwierzęta na:
- domowe i dzikie:




- ptaki i ssaki:




     Dobierałyśmy także zwierzęta do produktów które od nich otrzymujemy.


     Później z naszych zwierzątek ponownie wybrałyśmy te dzikie i układałyśmy je na mapie w miejscach ich naturalnego występowania.





     Na koniec jeszcze przygotowałam dla dziewczynek puzzle z patyczków do lodów. Jako, że zdolności plastyczne mam bardzo ograniczone, motyla i świnkę odrysowałam z foremek do plasteliny.





Słowo mamy ED Montessori Karolowa mama Kreo Team Kreatywnym Okiem Matkopolkowo Bez nudy 360 przygód Bawimy się my 3 Biesy dwa Duśkowy świat Dzika jabłoń Elena po polsku Co i robi robcio Jej cały świat Cały świat Karli Tymoszko Igranie z Tosią Kawa z cukrema Laurowy zawrót głowy Kreatywnie w domu Gagatki trzy Guguiowo Ciekawe dzieci Świat Tomskiego Ohana blog On ona i dzieciaki Nasza przygoda diy My home and heart Mama Aga Konfabula Uszywki Zuzinkowej Mamy Mama na pełen etat Schwytane chwile Pomysłowe smyki Z motylem na dłoni Zabawy z Archimedesem Zakrecony belfer Pomieszane z poplątanym Nasze rodzinne podróże Ogarniam wszechświat Kreatywna mama Nasza szkoła domowa FB Dziecko na warsztat

Komentarze

  1. Rewelacja! Jesteście moją inspiracją! Buziaki dla dziewczynek!

    OdpowiedzUsuń
  2. I jak zawsze coś z niczego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super zabawy! Karolowi by się to bardzo podobało. A puzzle z patyczków laryngologicznych świetne! Lubię patyczki laryngologiczne w pracach plastycznych ❤ .

    OdpowiedzUsuń
  4. Zwierzaki na patyczkach jak dla mnie bomba! Muszę coś takiego zorganizować!

    OdpowiedzUsuń
  5. Od dawna chodzą mi po głowie takie patyczkowe puzzle. Wasze efekty pracy - super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A najlepsze w nich jest to, że robiłam je tylko 5 minut.

      Usuń
  6. Jak zawsze rewelacja a zwierzaki na patyczkach super

    OdpowiedzUsuń
  7. Kapitalna sprawa, też będę tak pracować z córką, by potem w szkole nie wypaliła jak syn koleżanki, że słonina jest ze sklepu a mleko z kartonu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że nie powiedziała, że słonina jest ze słonia :)

      Usuń
  8. jak zawsze świetne pomysły. A te z patyczków - rewelacja

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne zabawy - wiele inspirujących pomocy (y) ależ jesteście kreatywni...lubię to :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak na warsztat przygotowany w jeden dzień to i tak Wam wyszło mega :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, starałam się równie bardzo jak się spieszyłam :)

      Usuń
  11. Jesteś skarbnicą rewelacyjnych pomysłów. Uwielbiam wpadać do Ciebie i podkraść jakiś fajny pomysł;))

    OdpowiedzUsuń
  12. Te patyczki ostatnio widziałam w jakimś filmiku. Bardzo fajny i rozwijający sposób na spędzenie czasu z maluchami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydało się, że nie był to do końca mój pomysł :)

      Usuń
  13. Super zabawa. Te patyczkowe układanki są fenomenalne:D
    Buziaki!:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jak się pogubią to ich nie szkoda, zawsze można zrobić nowe :)

      Usuń
  14. Na mój gust świetnie sobie poradziłaś, nawet mimo tych ograniczeń czasowych :) Patyczkowe układanki rządzą, w życiu bym na to nie wpadła.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawy pomysł z patyczkami. :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mapa i zdjęcia zwierzaków, nieodzowny pomocnik <3 A patyczkowe puzzle też robiliśmy, bardzo fajna zabawa i bardziej rozwijająca (według logopedów) od zwykłych puzzli z wypustkami - ponoć dzieci zamiast po obrazku dobierają puzzle po wypustkach i potem nie umieją składać nowych zestawów, tylko muszą się ich uczyć od nowa O.o

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś w tym pewnie jest. Tu niby było tylko 5 kawałków, a wcale nie było je tak łatwo ułożyć.

      Usuń
  17. Niezły spontan. Mimo wszystko doskonale sobie poradziłaś. Patyczków u nas dostatek. Ostatnio wykorzystałam je do naszej książki. Trochę zostało, akurat na puzzle.

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetnie Ci wyszła ta biologiczna pomyłka :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Gratuluję rewelacyjnych pomysłów :) Naprawdę bardzo ciekawie to urządzone :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetne pomysły. Mimo że na szybko dziewczynkom na pewno się podobało

    OdpowiedzUsuń
  21. Dzięki za pomysły na świetne zabawy. Olus uwielbia zwierzęta i chyba w końcu i ja zacznę się z nim bawić w podobny sposób. :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Detektyw Pozytywka

        Nowa seria ćwiczeń na tablicę interaktywną z genial.ly właśnie pojawia się na blogu - nasze lektury .  Mam nadzieję, że chętnie będą z niej korzystali nauczyciele klas początkowych, a także rodzice, którzy będą chcieli przybliżyć swoim pociechom klasykę literatury dziecięcej.

Wielki skarbiec bajek

      Czerwony Kapturek, Jaś i Małgosia, Kopciuszek, Królewna Śnieżka i 7 krasnoludków - któż z nas nie zna tych bajek? Pamiętam jak chodziłyśmy z siostrą spać do babci, która wieczorami przenosiła nas w magiczny świat bajek. Jakoś wówczas nie było straszne to, że aby wydostać Babcię i Czerwonego Kapturka z brzucha wilka trzeba było mu rozciąć brzuch. Baba Jaga, która spłonęła w piecu przeznaczonym dla Jasia, także nie przerażała. 

Cukierku, Ty łobuzie

       Cukierek to psotny kotek, który podbił serca wielu dzieci i (na szczęście) nie zmienił tego fakt, że jego przygody zostały szkolną lekturą.

Wiersze na długie wieczory

    " - Dziadku, dziadku,      Posiedź ze mną,      Opowiedz mi bajkę senną.      Senną , ciemną i przyjemną."

Wachlarz z piórek DIY

Wachlarz z piórek DIY         Wachlarz z piórek DIY zrobiłyśmy z dziewczynkami w ramach przygotowania lekcji dla trzeciej klasy o uczuciach i Japonii. 

Kaszolina - masa plastyczna z kaszy manny

      Wykonanie masy plastycznej z kaszy manny jest niezwykle proste, a do jej zrobienia potrzebne są tylko dwa składniki: kasza i woda. 

22 kwietnia Dzień Ziemi

     22 kwietnia obchodzony jest światowy dzień Ziemi z tej okazji zebrałam dla swoich uczniów (dla Was i Waszych uczniów także) kilka filków, ciekawostek i gier zwiazanych z ekologią.

Galaktyka w słoiku

      Próbowaliście kiedyś zamknąć całą galaktykę w słoiku ? My spróbowaliśmy i wiecie co? Udało nam się! I wcale nie było takie trudne.

Ciastolina bez gotowania

       Bardzo lubimy bawić się różnego rodzaju masami plastycznymi . Masa plastyczna to nie tylko świetna zabawa, ale także bardzo dobre ćwiczenie wpływające na rozwój mowy, z czym nadal walczymy. 

Kraków - Ogród Doświadczeń

           Gdy w sierpniu poznałam rozpiskę nowej edycji Dziecka na warsztat od razu zaczęłam się zastanawiać co będziemy robić przez najbliższe miesiące. Staram się tak planować warsztaty aby dziewczynki były zadowolone i przy okazji może czegoś się nauczyły. 

Facebook