Przejdź do głównej zawartości

Feminizm w średniowieczu


     Czas ucieka mi ostatnio jakoś wyjątkowo szybko, sterta prania do poskładania rośnie w zastraszającym tempie, blog leży odłogiem, a listą książek do przeczytania jest coraz dłuższa.


     Na 8 zaprowadzam Myszkę do przedszkola, wracając robię szybkie zakupy i biegnę do Kruszynki, która została z babcią (dobrze, że rodzice mieszkają piętro niżej). Mniej więcej do 9 mam czas na herbatkę i śniadanie, a następnie znów zostawiam Kruszynkę u babci (od poniedziałku też pójdzie na 3 godziny do przedszkola) i idę do pracy. Szef się za mną stęsknił i zaproponował mi wykonywanie różnych zleceń z domu, jak dla mnie, na chwilę obecną, jest to układ idealny, ale trzeba być dobrze zorganizowanym, bo inaczej i z pracy i z opieki nad dziećmi nic nie wychodzi. Mam niecałe 3 godziny na pracę, a w międzyczasie muszę jeszcze ugotować zupę. Następnie idę po Kruszynkę i razem biegniemy po Myszkę. Dziewczynki, po tym jak nie widziały się kilka godzin, są za sobą tak stęsknione, że mam chwilę czasu żeby odkurzyć, obrać ziemniaki albo powiesić pranie, dwóch rzeczy już raczej nie udaje mi się zrobić. Dzieci są najważniejsze, więc gdy już się sobą nacieszą zajmujemy się wspólną zabawą, dom może poczekać. Mamy przeważnie czas mniej więcej do 16, kiedy to trzeba się zabrać za ugotowanie jakiegoś obiadu, a w międzyczasie wypadałoby jeszcze zjeść zupkę, co czasami zajmuje nam nawet pół godziny - przy opcji, że dziewczyny chcą w ogóle jeść. Później wspólny obiad, zawsze staramy się jeść całą rodziną, chwila zabawy i o 18.30 zaczynami kolację i wieczorne rytuały.

     Gdy dzieci już śpią, muszę wrócić do pracy. Na takie przyjemności jak czytanie czy choćby oglądanie telewizji nie zostaje mi już czasu. I tak wszystko jest dobrze jeśli dziewczynki zasypiają normalnie, około 20-tej, gdy zdarzy się nam jakiś poślizg to wszystko się sypie. Na prowadzenie bloga nie zostaje mi już prawie w ogóle czasu, nawet się zastanawiałam, czy go nie porzucić, ale może jakoś uda mi się wszystko ogarnąć. Pranie przecież może leżeć i czekać na poskładanie nawet dwa tygodnie :)

      W związku z powyższym wpisy będą się pewnie pojawiały teraz mniej regularnie, ale nie poddam się łatwo. Dziś pochwalę się naszą szybką stylizacją na spotkanie z bractwem rycerskim w Myszki przedszkolu.

     Informacja, że w poniedziałek placówkę odwiedzi średniowieczne bractwo rycerskie, pojawiła się dopiero w piątek. Aby dzieci jeszcze lepiej się bawiły rodzice zostali poproszeni o przebranie ich w stroje z epoki. 

     Różne pomysły przychodziły mi do głowy: dama dworu, królowa, tylko, że nie miałyśmy w domu żadnej sukienki, która nadałaby się na udawanie średniowiecznego stroju, a na zakupy, szczególnie te internetowe było zdecydowanie za późno. 

     Koleżanka opowiedziała mi, że w zeszłym roku w przedszkolu, w którym ona uczy, chłopiec ubrał sweter mamy, wziął miecz i był ślicznym rycerzem. W pierwszej chwili pomyślałam, że nie mam nic stosownego, ale gdy odpowiednie trybiki w mojej głowie wskoczyły na swoje miejsce olśniło mnie, że mam idealny sweter na taką okazję. 

     Od sąsiadki, która ma syna, chciałam pożyczyć miecz, niestety nie mieli, ale za to dali nam kawałek listwy narożnikowej. I to wystarczyło. Zabraliśmy się do pracy.

     Tatuś wyciął nam z listwy miecz i posklejał żeby był bardziej trwały, a w pokrywce ze starego kosza na bieliznę wyciął dwie dziury i rycerskie atrybuty były prawie gotowe.


     Tarczę i  głownię miecza owinęłam folią aluminiową i zabezpieczyłam dużą ilością przezroczystej taśmy klejącej. Rękojeść została zrobiona ze sznurka do kociego drapaka.

     I tak moja córeczka została rycerzem. Cóż, wprowadziłyśmy równouprawnienie do średniowiecza!









Komentarze

  1. Dobrze ze rodziców masz pietro niżej, to przynajmniej w tym miejscu masz trochę zaoszczedzonego czasu. Ale ten czas, każdy dzień musi Ci szybko przemijac. Na szczęście jesteś nieźle zorganizowana i ogarniasz wszystko. Życzę Ci więcej czasu :) .. no wiesz .. żeby doba byla dluzsza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, ale nie wiem czy dłuższa doba by pomogła :)

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że u Ciebie z czasem tak krucho jak u mnie, ciekawe ile jeszcze pociągnę prawie wcale nie sypiając?
    Kostium bardzo pomysłowy a gdyby kobiety były kiedyś rycerzami świat byłby o wiele pięknieszy!
    Pozdrawiam serdecznie i nie przepracuj się kochana ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, gdyby światem rządziły kobiety pewnie nie byłoby tylu wojen.
      A co do snu to ja też potrzebuję go coraz mniej, ale nadal go uwielbiam :)

      Usuń
  4. Faktycznie bardzo intensywne te Twoje dni i wypełnione zajęciami po same brzegi. U mnie na razie jeszcze nie aż tak źle, bo dorywcze zajęcia, których się chwytam, nie są bardzo czasochłonne - a poza tym Bąbel póki co jest dla mnie dość łaskawy i jeszcze wciąż ma drzemkę w ciągu dnia. Kiedy pójdę po wychowawczym do normalnej pracy - nie wiem, jak to będzie...

    Strój bardzo pomysłowy i pokazuje, że dziewczynka niekoniecznie musi być przebrana za księżniczkę czy inną delikatną niewiastę :) Mam nadzieję, że jednak nie porzucisz bloga, bo skąd będziemy czerpać wszystkie te fajne pomysły? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drzemki... niestety nigdy nie było mi dane, aby obie moje pociechy spały w ciągu dnia. Kruszynka zasypiała dokładnie wtedy gdy Myszka wracała z przedszkola, a po drugich urodzinach w ogóle przestała już sypiać w ciągu dnia.

      Usuń
  5. Miecz genialny! Super, że szef znalazł ci możliwość takiej pracy, że możesz ja wykonywać w domu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się bardzo cieszę, na normalny etat nie chciałabym na razie wracać.

      Usuń
  6. ależ intensywnie u Ciebie ;) super z tą praca!

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że moja córa też by się świetnie odnalazła w roli rycerza lub np. pirata... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, niemożna szufladkować dzieci ze względu na płeć.

      Usuń
  8. no proszę jaka kreatywność miecz z niczego i listwy narożnikowej zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  9. noooo zajęć masz nie mało ale liczę na to, że jednak bywać tutaj rzadziej NIE ZACZNIESZ :) bo ja zawsze z utęsknieniem na nowe posty czekam :) heh... ja co prawda mam synów, i oni za rycerzami przepadają, ale pewno Córa Łukasza by się idealnie w tej roli też odnalazła ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa, pewnie będę bywać rzadziej, ale postaram się regularnie :)

      Usuń
  10. Z tym pędem codziennym u Ciebie to dokładnie tak jak u mnie. Faktycznie trzeba mieć nieźle opracowany plan dnia;). Twoja córcia wygląda super - rycerzyk z Niej że hoho. Nie waż się nawet myśleć o porzuceniu bloga Madre teksty piszesz i szczere i mądre. Dobra koniec lukrowania;))) masz tu z dupką zostać;))

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie poddawaj się co do bloga, bo wspaniale się go czyta. Trzymam kciuki, aby udało Ci się wszystko zorganizować. Rycerz wspaniały!

    OdpowiedzUsuń
  12. Tarcza rewelacyjna - a strój niby prosty a idealnie dopasowany - najprostsze pomysły - najlepsze

    OdpowiedzUsuń
  13. Myszka wygląda świetnie. Zwykły sweter, a jaki efekt. Do tego atrybuty godne prawdziwej rycerki. Pewnie Córcia zrobiła furorę.
    Ja właśnie zastanawiam się, jak to będzie za 1,5 miesiąca jak wrócę do pracy. Nie będzie łatwo, ale mam nadzieję, że z czasem ogarniemy nową sytuację.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pracy na cały etat to sobie nawet nie wyobrażam, a przecież większość osób musi pogodzić pracę z rodzicielstwem.

      Usuń
  14. Początki są zawsze trudne:) Wpadniesz w rytm, ogarniesz wszystko i zobaczysz, że jeszcze czas wolny Ci zostanie i będziesz mogła się ponudzić :) Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już nie pamiętam co to jest wolny czas, od 8 lat nie miałam okazji żeby się ponudzić :)

      Usuń
  15. Zawsze wolałam "Xenę" od "Herkulesa" ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. U mnie ostatnio też z czasem krucho, ale z czasem wszystko szybciej ogarniamy i trochę czasu zostaje :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Rycerka jak się patrzy!:) No i ja Cię doskonale rozumiem, bo choć dzieci nie mam, to jednak dom poczekać może w obliczu innych pasjonujących czynności:))
    Jak poczekasz dłużej ze składaniem prania, to w ogóle Ci to składanie odpadnie, bo zaczniesz używać na bieżąco, to co uprałaś i wysuszyłaś:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie moje dzieci mają zdecydowanie za dużo ciuchów i tak kupka nie chce maleć, bo ciągle wyciąga się nowe rzeczy z szuflad :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Detektyw Pozytywka

        Nowa seria ćwiczeń na tablicę interaktywną z genial.ly właśnie pojawia się na blogu - nasze lektury .  Mam nadzieję, że chętnie będą z niej korzystali nauczyciele klas początkowych, a także rodzice, którzy będą chcieli przybliżyć swoim pociechom klasykę literatury dziecięcej.

Wielki skarbiec bajek

      Czerwony Kapturek, Jaś i Małgosia, Kopciuszek, Królewna Śnieżka i 7 krasnoludków - któż z nas nie zna tych bajek? Pamiętam jak chodziłyśmy z siostrą spać do babci, która wieczorami przenosiła nas w magiczny świat bajek. Jakoś wówczas nie było straszne to, że aby wydostać Babcię i Czerwonego Kapturka z brzucha wilka trzeba było mu rozciąć brzuch. Baba Jaga, która spłonęła w piecu przeznaczonym dla Jasia, także nie przerażała. 

Cukierku, Ty łobuzie

       Cukierek to psotny kotek, który podbił serca wielu dzieci i (na szczęście) nie zmienił tego fakt, że jego przygody zostały szkolną lekturą.

Przebiśniegi z wacików

     Piękno jest pojęciem względnym. Dla jednych piękna praca plastyczna wykonana przez dziecko to taka do wykonania której rodzic/nauczyciel wszystko przygotował, równo powycinał elementy i instruował dziecko krok po kroku co ma robić, i jak wszystko posklejać aby praca ładnie prezentowała się na wystawce. Dla innych piękna praca to taka, w której dziecko wszystko zrobiło samo, według własnej inwencji, gdzie kolory niekoniecznie zgadzają się z tym co ma swój pierwowzór w przyrodzie, kreski narysowane niewprawną rączką są krzywe, a wycięta nożyczkami linia bardziej przypomina zygzak niż prostą. 

Galaktyka w słoiku

      Próbowaliście kiedyś zamknąć całą galaktykę w słoiku ? My spróbowaliśmy i wiecie co? Udało nam się! I wcale nie było takie trudne.

Wachlarz z piórek DIY

Wachlarz z piórek DIY         Wachlarz z piórek DIY zrobiłyśmy z dziewczynkami w ramach przygotowania lekcji dla trzeciej klasy o uczuciach i Japonii. 

Kaszolina - masa plastyczna z kaszy manny

      Wykonanie masy plastycznej z kaszy manny jest niezwykle proste, a do jej zrobienia potrzebne są tylko dwa składniki: kasza i woda. 

Kraków - Ogród Doświadczeń

           Gdy w sierpniu poznałam rozpiskę nowej edycji Dziecka na warsztat od razu zaczęłam się zastanawiać co będziemy robić przez najbliższe miesiące. Staram się tak planować warsztaty aby dziewczynki były zadowolone i przy okazji może czegoś się nauczyły. 

Wyklejanka z kolorowego ryżu

       Kilka dni temu rozpoczęliśmy przygotowania do kolejnego warsztatu w ramach akcji Dziecko na Warsztat. Tym razem omawiamy Australię, a jedną z zabaw było wyklejanie różnymi rodzajami kaszy kangura i misia koala (cały warsztat będzie do zobaczenia już w poniedziałek). Myszce tak bardzo spodobało się to zajęcie, że przygotowałam jego inną wersję.

Masa plastyczna z mydła w płynie

Masa plastyczna z mydła w płynie       Dwuskładnikowa masa plastyczna , którą można zrobić w domu w przeciągu minuty, czy to możliwe? Oczywiście!

Facebook