Przejdź do głównej zawartości

Korale z jarzębiny


     Nadeszła jesień. Liście zaczynają mienić się licznymi kolorami, a drzewa obdarowywać nas darami, które można wykorzystać do kreatywnej zabawy z dziećmi. 


     Dziewczynki przechodzą teraz taki etap, że jak są razem to chcą się bawić tylko ze sobą, o wspólnej zabawie z mamą w ogóle nie mam mowy. Muszę więc wykorzystywać chwile gdy są oddzielnie jeśli chcę z nimi coś zrobić. Myszka bardzo chętnie chodzi do przedszkola więc wykorzystujemy z Kruszynką czas który mamy dla siebie i staramy się coś tworzyć, a Kruszynkę nie jest łatwo czymś zainteresować. 

     Moje dzieci, choć pewnie nie tylko one, lubią te zabawy w których mogą używać przedmiotów, z których na co dzień nie wolno im korzystać. Dlatego gdy Kruszynka dostała do ręki igłę wykazała zainteresowanie zabawą z mamą. Zrobiłyśmy więc korale z jarzębiny. 

     Nawlekłam nitkę, ą Kruszynka nabijała na igłę jarzębinę, którą przywiozłyśmy aż z Krakowa, gdzie przygotowywałyśmy się do listopadowej odsłony Dziecka na warsztat. Swoją drogą w poniedziałek ma się ukazać pierwszy post z cyklu, a my zamiast zająć się bieżącym tematem wybiegamy tak daleko naprzód. Musimy w weekend zabrać się do pracy.

     Wracając jednak do naszych korali, Kruszynka bardzo cierpliwie i z wielką koncentracją nawlekała jarzębinę na nitkę. Nawlekła około 10 owoców zanim się znudziła. Może nie jest to jakiś imponujący wynik, ale byłam z niej bardzo dumna, bo gdy ostatnio dałam jej do nawlekania drewniane koraliki po nawleczeniu jednego zaczęła marudzić i rzucać pozostałymi. Igła jednak ją zainteresowała.




     Gdy ja kończyłam robić korale, Kruszynka podawała mi kolejne owoce. Miała, co prawda, chwilę, w której stwierdziła, że lepszą zabawą będzie jednak rozrzucanie jarzębiny po całej kuchni, ale jakoś udało mi się ją ponownie zainteresować.



     Co zrobiła moja kochana córeczka gdy korale były już gotowe? Kazała zrobić drugie dla Myszki! Takie mam dobre córeczki :)

     Z Kruszynką można bez problemu porozmawiać na każdy temat, co jest dość niesamowite biorąc pod uwagę fakt, że w jej słowniku nie ma więcej niż 10 słów.



Komentarze

  1. Przypomniała mi się podstawówka, jak ja robiłam takie korale.. I pierwsze skojarzenie piosenka o jarzębinie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne korale, ta siostrzana miłość :) I bardzo dobrze że o siostrze nie zapomina :) Super zabawa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cały czas o niej wspomina jak Myszka jest w przedszkolu, nie pozwala siadać na jej krześle, dotykać jej rzeczy, a jak ostatnio zrobiłam budyń i nalałam do dwóch miseczek, to nie pozwoliła mi zjeść, bo miał czekać na Myszkę.

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Jak chyba nigdy wcześniej takich nie robiłam. Robiłam w lecie korale z takich małych kwiatuszków, dzwoneczków - nie wiem jak one się nazywają. Jak się je przyniosło do domu to przez noc wychodziło z nich pełno robaczków. Fuj.

      Usuń
  4. Ja robiłam korale z pestek jabłek, a że pochłaniałam znaczne ilości trochę tych sznurów było. Ale korale z jarzębiny są zdecydowanie przyjemniejsze dla oka i szyi. Może są mniej trwałe od pestek.
    Czekam z niecierpliwością na relację z pierwszych warsztatów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są bardzo nietrwałe, szczególnie że Kruszynka szybko odkryła jak fajnie zrywa się je ze sznureczka.

      Usuń
  5. U nas nigdzie nie ma jarzębiny :( Szukam i szukam, a nie ma :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas chyba gdzieś jest, ale jeszcze w tym roku nie widziałam.

      Usuń
  6. Moje dzieciaki też uwielbiają bawić się rzeczami którymi normalnie im nie pozwalam :)
    Korale piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ach takie korale lepsze niż sklepowe:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne te korale!!! Tyle razy obiecałyśmy sobie z córką, że takie zrobimy....Muszę w końcu wybrać się z nią gdzieś i poszukać jarzębiny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szukajcie, szukajcie, można fajnie spędzić czas z córką.

      Usuń
  9. Wspaniałe korale!!! Też od razu przypomniała mi się podstawówka, jak ja robiłam ale też i bitwy jarzębinowe, po których ciężko było cokolwiek doprać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. oj u nas aż się drzewa uginają od nadmiaru jarzębinowych owoców , będziemy tworzyć weekendowo :D

    OdpowiedzUsuń
  11. oj u nas aż się drzewa uginają od nadmiaru jarzębinowych owoców , będziemy tworzyć weekendowo :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Korale pierwsza klasa. Uwielbiam jarzębinę...również w dżemiku, ale korale też mam, tylko że w moich zdarzają się tu i ówdzie koraliki.
    Ha, rozrzucanie jarzębiny też dobra zabawa, zwłaszcza jak potem mama pozbiera:))
    Buziaki!:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W dżemiku? Nawet o takim nie słyszałam.

      Usuń
    2. Taki dżemik jest wystrzałowy. Smakuje słodko i lekko kwaskowo i po prostu pychotka:)) Wyobraź sobie, że tu u mnie nigdzie nie rośnie jarzębina.

      Usuń
  13. Przypomniałaś mi moją zabawę z dzieciństwa. Robiłam korale a później się w nie stroiłam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje dziewczynki też się stroiły... przez chwilę, później je rozwaliły :)

      Usuń
  14. Pamiętam jak na kółku plastycznym robiliśmy takie korale :) Kruszynka pewnie była z siebie bardzo zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Detektyw Pozytywka

        Nowa seria ćwiczeń na tablicę interaktywną z genial.ly właśnie pojawia się na blogu - nasze lektury .  Mam nadzieję, że chętnie będą z niej korzystali nauczyciele klas początkowych, a także rodzice, którzy będą chcieli przybliżyć swoim pociechom klasykę literatury dziecięcej.

Wielki skarbiec bajek

      Czerwony Kapturek, Jaś i Małgosia, Kopciuszek, Królewna Śnieżka i 7 krasnoludków - któż z nas nie zna tych bajek? Pamiętam jak chodziłyśmy z siostrą spać do babci, która wieczorami przenosiła nas w magiczny świat bajek. Jakoś wówczas nie było straszne to, że aby wydostać Babcię i Czerwonego Kapturka z brzucha wilka trzeba było mu rozciąć brzuch. Baba Jaga, która spłonęła w piecu przeznaczonym dla Jasia, także nie przerażała. 

Cukierku, Ty łobuzie

       Cukierek to psotny kotek, który podbił serca wielu dzieci i (na szczęście) nie zmienił tego fakt, że jego przygody zostały szkolną lekturą.

Wiersze na długie wieczory

    " - Dziadku, dziadku,      Posiedź ze mną,      Opowiedz mi bajkę senną.      Senną , ciemną i przyjemną."

Wachlarz z piórek DIY

Wachlarz z piórek DIY         Wachlarz z piórek DIY zrobiłyśmy z dziewczynkami w ramach przygotowania lekcji dla trzeciej klasy o uczuciach i Japonii. 

Kaszolina - masa plastyczna z kaszy manny

      Wykonanie masy plastycznej z kaszy manny jest niezwykle proste, a do jej zrobienia potrzebne są tylko dwa składniki: kasza i woda. 

Galaktyka w słoiku

      Próbowaliście kiedyś zamknąć całą galaktykę w słoiku ? My spróbowaliśmy i wiecie co? Udało nam się! I wcale nie było takie trudne.

22 kwietnia Dzień Ziemi

     22 kwietnia obchodzony jest światowy dzień Ziemi z tej okazji zebrałam dla swoich uczniów (dla Was i Waszych uczniów także) kilka filków, ciekawostek i gier zwiazanych z ekologią.

Kraków - Ogród Doświadczeń

           Gdy w sierpniu poznałam rozpiskę nowej edycji Dziecka na warsztat od razu zaczęłam się zastanawiać co będziemy robić przez najbliższe miesiące. Staram się tak planować warsztaty aby dziewczynki były zadowolone i przy okazji może czegoś się nauczyły. 

Wyklejanka z kolorowego ryżu

       Kilka dni temu rozpoczęliśmy przygotowania do kolejnego warsztatu w ramach akcji Dziecko na Warsztat. Tym razem omawiamy Australię, a jedną z zabaw było wyklejanie różnymi rodzajami kaszy kangura i misia koala (cały warsztat będzie do zobaczenia już w poniedziałek). Myszce tak bardzo spodobało się to zajęcie, że przygotowałam jego inną wersję.

Facebook