Przejdź do głównej zawartości

Cała prawda o buncie dwulatka


     NIEEE! Krzyk słyszany na drugim końcu miasta. NIE! Rzucanie wszystkim co znajdzie się w zasięgu ręki. NIE! Płacz bez widocznego powodu. NIE! Rzucanie się po podłodze. NIE! NIE! NIE!


    Każdy rodzic prędzej czy później przeżyje powyższe sytuacje. Dziecko zaczyna dorastać, orientuje się, że jest samodzielną istotą i zaczyna podkreślać swoją indywidualność na każdym kroku. 

     NIE! NIE! NIE! to najczęściej wypowiadane przez dziecko w tym okresie słowo. Na większość stawianych przez rodziców pytań usłyszymy tą samą odpowiedź - NIE! Choć nie zadając pytań z pewnością też usłyszymy - NIEEE!

Idziemy na spacer? - NIE! 
Zostaniemy w domu? - NIE!
Pobawimy się? - NIE!
Zjemy obiad? - NIE!
Chcesz sikać? - NIE! - a co się dzieje chwilę później to już każdy może się domyślić. 

     Poniżej trzy pytania które zadaje, lub dopiero zada, sobie każdy rodzic.

      Kiedy zaczyna się bunt dwulatka? / Kiedy mnie to czeka?
     Przeważnie około 18 miesiąca życia, jeśli rodzice mają pecha to wcześniej.

     Jak rozpoznać, że rozpoczął się bunt dwulatka?
     Uwierz mi, że bez problemu zauważysz, że Twój mały aniołek zaczął się zmieniać i pokazywać różki.

     Na koniec najważniejsze z pytań:

      Kiedy to wreszcie się skończy? / Kiedy kończy się bunt dwulatka?
     W okolicach 20-tych urodzin. Po drodze zmienia tylko stopień nasilenia i nazwy - bunt trzylatka, bunt czterolatka, bunt pięciolatka i tak dalej, aby w  końcu przerodzić się w bunt nastolatka.  Jeśli rodzice znów mają pecha to może się okazać, ze muszą czekać aż do 25 urodzin swojego smyka.

     Pomogłam Wam? :)

Komentarze

  1. A taką miałam nadzieję, że choć słowo pociechy przeczytam!
    U nas oprócz NIE królują słowa MOJE i ZUZIA. Mało co ta mała bestyjka mówi, ale te słowa słyszymy po kilkaset razy dziennie... Nawet przytulać się ostatnio rzadko daje, bo przecież "Moje...." więc nie dotykać...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas Kruszynka bardzo chętnie się przytula, ale zawsze żąda żeby było to na stojąco, uwielbia jak się ją nosi.

      Usuń
  2. A ja czekałam na magiczną radę, bo u nas właśnie się zaczął :( Tylko, że nie ma słowa NIE, a raczej krzyk :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rada jest tylko jedna: CIERPLIWOŚĆ! Tylko spokój może Cię uratować.

      Usuń
  3. rodzicielstwo to bardzo emocjonująca rola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj bardzo. Mieszają się w nim wszystkie emocje od euforii po złość.

      Usuń
  4. U nas Bąbel od samego początku bardzo temperamentny, więc jego bunt trwa chyba przez cały czas, tylko z różnym nasileniem ;) Jeśli w okolicach tych dwóch latek ma być jeszcze gorzej, to aż strach pomyśleć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas na początku Kruszynka była bardzo spokojna, nawet sąsiedzi pytali "czy to dziecko w ogóle płacze?", teraz już wiedzą, że tak :)

      Usuń
  5. Ja mam całą paletę buntów. U Młodszej bunt 4-latka- oj niezłe wyzwanie dla cierpliwości i Starsza która wchodzi w okres dojrzewania. Z cała pewnością mogę stwierdzić że nie mam nudno;}}}. Jest w czym wybierać. .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. OJ, czyli jeszcze wszystko przed nami. Najbardziej boję się buntu nastolatka.

      Usuń
  6. Może nie tyle zmienia się stopień nasilenia co rodzaj, "wygląd" tego buntu, przyczyny się zmieniają :) Mam w domu sześciolatkę, tak, dziewczynkę.......ech, przeszłam kilka rodzai i wiem, że czeka mnie ciąg dalszy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie już się zaczęło zamykanie w pokoju i teksty typu "nie chcę z Tobą rozmawiać", strach się bać co to będzie później.

      Usuń
  7. Ja to się cieszę, że nie miałam jakiegoś makabrycznego buntu u Młodej ;) Ani specjalnych awantur na ulicy, ani wymuszeń, ani tym bardziej rzucania się na podłogę - uff :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas też nie było wymuszeń, bo dziewczynki wiedziały, że nic im to nie da. Ale rzucanie się po podłodze było i to jest dużo gorsze, bo w ogóle nie wiesz o co chodzi.

      Usuń
  8. To też dopiero przede mną... :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Czyli mamy jeszcze 6 miesięcy. Choć nieśmiałe ne już się pojawia.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mój 1,5-roczniak chodzi do żłobka i podpatruje :) Ostatnio testował technikę rzucania się na podłogę. Trochę mu nie wychodzi, musi jeszcze ją dopracować:) Bo kto mu uwierzy, skoro denerwuje się, chwile myśli, idzie na dywan i dopiero tam ostentacyjnie "upada"? :D Panele za twarde.

    OdpowiedzUsuń
  11. jak zobaczyłam pytanie, naszła mnie odpowiedź: "nigdy"... sama jestem na etapie cichego buntu przeciwko moim rodzicom ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak sobie pomyślę, że moja Hanka będzie podobna charakterkiem równocześnie do mamusi i tatusia, to w okresie buntu.......oj biada Nam, biada! :-D

    OdpowiedzUsuń
  13. Cieszę się zatem ostatnimi miesiącami beztroski :-) jak się już zacznie to końca nie będzie widać :P strach się bać jaki będzie Nasz Synek :-) tylko spokój Nas uratuje :D

    OdpowiedzUsuń
  14. no to nas przestraszylas :D ale na szczescie jestem troche w tym obeznana, bylam swiadkiem buntu mojej siostry i w sumie nadal jestem. Mi sie wydaje, ze ja jestem grzecznym nastolatkiem, rzadko kiedy buntuje sie rodzicom, czy sie z nimi kloce, ale moze tylko mi tak sie wydaje :D/K

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe co by na to powiedzieli rodzice? Ale jak mają porównanie z buntującą się siostrą to pewnie by się z Tobą zgodzili :)

      Usuń
  15. Moi młodzi to na szczęście jak na razie tylko trochę próbują się buntować, Lilka zazwyczaj po prostu naśladuje Eryka :) Ale pamiętam, że ja miałam bardzo duży bunt nastolatka, choć nawet szybko mi przeszło... mam nadzieje, że moi młodzi mi tego darują ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam nadzieję, że moje dziewczynki będą takie grzeczne jak ja.

      Usuń
  16. W okolicach 20 :D myślę, że masz rację :D :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To i tak nieźle, bo tu niektóre dziewczyny pisały, że im się jeszcze nie skończył :)

      Usuń
  17. Dziś jechałam w autobusie z chłopczykiem i jego mamą. Ten chłopczyk tak mógł mieć ze 4 latka może i darł się po prostu w cały świat! Rany, jak on krzyczał i nie chciał się zmęczyć.

    OdpowiedzUsuń
  18. Wierzę. I pewnie płakał bez wyraźnego powodu, niestety dzieci tak mają.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Detektyw Pozytywka

        Nowa seria ćwiczeń na tablicę interaktywną z genial.ly właśnie pojawia się na blogu - nasze lektury .  Mam nadzieję, że chętnie będą z niej korzystali nauczyciele klas początkowych, a także rodzice, którzy będą chcieli przybliżyć swoim pociechom klasykę literatury dziecięcej.

Wielki skarbiec bajek

      Czerwony Kapturek, Jaś i Małgosia, Kopciuszek, Królewna Śnieżka i 7 krasnoludków - któż z nas nie zna tych bajek? Pamiętam jak chodziłyśmy z siostrą spać do babci, która wieczorami przenosiła nas w magiczny świat bajek. Jakoś wówczas nie było straszne to, że aby wydostać Babcię i Czerwonego Kapturka z brzucha wilka trzeba było mu rozciąć brzuch. Baba Jaga, która spłonęła w piecu przeznaczonym dla Jasia, także nie przerażała. 

Wachlarz z piórek DIY

Wachlarz z piórek DIY         Wachlarz z piórek DIY zrobiłyśmy z dziewczynkami w ramach przygotowania lekcji dla trzeciej klasy o uczuciach i Japonii. 

Cukierku, Ty łobuzie

       Cukierek to psotny kotek, który podbił serca wielu dzieci i (na szczęście) nie zmienił tego fakt, że jego przygody zostały szkolną lekturą.

Wiersze na długie wieczory

    " - Dziadku, dziadku,      Posiedź ze mną,      Opowiedz mi bajkę senną.      Senną , ciemną i przyjemną."

Ciastolina bez gotowania

       Bardzo lubimy bawić się różnego rodzaju masami plastycznymi . Masa plastyczna to nie tylko świetna zabawa, ale także bardzo dobre ćwiczenie wpływające na rozwój mowy, z czym nadal walczymy. 

Kaszolina - masa plastyczna z kaszy manny

      Wykonanie masy plastycznej z kaszy manny jest niezwykle proste, a do jej zrobienia potrzebne są tylko dwa składniki: kasza i woda. 

Galaktyka w słoiku

      Próbowaliście kiedyś zamknąć całą galaktykę w słoiku ? My spróbowaliśmy i wiecie co? Udało nam się! I wcale nie było takie trudne.

22 kwietnia Dzień Ziemi

     22 kwietnia obchodzony jest światowy dzień Ziemi z tej okazji zebrałam dla swoich uczniów (dla Was i Waszych uczniów także) kilka filków, ciekawostek i gier zwiazanych z ekologią.

Poznajemy kontynenty

     Podróże to nasza pasja. Na dysku czeka na opublikowanie i opisanie wiele zdjęć z naszych wakacyjnych wojaży.  Niestety domowy budżet z gumy nie jest, podobnie zresztą jak czas, więc powracamy do naszych podróży palcem po mapie w ramach projektu Mali Podróżnicy . 

Facebook